زیباترین گیاهان آپارتمانی با برگ های گرد که دکوراسیون را دگرگون می کنند

در ادامه چند نمونه از زیباترین گیاهان آپارتمانی با برگ های گرد و زیبا را مشاهده می کنید.

شناسه خبر: ۳۹۳۵۹۰
زیباترین گیاهان آپارتمانی با برگ های گرد که دکوراسیون را دگرگون می کنند

راهنماتو- برگ های گرد در دنیای گیاهان کمی عجیب به نظر می رسند، اما جالب است بدانید گیاهان آپارتمانی متعددی با برگ های دایره شکل وجود دارند که می توانید به راحتی با یک دست حمل کنید. برخی نیز دارای برگ هایی بزرگ و زیبا هستند. این گیاهان نه تنها از نظر بصری جذاب هستند، بلکه تعدادی از آنها نیز به تصفیه هوای محیط اطراف کمک می کنند و فواید متعددی نیز برای سلامتی شما دارند. در ادامه چند نمونه از زیباترین گیاهان آپارتمانی با برگ های گرد و زیبا را مشاهده می کنید:

1- بگونیا

به گزارش راهنماتو، بگونیا یکی از پرطرفدارترین گیاهان آپارتمانی است که بیش از 100 گونه مختلف دارد. از جمله معروف ترین گونه های این گیاه می توان به گونه های عروس، برگی، تکلمه‌ای و هلندی اشاره کرد. این گیاهان در اشکال، اندازه ها و رنگ های مختلفی از قبیل سفید، صورتی، قرمز، زرد و نارنجی به چشم می خورند و می توان به راحتی آنها را درون گلدان یا باغ پرورش داد.

بگونیا

2- سنسیو

سنسیو نام گیاهی از خانواده ساکولنت ها است که به دلیل ظاهر زیبایش به نام رشته مروارید نیز معروف است. این گیاه همیشه سبز چندین سال عمر می کند و به دلیل پر از آب بودن ساقه و برگ ها مقاومت بالایی در برابر کم آبی دارد. این گیاه آویزی زیبا رشد نسبتا سریعی دارد و نگهداری از آن نیز بسیار ساده می باشد. این ساکولنت زیبا سمی بوده و نگهداری از آن در مکان هایی که حیوانات خانگی و فرزند کوچک دارند، توصیه نمی شود.

 سنسیو

3- کالاتیا اوربیفولیا

کالاتیا اوربیفولیا یک گیاه آپارتمانی بی نظیر با برگ های سبز، رنگارنگ و پهن است که خطوطی زیبا به رنگ های سبز و نقره ای دارد. این گیاه همیشه سبز می تواند در مناطق کم نور نیز زندگی کند و برگ های بیضی شکلی به رنگ های سبز، طوسی و نقره‌ای دارد. کالاتیا اوربیفولیا در فضای داخلی می تواند تا یک متر هم رشد کند.

 کالاتیا اوربیفولیا

4- پپرومیا هندوانه ای

گل پپرومیا هندوانه ای گیاهی زینتی از خانواده قاشقی ها است که به دلیل شباهت قسمت بیرونی به هندوانه به این نام خوانده می شود. این گیاه برگ های سبز و قلبی شکلی دارد که حضور آن در هر محیطی عشق را به جریان می اندازد. پپرومیا هندوانه ای نگهداری آسانی دارد و در برابر کم نوری نیز مقاوم است. مهم ترین رکن زیبایی این گیاه برگ های ابلق آن هستند.

پپرومیا هندوانه ای

5- برگ قاشقی

برگ قاشقی نام یکی از محبوب ترین گیاهان همیشه سبز آپارتمانی است که برگ هایی گوشتی و ابلق دارد. این گیاه بیش از 1000 گونه مختلف دارد که اغلب آنها بالارونده هستند و سازگاری خوبی با شرایط آپارتمان دارند. برگ قاشقی گیاهی کند رشد است که ارتفاع گونه بالغ آن معمولا به 25 سانت می رسد.

برگ قاشقی

6- پورتولاکاریا افرا

پورتولاکاریا افرا نام گیاهی آبدار و بوته ای با برگ های کوچک است که روی ساقه های قرمز مایل به قهوه ای رشد می کنند. این گیاه گل های صورتی یا سفید رنگی دارد که در تابستان بر روی ساقه های آن ظاهر می شوند و حتی می تواند بین 2 تا 5 متر نیز رشد کند. پورتولاکاریا افرا میوه هایی صورتی رنگ به شکل بلوبری نیز دارد که تنها در نوع بالغ آن دیده می شوند.

پورتولاکاریا افرا

7- بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی یکی از زیباترین گیاهان مینیاتوری گل‌دار می باشد که گل هایی به رنگ های بنفش، آبی، سفید، صورتی، قرمز، زرشکی و ارغوانی دارد. این گیاه دارای برگ های مخملی و کرک دار به رنگ سبز تیره است و در صورت مهیا بودن شرایط حتی می تواند در تمام طول سال هم گل بدهد. اگرچه ممکن است در فواصل این گلدهی ها برای مدتی استراحت کند. بهترین شرایط برای نگهداری این گیاه نور متوسط و غیر مستقیم و خاک مرطوب است .

بنفشه آفریقایی

نظرات
پربازدیدترین خبرها