(تصاویر) زیباترین گیاهان آپارتمانی با برگ های راه راه

اگر به برگ های برجسته و رنگارنگ علاقمندید، به شما نگهداری از گیاهان زیبا با برگ های راه راه را پیشنهاد می دهیم.

شناسه خبر: ۳۹۴۰۰۳
(تصاویر) زیباترین گیاهان آپارتمانی با برگ های راه راه

راهنماتو- این روزها نگهداری از گیاهان آپارتمانی در میان مردم بسیار پرطرفدار شده است. این گیاهان آنقدر از نظر ظاهری متنوع اند که می توانید کلکسیون فوق العاده ای از انواع گیاهان آپارتمانی مختلف را در فضای منزل و محل کار خود به کار گیرید. بعضی از افراد به گیاهان گل دار علاقمندند، در حالی که برخی دیگر عاشق نگهداری از نخل های بزرگ و تنومند هستند. اگر به برگ های برجسته و رنگارنگ علاقمندید، به شما نگهداری از گیاهان زیبا با برگ های راه راه را پیشنهاد می دهیم:

1- رهوئو

به گزارش راهنماتو، گیاه رهوئو یا موسی در گهواره یکی از گیاهان آپارتمانی محبوب و پرطرفدار با برگ های براق و صاف به رنگ های سبز، بنفش یا صورتی، سفید است که گل‌هایی به رنگ صورتی تولید می کند. برگ های این گیاه معمولا حدود 30 سانتی متر رشد می کنند در پشت برخی از آنها ارقام رنگی ارغوانی و چشمگیری به چشم می خورد. نگهداری از گیاه رهوئو بسیار ساده است و با توجه به وجود مقادیری سم، نگهداری از آن در خانه هایی که فرزند کوچک یا حیوانات خانگی دارند، توصیه نمی شود.

رهوئو

2- هاورتیا گورخری

هاورتیا گورخری یک گیاه کوتاه بدون ساقه است که به دلیل داشتن برگهای نوک تیز و تیره و رگه های برجسته سفید رنگ، پسوند گورخری را به خود اختصاص داده است. این گیاه بومی آفریقای جنوبی است و ارتفاع آن حداکثر تا حدود 20 سانتی متر می رسد. هاورتیا گورخری به دلیل مقاومت بالا نسبت به شرایط محیطی و نگهداری آسان، طرفداران زیادی دارد و در بهار تا پاییز گل های زیبایی بر روی آن ظاهر می شود.

هاورتیا گورخری

3- ترادسکانتیا زبرینا

ترادسکانتیا زبرینا یک گیاه آپارتمانی با برگ های فوق العاده جذاب است که در میان علاقمندان به نگهداری از گیاهان آویزی جایگاه ویژه ای دارد. این گیاه در برابر نور کم کاملا مقاوم است و برگ های بیضی شکل و نوک تیزی با لكه هاي بنفش و نقره اي در یک پس زمینه سبز دارد. نگهداری از ترادسکانتیا زبرینا به دلیل مقاومت بالا، رشد سریع و ظاهر زیبا برای افراد تازه کار بسیار مناسب است.

ترادسکانتیا زبرینا

4- آفلاندرا اسکواروسا

آفلاندرا اسکواروسا یا گیاه گورخری یکی از زیباترین گیاهان بوته ای گلخانه های گرم با برگ های درشت و متقارن و سبز رنگ با خطوط سفید است که گل های زرد رنگ یا سرخ فام بر روی آن خودنمایی می کنند. این گیاه معمولا در پاییز گل می دهد، اما در برخی فصول دیگر نیز ممکن است گل های زیبایی بر روی آن ظاهر شوند. نگهداری از گیاه گورخری آسان است و گل های بادوام آن معمولا حدود 6 هفته عمر می کنند.

 آفلاندرا اسکواروسا

5- کالاتیا اوربیفولیا

کالاتیا اوربیفولیا یک گیاه آپارتمانی بی نظیر با برگ های سبز، رنگارنگ و پهن است که می تواند در مناطق کم نور نیز زندگی کند و برگ های بیضی شکلی به رنگ های سبز، طوسی و نقره‌ای دارد. کالاتیا اوربیفولیا در فضای داخلی می تواند تا یک متر هم رشد کند و ظاهر جذاب برگ هایش، آن را به گیاهی پرطرفدار در میان علاقمندان به نگهداری از گیاهان آپارتمانی تبدیل کرده است.

کالاتیا اوربیفولیا

6- فیلودندرون برکین

فیلودندرون برکین نوعی فیلودندرون ابلق و تقریبا کمیاب در جهان با برگ های بزرگ و راه راه به رنگ سبز و سفید است که برای حفظ راه راه بودنش نیاز به نور خورشید دارد. این گیاه سرعت رشد بالایی دارد و نگهداری از آن نیز ساده است. فیلودندرون برکین به سرعت با شرایط محیطی تطابق پیدا می کند و همیشه مشکلات احتمالی خود را با بروز نشانه های واضح به اطلاع شما می رساند.

فیلودندرون برکین

7- کروتون

کروتون گیاهی مقاوم و بسیار رک و حساس است که هر چیزی را که باب میلش نباشد، به سرعت با اخم کردن و بداخلاقی تلافی می کند! این گیاه برگ های وحشی و رنگارنگی به رنگ های سبز، زرد و قرمز دارد و نمای زیبایی در فضای منزل و محل کار شما به ارمغان می آورد. کروتون در دسته گیاهان آفتاب دوست قرار می گیرد و در محیط آپارتمان معمولا بین 60 تا 120 سانتی متر رشد می کند.

کروتون

8- مارانتا لوکونورا

مارانتا لوکونورا یکی از زیباترین و جذاب ترین گیاهان آپارتمانی است که برای نگهداری در گلدان های آویزی سبدی بسیار مناسب است. این گیاه برگ های نسبتا پهن و بیضی شکلی به رنگ سبز تیره دارد که ردپای خطوط سبز روشن و سفید بر روی آنها دیده می شود. این گیاه عادت دارد که حالت برگ هایش در شب‌ها به سمت بالا باشد و مانند دست افراد در هنگام نماز خواندن به یکدیگر نزدیک می شوند. از این رو با نام گیاه عابد نیز شناخته می شود.

 مارانتا لوکونورا

نظرات
پربازدیدترین خبرها