گیاهان گرمسیری عجیب و غریبی که بخوبی در آپارتمان رشد می کنند

امروز قصد داریم ۱۰ گیاه آپارتمانی گرمسیری مناسب نگهداری در محیط آپارتمان را به شما معرفی کنیم.

شناسه خبر: ۳۹۵۴۷۵
گیاهان گرمسیری عجیب و غریبی که بخوبی در آپارتمان رشد می کنند

راهنماتو- تاثیر گیاهان آپارتمانی بر زیبایی بخشی، کاهش استرس، بهبود کیفیت هوا و افزایش بهره وری غیر قابل انکار است. بنابراین جای تعجب نیست که نگهداری از گیاهان آپارتمانی در چند سال اخیر بیش از همیشه رواج پیدا کند. با این حال، برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی باید شرایط لازم برای نگهداری از آنها را فراهم کرد. در غیر این صورت شاهد پژمرده شدن آنها خواهیم بود. نگهداری از چند گیاه گرمسیری می تواند منزل و محل کار شما را به یک جنگل سرپوشیده تبدیل کند. دلیل محبوبیت این گیاهان را می توان برگ های بزرگ و متنوع و گل های چشم نوازشان دانست. با این حال، همه این گیاهان را نمی توان بخوبی در محیط آپارتمان پرورش داد. امروز قصد داریم 10 گیاه آپارتمانی گرمسیری مناسب نگهداری در محیط آپارتمان را به شما معرفی کنیم:

1- برگ انجیری

به گزارش راهنماتو، برگ انجیری یا مونسترا یک گیاه آپارتمانی گرمسیری با برگ های پهن و بریدگی های عمیق است که به دلیل ظاهر زیبا و خاص و نگهداری آسان به عنوان یکی از پرطرفدارترین گیاهان آپارتمانی شناخته می شود. این گیاه تغییرات دما را می تواند بخوبی تحمل کند و ریشه های هوایی آن نیاز به تغذیه و تکیه گاه دارند. گیاه برگ انجیری در زیستگاه طبیعی خود قادر به گلدهی است، در حالی که در آپارتمان به ندرت این اتفاق می افتد.

برگ انجیری

2- زاموفیلیا

زاموفیلیا یک گیاه استوایی با برگ های زیبا، براق و سبز رنگ و رو به بالا است که به دلیل نگهداری آسان و زیبایی خیره کننده در دسته گیاهان آپارتمانی پرطرفدار قرار می گیرد. این گیاه قادر است در محیط های کم نور بخوبی دوام بیاورد و در برابر کم آبی نیز مقاوم است. این گیاه همچنین با جذب سمومی نظیر زایلن، تولوئن و دی اکسید کربن از هوا به تصفیه هوا نیز کمک می کند.

زاموفیلیا

3- ارکیده

گل ارکیده یکی از متنوع ترین گیاهان جهان است که حدود 2500 گونه از آن به طور رسمی به ثبت رسیده است. فرقی دارند در یک محیط بسیار گرم زندگی کنید یا سرد، ارکیده در همه جای جهان رشد می کند. این گیاه شکوفه‌های بزرگ، با دوام و رنگارنگی دارد که زیبایی خاصی به آن بخشیده اند. ارکیده فالانوپسیس یا ارکیده شب‌پره‌ای یکی از پرطرفدارترین انواع گیاهان ارکیده است که گل هایی به رنگ صورتی، بنفش، زرد و ارغوانی و بوی بسیار خوشی دارد و گل های آن حدود 2 تا 3 ماه دوام می آورند.

ارکیده

4- استرلیتزیا

استرلیتزیا یا پرنده بهشتی یکی از معروف ترین گل های گرمسیری است که از نظر ظاهری شباهت زیادی به پرنده دارد. این گیاه زیبا برگ های سبز انبوه و پهن با رگه های بنفش و گلبرگ‌های رنگارنگی دارد و در دسته گیاهان همیشه سبز قرار می گیرد. استرلیتزیا قادر است خود را با هر شرایط آب و هوایی وفق دهد و گل های خاص و منحصر به فردش نماد شادی و بهشت هستند. گلدهی این گیاه از زمستان آغاز شده و تا اواخر زمستان ادامه پیدا می کند.

استرلیتزیا

5- آماریلیس

آماریلیس یا نسرین یکی از انواع گیاهان پیازدار است که هم در منزل و هم در فضای باز گل می دهد. این گیاه زیبا گل هایی شبیه به گل شیپوری دارد و در طیف رنگی سفید، صورتی، قرمز و نارنجی دیده می شود. گیاه آماریلیس گل های بزرگی دارد و به آسانی گل می دهد، همین موضوع آن را به گیاهی پرطرفدار در سراسر جهان تبدیل کرده است. گل های این گیاه حدود 7 تا 10 هفته عمر می کنند و پیازهای آن نیز چندین سال دوام می آورند. هرس کردن این گیاه در زمان پژمرده شدن گل ها و کوددهی مناسب آن منجر به رشد مناسب آنها خواهد شد.

استرلیتزیا

6- فیلودندرون

فیلودندرون نام یک گیاه همیشه سبز آپارتمانی با جثه بزرگ و برگ های سبز براق و چشمگیر است که تاکنون بیش از 489 گونه از آن شناخته شده است. این گیاه علاقه زیادی به نور خورشید دارد به دلیل شرایط نگهداری آسان به عنوان یکی از پرطرفدارترین گیاهان آپارتمانی شناخته می شود. فیلودندرون ها به سرعت رشد می کنند و توانایی خوبی نیز در تصفیه هوای محیط دارند.

 فیلودندرون

7- پتوس

پتوس یک گیاه رونده آپارتمانی محبوب و بسیار مقاوم است که سازگاری خوبی با محیط دارد. این گیاه برگ های سبز نوک تیز و قلبی شکلی دارد و از جمله گونه های مختلف آن می توان به پتوس سبز، پتوس بلک، پتوس مرمری، پتوس ابلق، پتوس نقره ای، پتوس شاد و پتوس آهک اشاره کرد. این گیاه خاص و زیبا، به این سادگی ها از بین نمی برد و می تواند با شرایط مختلف خود را تطبیق دهد.

پتوس

8- نخل مجستی

نخل مجستی یک نخل استوایی محبوب است که به دلیل ظاهر زیبا و متراکم و شرایط نگهداری آسان، به عنوان یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی معرفی می شود. این گیاه قادر است در شرایط کم نور بخوبی دوام بیاورد و در تمام طول سال حس و حال گرمسیری در فضای خانه شما به ارمغان می آورد. از نخل مجستی همچنین می توان در فضای باز روی عرشه های سایه دار، پاسیوها و بالکن ها نیز نگهداری کرد.

نخل مجستی

9- آلوکازیا زبرینا

آلوکازیا زبرینا یک گیاه استوایی است که ساقه های خاص با خطوط سیاه و زرد به شکل گورخر دارد که برای رشد به محیط مرطوب نیاز دارد. این گیاه یکی از گونه های گیاه بابا آدم است که برگ‌های کشیده و بلندی دارد و از جنگل‌های بارانی جنوب شرقی آسیا می آید.

آلوکازیا زبرینا

10-نخل کنتیا

نخل کنتیا یک گیاه همیشه سبز و بومی منطقه شرق استرالیا است که با اسامی دیگری از قبیل نخل بهشتی شناخته می شود. این گیاه رشد بسیار کندی دارد و هر سال تنها یک برگ تولید می کند. نخل کنتیا قامت بلند و ساقه های نرم و افراشته ای دارد که می توانند تا 5 متر هم رشد کنند. این گیاه از جمله گیاهان لوکس و گران قیمت آپارتمانی است که به دلیل برخورداری از قابلیت تصفیه هوا در دسته گیاهان پرطرفدار آپارتمانی قرار می گیرد.

نخل کنتیا

نظرات
پربازدیدترین خبرها