۹ راز زنان ساکت در دنیای مجازی

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های زنانی که ترجیح می‌دهند زندگی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارند، قدردانی عمیق آن‌ها از روابط شخصی است.

شناسه خبر: ۴۱۱۹۸۸
9 راز زنان ساکت در دنیای مجازی

راهنماتو-زنانی که سعی می‌کنند بخش‌های خصوصی زندگی‌شان را از شبکه‌های اجتماعی دور نگه دارند، جذابیت خاصی دارند. اینطور نیست که تکنولوژی را دوست نداشته باشند یا نخواهند با دیگران در ارتباط باشند. اغلب انتخاب‌شان هوشمندانه است و رویکردی متفاوت به زندگی در دنیای دیجیتال دارند.

به گزارش راهنماتو، این زنان عموما ویژگی‌های خاصی را نمایش می‌دهند که آن‌ها را از سایرین جدا می‌کند. آن‌ها ارزش زندگی خصوصی را می‌دانند، اما دلایل دیگری برای به نمایش نگذاشتن بخش‌های خصوصی زندگی‌شان هم دارند. با راهنماتو همراه باشید تا 9ویژگی این زنان را با شما مرور کنیم:

1.آن‌ها برای رابطه شخصی ارزش قائل هستند

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های زنانی که ترجیح می‌دهند زندگی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارند، قدردانی عمیق آن‌ها از روابط شخصی است. آن‌ها ضداجتماعی یا دور از دیگران نیستند، بلکه روی پیوندهای معنادار در دنیای آفلاین تمرکز می‌کنند. آن‌ها از تعاملات رو در رو، گفت‌وگوهای شخصی و زمان با کیفیت لذت می‌برند. آن‌ها این پیوندهای واقعی را بیش‌تر از لایک و به اشتراک گذاری و کامنت‌ها در زیر پست‌های اینستاگرامی رضایت‌بخش می‌دانند.

معنایش این نیست که آن‌ها به کل از تعاملات آنلاین فاصله می‌گیرند. بلکه ترجیح می‌دهند روابط و دوستی‌هایشان را شخصی و خصوصی نگه دارند.

2.قدردان لحظه حال هستند

توانایی زیستن در لحظه حال را دارند. مثلا از تماشای طلوع خورشید، بیش‌تر از عکس گرفتن از آن و به اشتراک گذاری‌اش در شبکه‌های اجتماعی لذت می‌برند. خودشان را غرق آنچه اکنون در جریان است می‌کنند. چه خواندن کتاب باشد، چه قدم زدن در طبیعت و چه وقت گذراندن با عزیزان‌شان، آن‌ها بیش‌تر از آنکه به فکر پر کردن صفحات اجتماعی‌شان از عکس‌های این لحظات باشند، حقیقتا از این لحظات لذت می‌برند.

با این کار آن‌ها بیش‌ترین بهره را از اکنون و اینجا می‌برند.

3.عزت نفس بالاتری دارند

رسانه‌های اجتماعی بر مبنای سیستمی از تأیید عمل می‌کند که در آن لایک و کامنت معیارهایی برای اندازه‌گیری میزان اعتبار افراد است. اما زنانی که مرتب در شبکه‌های اجتماعی پست نمی‌گذارند به تأییدات بیرونی متکی نیستند. تحقیقی که در دانشگاه ساوث فلوریدا انجام شده است، نشان می‌دهد افرادی که مرتب از رسانه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنند سطوح بالاتری از عزت نفس دارند. هر چه افراد بیش‌تر به ارزش خودشان اطمینان داشته باشند و کم‌تر خودشان را با دیگران مقایسه کنند، کم‌تر از شبکه‌های اجتماعی برای کسب تأیید استفاده می‌کنند.

منظور این نیست که آن‌ها احساس ناامنی یا تردید ندارند. اما حس خود-ارزشمندی‌شان به تعداد لایک‌ها و کامنت‌هایی که در زیر یک پست دریافت می‌کنند، ارتباط ندارد. درعوض، این احساس از درون‌شان می‌جوشد و باثبات‌تر و مقاوم‌تر است. بنابراین زنانی که معمولا از شبکه‌های اجتماعی دور می‌مانند حسی قوی‌تر از عزت نفس نشان می‌دهند و نیازی ندارند که مدام از سمت مخاطبان‌شان تأیید شوند.

Screenshot 2024-08-21 123732

4.مولدتر هستند

رسانه‌های اجتماعی می‌توانند تا حد زیادی ذهن ما را درگیر کنند. گشت و گذار بی‌پایان در شبکه‌های اجتماعی، چک کردن نوتیفیکیشن‌ها و تولید پست‌های عالی برای نمایش در شبکه‌های اجتماعی وقت‌گیر است. زنانی که کم‌تر از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، وقت بیش‌تری را صرف پروژه‌ها و دلمشغولی‌هایشان می‌کنند. آن‌ها در غیاب حواس‌پرتی‌های دائمی مثل آپدیت‌ و لایک و کامنت، روی وظایف‌شان تمرکز می‌کنند. این امر به سطوح بالاتری از بهره‌وری منجر می‌شود. آن‌ها به این ترتیب قادر هستند که وظایف‌شان را به طور موثرتری انجام دهند و وقت بیش‌تری به فعالیت‌هایی اختصاص دهند که لذت واقعی برایشان به همراه می‌آورد.

5.از تجربه‌های اصیل لذت می‌برند

زنانی که مرتب در شبکه‌های اجتماعی پست نمی‌گذارند، عموما برای اصالت ارزش زیادی قائل هستند. آن‌ها تجربه‌های دست‌اول را به تماشای جهان از لنز شبکه‌های اجتماعی و فیلترها ترجیح می‌دهند. به جای آنکه به دنبال فرصتی عالی برای عکاسی جهت به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی باشند، بیش‌تر خودشان را در تجربه‌های دست اول غرق می‌کنند. مثلا کنسرت می‌روند، با دوستان‌شان شام می‌خورند، تنهایی سفر می‌کنند و تجربه‌کردن را به ثبت تجربه الویت می‌دهند.

6.آن‌ها برای فضای خصوصی‌شان ارزش قائل هستند

حفاظت از حریم خصوصی در عصر دیجیتال وظیفه ترسناکی است. با این حال، زنانی که به ندرت در شبکه‌های اجتماعی پست می‌گذارند، اغلب افرادی هستند که برای حریم خصوصی‌شان ارزش قائل هستند. آن‌ها درک می‌کنند که به محض آنکه چیزی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، پس گرفتن آن کار سختی است. آن‌ها تصمیم می‌گیرند که زندگی، لذت‌ها، کشمکش‌ها و لحظات با ارزش‌شان را برای خودشان نگه دارند یا با حلقه دوستان بسیار نزدیک و اعضای خانواده به اشتراک بگذارند.

آن‌ها پنهان‌کار یا اسرار‌آمیز نیستند. آن‌ها به فضا و لحظات صمیمانه و خصوصی اهمیت می‌دهند. آن‌ها می‌دانند که لحظات خاص زندگی را باید از تبدیل شدن به آثار دیجیتالی حفاظت کنند.

7.با خودشان بیش‌تر در صلح هستند

در جهانی که مدام نوتیفیکشن دریافت می‌کنید، سکوت کالایی نایاب است. اما زنانی که از شبکه‌های اجتماعی به شکل افراطی استفاده نمی‌کنند، اغلب سکوت را رضایت‌بخش‌تر می‌دانند. هر چه استفاده از رسانه‌های اجتماعی را به حداقل برسانید، بیش‌تر در درون‌تان احساس آرامش می‌کنید. دیگر نیازی ندارید مدام به روز رسانی‌ها را چک کنید یا خودتان را با آدم‌های مجازی مقایسه کنید. اضطراب ناشی از رسانه‌های اجتماعی کم‌کم جایش را به پذیرش خویشتن می‌دهد.

8.آن‌ها درک محکمی از واقعیت دارند

رسانه‌های اجتماعی اغلب واقعیت را با لحظاتی بی‌نقص و زندگی‌هایی به شدت سازماندهی و مرتب‌شده جعل می‌کنند. زنانی که خیلی کم در رسانه‌های اجتماعی پست می‌گذارند از واقعیت زندگی درک بهتری دارند. آن‌ها کم‌تر در دام مقایسه و حسادتی که ریلزهای اینستاگرامی به آن‌ها دامن می‌زنند، میفتند. آن‌ها به درستی می‌دانند که زندگی همیشه به بی‌نقصی و کاملی‌ای که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود، نیست. این نگرش واقع‌بینانه به آن‌ها امکان می‌دهد تا اوج و حضیض‌های زندگی را، بدون احساس نیاز به اندازه‌گیری خودشان با استانداردهای غیرواقع‌بینانه، تحسین کنند.

9.شادی و سعادت واقعی برایشان الویت دارد

زنانی که به ندرت در شبکه‌های اجتماعی پستی به اشتراک می‌گذارند، اغلب کسانی هستند که شادی حقیقی برایشان مهم است. آن‌ها درک می‌کنند که لذت حقیقی ناشی از تعداد لایک‌ها و کامنت‌های زیر یک پست نیست بلکه ناشی از لحظات واقعی زندگی است که با عزیزان به اشتراک گذاشته می‌شود. یا اصلا ناشی از لحظات دلچسب عزلت و تنهایی است. شادی به دنیای مجازی ربط ندارد بلکه ریشه در تجربه‌های زندگی مواقعی و روابط دارد. تمرکز روی شادی واقعی تحسین‌شده‌ترین ویژگی زنانی است که انتخاب کرده‌اند از شبکه‌های اجتماعی دور باشند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها