۸نشانه‌ که می‌گوید بالاخره موفق می‌شوید، حتی اگر حالا نیستید

۸شاخص کلیدی وجود دارد که افراد می‌توانند به واسطه آن‌ها متوجه شوند روی ریل موفقیت قرار دارند یا خیر. اگر این نشانه‌ها را در مورد خودتان شناسایی کرده‌اید، به موفقیت خیلی نزدیک‌تر از آنچه که فکر می‌کنید، هستید. ما این ۸شاخص را در راهنماتو با شما در میان می‌گذاریم

شناسه خبر: ۴۱۲۴۹۶
8نشانه‌ که می‌گوید بالاخره موفق می‌شوید، حتی اگر حالا نیستید

راهنماتو-موفقیت اغلب هدفی دور به نظر می‌رسد؛ خصوصا وقتی به نقطه عطفی که برای خودتان تعیین کرده بودید، نرسیده باشید. اما یک نکته وجود دارد؛ موفقیت همیشه به واسطه دستاوردهای ما تعریف نمی‌شود. برخی شیوه نگرش‌های خاص، رفتارها و باورها موفقیت را تضمین می‌کنند و راه را برای دستاوردهای آینده باز می‌کنند. چطور می‌توانید بفهمید که آیا بذرهای موفقیت را کاشته‌اید یا نه؟

به گزارش راهنماتو، 8شاخص کلیدی وجود دارد که افراد می‌توانند به واسطه آن‌ها متوجه شوند روی ریل موفقیت قرار دارند یا خیر. اگر این نشانه‌ها را در مورد خودتان شناسایی کرده‌اید، به موفقیت خیلی نزدیک‌تر از آنچه که فکر می‌کنید، هستید. ما این 8شاخص را در راهنماتو با شما در میان می‌گذاریم:

1.خلاقانه رفتار می‌کنید

موفقیت همیشه به معنای دنبال کردن راه‌های قبلا پیموده‌شده نیست. اغلب کسانی که در زندگی به سمت موفقیت حرکت می‌کنند، متفاوت با دیگران فکر می‌کنند و از خلاقیت درونی‌شان استقبال می‌کنند. این افراد درک می‌کنند که خلاقیت صرفا بیانات هنرمندانه نیست. بلکه منظور پیدا کردن راه‌حل‌های خلاقانه در مواجهه با چالش‌ها و اتخاذ تصمیم‌هایی که خرد رایج آن‌ها را دیکته نمی‌کند، اما با رویکرد و شهود منحصر به فرد، است. آن‌ها هر مانع و شکست را به مثابه فرصتی برای بروز ظرفیت خلاقانه خود و یافتن روش‌های جدیدتر و موثرتر انجام امور می‌بینند. این چشم‌انداز به آن‌ها امکان می‌دهد که زندگی را با حسی از کنجکاوی و سازش‌پذیری طی کنند، به جای آنکه از مشکلات و چالش‌ها بترسند.

ذهنیت خلاقانه صرفا به معنای حل مسائل نیست بلکه به معنای تصور آینده‌ای مبتنی بر عمیق‌ترین ارزش‌هایمان است.

2.مسئولیت‌پذیری بالا دارند

یکی از بارزترین نشانه‌های موفقیت در آینده اشتیاق افراد برای قبول مسئولیت کامل در زندگی‌شان است. انتخاب‌ها، رفتارها و پاسخ‌هایشان به شرایط بیرونی را کنترل می‌کنند. وقتی چیزها طبق برنامه پیش نمی‌رود، به جای آنکه به گرفتن انگشت اتهام به سمت دیگری متوسل شوند یا بهانه‌تراشی کنند، روی آنچه که در کنتر‌ل‌شان است تمرکز می‌کنند. آن‌ها درک می‌کنند که توانمندی واقعی ناشی از عوامل بیرونی نیست بلکه از درون‌شان می‌جوشد. حس مسئولیت‌پذیری فردی به این معنا نیست که آن‌ها در برابر ناکامی‌ها یا کلافگی‌ها مصونیت دارند. بلکه معنایش درک این احساسات اما انتخاب راهی است که این احساسات رفتارشان را دیکته نکند و آن‌ها را از روی ریل پیشرفت بیرون نیندازد.

3.به رشد فردی‌شان متعهد هستند

کسانی که روی مسیر موفقیت قرار دارند اهمیت رشد و آگاهی فردی را درک می‌کنند. آن‌ها مشتاق هستند که:

با ترس‌هایشان مواجه شوند

باورهای محدودکننده‌شان را به چالش بکشند

خودشفقتی را پرورش بدهند

آن‌ها می‌دانند که این کار درونی کلید خلق همان زندگی مطلوب‌شان است. این تعهد به رشد فردی اغلب خودش را به صورت اشتیاق وافر به درون‌نگری، جستجوی بازخوردها و یادگیری و انطباق پیوسته نشان می‌دهد. آن‌ها از نقص‌هایشان خجالت نمی‌کشند بلکه از آن‌ها به مثابه تسریع‌کننده‌ای برای چالش‌ها و پیشرفت استفاده می‌کنند.

4.شرایط مالی‌شان را با ارزش‌هایشان سازگار می‌کنند

رسیدن به موفقیت صرفا به معنای جمع‌کردن ثروت مادی نیست. به معنای چگونگی استفاده از آن ثروت و ارزش‌هایی که آن ثروت را نمایندگی می‌کنند نیز هست. افرادی که رو به سوی موفقیت حرکت می‌کنند، کسانی هستند که تصمیم‌های مالی‌شان را با عمیق‌ترین ارزش‌هایشان همراستا می‌کنند. آن‌ها پول را ابزاری برای تغییرات مثبت می‌نگرند نه صرفا وسیله‌ای برای رسیدن به هدف. آن‌ها سعادت‌شان را صرفا با اندازه حساب بانکی‌شان نمی‌سنجند. آن‌ها درک می‌کنند که سعادت واقعی ناشی از استفاده اخلاقی و مسئولانه از منابع است که از سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهایی که خیر اجتماعی را تقویت می‌کنند تا تصمیم‌های آگاهانه مصرف‌کنندگان که به جهانی برابرتر و پایدارتر می‌انجامد، را شامل می‌شود.

5.پذیرش موانع به مثابه فرصت‌ها

زندگی پر از چالش‌ها و شکست‌ها است. با این حال، افرادی که رو به سوی موفقیت دارند رویکردی منحصربه‌فرد نسبت به این موانع دارند. آن‌ها به جای آنکه این موانع را به عنوان مسدود‌کنندگان راه‌شان بنگرند، آن‌ها را به مثابه فرصت‌هایی برای رشد و یادگیری می‌بینند. آن‌ها درک می‌کنند که شکست‌ها سنجه‌ای برای ارزش یا ظرفیت‌شان نیست بلکه صرفا بخشی از سفرشان به سمت موفقیت است. شکست آن‌ها را دلسرد نمی‌کند بلکه بازخوردهای ارزشمندی را برایشان فراهم می‌کند و دعوت‌نامه‌ای برای انطباق و رشد است.

این افراد احساس معذب‌بودنی که ناشی از خروج از منطقه امن است را می‌پذیرند. آن‌ها هر چالشی را به مثابه فرصتی برای رسیدن به ظرفیت‌های خلاقانه و پیدا کردن راه‌حل‌های نوآورانه می‌نگرند.

6.با سلسله‌مراتب سلطه‌گرانه مبارزه و آن را طرد می‌کنند

در جهانی که اغلب به سلطه و قدرت پاداش می‌دهد، کسانی که رو به سوی موفقیت دارند، ارزش برابری و احترام دوجانبه را درک می‌کنند. آن‌ها سلطه سفت و سخت که برخی افراد به دلیل موقعیت، ثروت و قدرت بر دیگران اعمال می‌کنند را طرد می‌کنند. درعوض، آن‌ها باور دارند که هر فردی ارزشمند و محترم است. آن‌ها به دنبال ساختن روابطی بر مبنای احترام دوطرفه، همدلی و همکاری هستند. این افراد درک می‌کنند که رهبری حقیقی با سلطه‌گری و کنترل ارتباطی ندارد بلکه درباره این موارد است:

توانمندساختن دیگران

افزایش همکاری

درک نیروی قدرت و خدمتی که هر فرد می‌تواند بکند

7.اهمیت جامعه

برخلاف تصویر رایج از آدم‌های موفقی به مثابه شخصیت‌هایی که به تنهایی جنگیده‌اند تا به قله موفقیت برسند، کسانی که حقیقت رو به سوی موفقیت دارند، اهمیت جوامع حمایتگر و روابط اصیل را درک می‌کنند.

آن‌ها می‌دانند هیچ‌کسی به تنهایی نمی‌تواند پیشرفت کند. آن‌ها از دیگران توصیه می‌گیرند، عقایدشان را با دیگران سهیم می‌شوند یا صرفا کسی را دارند که می‌تواند به آن‌ها زاویه نگاهی متفاوت را بدهد. این افراد غنایی که از بخشی از جامعه بودن حاصل می‌شود را دستکم نمی‌گیرند.

آن‌ها آدم‌های منفعل جامعه‌شان نیستند. فعالانه هم شرکت و هم خدمت می‌کنند.

8.بر مبنای ارزش‌هایشان زندگی می‌کنند

این آخرین نکته است اما چیزی از اهمیت زیاد آن کم نمی‌شود. کسانی که به سمت موفقیت حرکت می‌کنند به زندگی بر مبنای ارزش‌هایشان متعهد هستند. رفتار آن‌ها منعکس‌کننده باورهایشان است و تلاش می‌کنند که نیرویی برای تغییرات مثبت در جهان باشند. اهداف آن‌ها فراتر از موفقیت‌های شخصی است. آن‌ها تجسم اصالت و احترام هستند، بر مبنای ارزش‌هایشان زندگی می‌کنند که لزوما ساده و راحت نیست بلکه چالش‌برانگیز است و نیاز به قربانی‌ دادن دارد. آن‌ها با دیگران همکاری می‌کنند و نسبت به دیگران حس دلسوزی دارند.  

 

 

نظرات
پربازدیدترین خبرها