۸ عبارت «فریبنده» که مردان برای گریز از «تعهد» به زنان می‌گویند

رابطه بین زن و مرد گاهی بسیار پیچیده می‌شود. یکی از این پیچیدگی‌ها، گریز بعضی از مردان از تعهد دادن است. اما از کجا می‌توانیم بفهمیم که مردی اهل تعهد و رابطه بلندمدت است یا خیر. با راهنماتو همراه باشید تا ۸عبارتی که برای گریز از تعهد گفته می‌شود را با شما در میان بگذاریم.

شناسه خبر: ۴۱۲۸۹۲
8 عبارت «فریبنده» که مردان برای گریز از «تعهد» به زنان می‌گویند

راهنماتو-تفاوت زیادی هست بین کسی که به لحاظ عاطفی در دسترس نیست و کسی که اصلا نمی‌خواهد تعهد بدهد. تفاوت در واژگان است. مردانی که به لحاظ عاطفی در دسترس نیستند، در استفاده از عبارات برای دور زدن و طفره رفتن از تعهد و همزمان حفظ جذابیت‌شان مهارت دارند.

به گزارش راهنماتو، اما اگر گیرنده این عبارات جذاب باشید چندان در وضعیت خوبی نیستید. مثل آن می‌ماند که در یک هزارتو گیر افتاده باشید و مجبور باشید که مسیری تکرار را طی کنید، هم به نیت آن‌ها شک می‌کنید و هم به عقل خودتان.

اما اگر این عبارات را بشناسید، در پیمودن این مسیر خوب عمل خواهید کرد. با راهنماتو همراه باشید تا نشانه‌های مردی که از تعهد طرفه می‌رود را با شما در میان بگذاریم.

Screenshot 2024-08-29 154729

1.برای رابطه جدی آمادگی ندارم

این عبارت کلاسیک و کلیشه است اما به راحتی نباید اثرگذاری آن را انکار کنید. این عبارت مثل سپر محافظتی برای مردان بی‌تعهد عمل می‌کند. مردان بی‌تعهد با این عبارت هم مجوز ماندن در رابطه را کسب می‌کنند و هم فاصله‌ای بین خودشان و شما ایجاد می‌کنند. می‌دانید، بسیاری از زنان با شنیدن این عبارت تصور می‌کنند که او «فعلا» قصد رابطه جدی ندارد اما حتما «امیدی» در آینده وجود دارد. اما باید بدانید وقتی پای عواطف در میان است، زمان اصلا مسئله نیست. اگر این مردان حقیقتا روی شما و رابطه با شما سرمایه‌گذاری کرده بودند، آماده نبودن برایشان معنی نداشت. پس این عبارت را از هر مردی که شنیدید، بدانید که اصلا مسئله زمان نیست بلکه مسئله آن است که احساسات و عاطفه آن‌ها درگیر نشده است.

2.قدری فاصله می‌خواهم

با کسی در ارتباط هستید و به نظر می‌رسد که همه چیز خوب پیش می‌رود اما هر وقت که نشانه‌هایی از جدی‌تر شدن رابطه بروز می‌کند، او عقب می‌کشد و می‌گوید که قدری فاصله می‌خواهم. در ابتدا ممکن است که به درخواست آن‌ها برای فاصله گرفتن احترام بگذارید. هر چه باشد، به نظرتان می‌رسد که «خودمم هم نیاز به خلوت» دارم. اما اگر این الگو ادامه پیدا کرد، بدانید که مسئله اصلا حریم خصوصی و خلوت شخصی نیست، مسئله فرار کردن از تعهد است. این عبارت، راه فراری است که هر زمان حس می‌کنند رابطه در حال جدی شدن است، به کار می‌برند.

3.حالا بذار ببینیم که چی پیش میاد

یا عبارت‌های مشابه مثل، باید به هم فرصت بدیم، بذار ببینیم که آینده چی می‌شه، و ....به شما توهم پیشرفت رابطه می‌دهد اما درحقیقت قرار نیست که این رابطه به جایی برسد. مثل جاده بی‌پایانی است که هیچ مقصدی برای آن نیست. در ابتدا هیجان‌انگیز است اما در درازمدت خسته می‌شوید. مطالعه‌ای که در نشریه روابط شخصی و اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد برچسب مبهم روی رابطه می‌تواند رضایت از آن رابطه را کاهش و استرس را افزایش دهد. این امر نشان می‌دهد که عدم اطمینانی که به عباراتی نظیر «بذار ببینیم چی پیش میاد» مرتبط است، بسیار مضر است.

4.در حال حاضر خیلی مشغله و کار دارم

یا فعلا کارهای زیادی دارم که باید قبل از تعهد انجام بدهم. همه با لحظاتی در زندگی‌مان داریم که اوضاع قدری سخت‌تر می‌شود. استرس شغلی، مسائل شخصی یا برنامه‌های کاری می‌توانند گاهی بر روابط ما سایه بیندازند. اما وقتی این عبارت تکراری می‌شود، ارتباطی به برنامه و پرمشغله بودن ندارد. درعوض، تکنیک دیگری است که مردان گریزان از تعهد استفاده می‌کنند. این عبارت کمک‌شان می‌کند بدون آنکه از رابطه فاصله بگیرند، از فواید رابطه بهره‌مند شوند.

Screenshot 2024-08-29 154700

5.نمی‌خواهم دوستی‌مان خراب شود

این عبارت باعث می‌شود احساس کنید چون تعهد او را می‌خواهید پس زیاده‌خواه هستید و احساس گناه هم می‌کنید. این روشی هوشمندانه برای مقصر دانستن شما در رابطه است. دردناک است زیرا ار ترس شما برای از دست دادن آن‌ها سوء استفاده می‌شود. اما حقیقت این است که رابطه عاشقانه باید باعث شود که پیوند فعلی‌تان قوی‌تر شود نه آنکه تخریب شود.

6.از مجرد بودنم دارم لذت می‌برم

این عبارت مثل کشیده‌ای توی صورت می‌ماند. باعث می‌شود که ارزش خودتان را زیر سوال ببرید و فکر کنید که یعنی من به اندازه کافی خوب نیستم یا باید تغییر کنم که بتوانم موقعیت «تجرد دلخواه» او را تغییر دهم؟

این عبارت، پیام روشنی از سمت مردی است که به لحاظ عاطفی دور از دسترس است و هنوز آماده نیست که وابستگی‌هایش را کنار بگذارد. این عبارت روش ساده‌ای است به او اجازه می‌دهد از رابطه لذت ببرد، بدون اینکه مسئولیت تعهد را بپذیرد.

7. به نام گذاشتن روی رابطه اعتقادی ندارم

استدلال بدنام «برچسب» گذاشتن روی رابطه، از آن عبارات رایجی است که مردان گریزان از تعهد استفاده می‌کنند. می‌گویند: «نمی‌خواهم رابطه‌مان تعریف خاصی داشته باشد.» همینطور با هم هستیم تا چه پیش بیاید. این عبارت به آن‌ها امکان می‌دهد که صمیمیت فیزیکی و عاطفی رابطه را حفظ کنند اما هیچ تعهدی هم نداشته باشند. این عبارت در ابتدا توهم آزادی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که احساس کنید برچسب زدن روی رابطه دشمن این آزادی است. اما درحقیقت، برچسب رابطه را مشخص می‌کند و به دو نفر اطمینان می‌دهد که هر دو درباره موضع‌شان درباره شکل رابطه با هم توافق دارند.

8.قبلا در رابطه آسیب دیده‌ام

این عبارت می‌تواند همدردی و درک را بیدار کند زیرا هیچ‌کسی در برابر شکستن قلبش مصونیت ندارد. اما، اگر مردان بی‌تعهد این عبارت را زیاد استفاده کنند، اغلب راهی برای توجیه فرارشان از تعهد دادن است.

«من قبلا آسیب دیده‌ام»، تمرکز را از روی ناتوانی او برای تعهد دادن بر می‌دارد و روی درد گذشته‌اش می‌گذارد و دیواری دور احساسات و عواطف او ایجاد می‌کند. درست است که تجربه‌های گذشته رفتار ما را شکل می‌دهند، اما این تجربه‌ها نباید به بهانه‌های همیشگی برای در دسترس نبودن عاطفی تبدیل شوند.

 

نظرات