بررسی درستی طالع‌بینی ماه تولد توسط دانشمندان

طبق گفته دانشمندان پیش‌بینی‌های مبتنی بر حرکت سیارات و ستاره‌ها، تنها حدس‌هایی تصادفی هستند.

شناسه خبر: ۴۱۲۹۰۸
بررسی درستی طالع‌بینی ماه تولد توسط دانشمندان

 اگر شما یکی از میلیون‌ها نفری هستید که با فال و طالع‌بینی به دنبال پیش‌بینی آینده‌تان هستید، از شنیدن نتایج مطالعات جدید دانشمندان ناامید خواهید شد.

درحالی‌که طرفداران طالع‌بینی مدعی هستند که حرکت ستاره‌ها و سیارات بر رفتار و زندگی انسان روی زمین تأثیرگذار هستند و حتی امکان پیش‌بینی آینده طبق این حرکات وجود دارد، اما دانشمندان نظر دیگری دارند. محققان بر این باورند که اگر ادعای طالع‌بین‌ها صحت داشته باشد، آنها باید بتوانند در هنگام تولد یا از روی نمودار تولد هر فرد و تنها با در اختیار داشتن اطلاعات مربوط به آن فرد، موقعیت ستارگان را پیش‌بینی کنند.

طراحی آزمایش برای بررسی این ادعا

در یک آزمایش علمی و با مشارکت ۱۵۲ طالع‌بین این موضوع موردبررسی قرار گرفت و مشخص شد که پاسخ‌های طالع‌بینان، به اندازه حدس‌های تصادفی دقیق بوده است.

این در حالی است که تقریباً یک‌سوم از بزرگ‌سالان آمریکایی به طالع بینی اعتقاد دارند، اما نتایج این مطالعه حاکی از آن است که هیچ مدرکی برای حمایت از ادعاهای قابل‌آزمایش این رشته وجود ندارد. بسیاری از ستاره‌شناسان مدرن ادعا می‌کنند که "نمودار تولد" یک فرد (ابزاری برای ثبت موقعیت اجسام آسمانی در زمان تولد فرد) برای پیش‌بینی عناصر شخصیت و زندگی او مورداستفاده قرار می‌گیرد.

6086310

در این‌بین، ریاضی‌دانی به نام اسپنسر گرینبرگ، وارد ماجراهای طالع‌بینی شده است. او در شبکه ایکس توضیح داد: «یکی از اساسی‌ترین ادعاهای طالع‌بینی این است که نمودار تولد هر فرد حاوی اطلاعاتی درباره زندگی و شخصیت اوست. اگر این‌طور باشد، طالع‌بینان باید بتوانند نمودار تولد یک فرد را با دقتی بالاتر از حدس تصادفی درست انتخاب کنند.»

او در این مسیر با شش طالع‌بین صحبت کرد تا بداند که به چه نوع اطلاعاتی درباره زندگی یک فرد نیاز دارند تا بتوانند نمودار تولد او را مشخص کنند. در ادامه، محققان با استفاده از اطلاعات موردنیاز، پرسشنامه‌ای با ۱۲ سؤال ایجاد کردند و پاسخ سؤالات مدنظر را گردآوری کردند.

منبع : خبر آنلاین
نظرات
پربازدیدترین خبرها