شارژدهی باتری سری آیفون ۱۶ مشخص شد؛ بهبود شگفت‌انگیز مدل پرو مکس

شارژدهی باتری تمام مدل‌های آیفون ۱۶ بهبود یافته است و مدل پرو مکس بهتر از همه عمل می‌کند.

شناسه خبر: ۴۱۷۰۴۹
شارژدهی باتری سری آیفون ۱۶ مشخص شد؛ بهبود شگفت‌انگیز مدل پرو مکس

اپل حدود ۲۰ روز پیش از سری آیفون ۱۶ رونمایی کرد و از حدود یک هفته پیش نیز عرضه رسمی این دستگاه‌ها در سراسر جهان آغاز شده است. پس از ورود تعداد بیشتری آیفون ۱۶ به بازار، علاقه‌مندان مشغول تست قابلیت‌های مختلف آن را هستند. اکنون در تست باتری سری آیفون ۱۶ مشخص شده نسخه ۱۶ پرو مکس بالاترین شارژدهی باتری را میان این سری از آیفون‌ها، حتی رقبا دارد.

تستی که وب‌سایت Tom's Guide انجام داده، دوام باتری هر 4 مدل آیفون ۱۶ را می‌سنجد. در این آزمایش، دوام باتری تمام دستگاه‌ها هنگام وب‌گردی با اینترنت 5G و روشنایی نمایشگر ۱۵۰ نیت سنجیده شده است.

دوام باتری سری آیفون ۱۶ مشخص شد

براین‌اساس، آیفون ۱۶ پرو مکس با باتری ۴۶۸۵ میلی‌آمپرساعتی خود توانسته ۱۸ ساعت و ۶ دقیقه دوام بیاورد که رقم واقعاً قابل‌توجهی است. برای مقایسه، نمونه پیشین این دستگاه، آیفون ۱۵ پرو مکس، در همین تست با باتری ۴۴۲۲ میلی‌آمپرساعتی ۱۴ ساعت و ۲ دقیقه دوام آورده بود؛ بنابراین می‌توان نتیجه‌ گرفت دوام باتری آیفون ۱۶ پرو مکس بهبود قابل‌توجهی کرده است.

در این تست، آیفون ۱۶ پلاس با باتری ۴۶۷۴ میلی‌آمپرساعتی توانسته به شارژدهی ۱۶ ساعت و ۲۹ دقیقه دست یابد و از حیث دوام باتری در رتبه دوم قرار بگیرد. برای مقایسه، آیفون ۱۵ پلاس با باتری ۴۳۸۳ میلی‌آمپرساعتی در این تست حدود ۱۴ ساعت و ۱۴ دقیقه دوام آورده بود.

آیفون ۱۶ پرو با باتری ۳۵۸۲ میلی‌آمپرساعتی شارژدهی ۱۴ ساعت و ۷ دقیقه‌ای ارائه می‌کند و در رتبه سوم قرار می‌گیرد. آیفون ۱۶ نیز با باتری ۳۵۶۱ میلی‌آمپرساعتی با دوام ۱۲ ساعت و ۴۳ دقیقه در میان این سری از آیفون‌های اپل در رتبه چهارم دیده می‌شود.

در تست‌های وب‌سایت Tom's Guide مشخص می‌شود که میزان دوام باتری تمام مدل‌های آیفون ۱۶ نسبت به سری آیفون ۱۵ ارتقا پیدا کرده. البته این ارتقای شارژدهی باتری در مدل آیفون ۱۶ پرو مکس نسبت به بقیه مدل‌ها محسوس‌تر است. در واقع آیفون ۱۶ پرو مکس حتی نسبت به گلکسی S24 پلاس و S24 اولترا نیز دوام باتری بیشتری ارائه می‌کند.

منبع : دیجیاتو
نظرات
پربازدیدترین خبرها