شرکت مخابراتی او2 در انگلیس یک ربات گپ هوش مصنوعی به نام گرانی راه اندازی کرده که به تماس های کلاهبرداران به صورت آنی پاسخ می دهد و با طرح پرسش های مختلف و لطیفه تعریف کردن و غیره نهایت تلاش خود را برای تلف کردن وقت مشتریان واقعی او 2 صورت می دهد.
این ربات مادربزرگ که دیزی نام گرفته و برای برخورد حرفه ای با کلاهبرداران به خوبی آموزش دیده به هیچ وجه قابل متمایز کردن از انسان های واقعی نیست. او به گونه ای رفتار می کند که کلاهبرداران ابتدا فکر کنند او را فریب داده اند، ولی در نهایت تنها وقت آنها را تلف می کند.
شرکت او2 با انتشار ویدئوی زیر از عملکرد این ربات هوش مصنوعی از مشتریان خود خواسته در این زمینه هشیار باشند و تماس ها و پیامک های مشکوک به کلاهبرداری را به صورت رایگان به آنها اطلاع دهند. دیزی در جریان استفاده های اولیه چنان خوب عمل کرده که توانسته برخی کلاهبرداران را تا 40 دقیقه سرکار بگذارد و وقت آنها را تلف کند.
بررسی های او2 نشان می دهد 71 درصد از انگلیسی ها خواستار حمایت از خود برای مقابله با کلاهبرداران آنلاین هستند و 67 درصد از آنها بیم دارند که هدف بعدی این حملات باشند.