ایسوزو دی مکس برقی معرفی شد؛ دو موتور الکتریکی و سیستم تعلیق جدید

ایسوزو دی مکس الکتریکی به ۲ موتور برقی مجهز است و از سیستم تعلیق جدیدی برای بخش عقب بهره می‌برد.

شناسه خبر: ۴۴۶۰۳۷
ایسوزو دی مکس برقی معرفی شد؛ دو موتور الکتریکی و سیستم تعلیق جدید

شرکت ژاپنی ایسوزو از نسخه تمام‌الکتریکی دی مکس رونمایی کرد. ایسوزو دی مکس الکتریکی به 2 موتور برقی مجهز است و از سیستم تعلیق جدیدی برای بخش عقب بهره می‌برد. این پیکاپ الکتریکی می‌تواند با یک بار شارژ، 263 کیلومتر طی کند. تولید این وانت در تایلند آغاز شده و تحویل آن به بازارهای صادراتی از سه‌ماهه سوم 2025 آغاز خواهد شد.

نسخه الکتریکی ایسوزو D-Max سال گذشته در قالب مدلی مفهومی معرفی شد. حدود یک سال بعد، نسخه تولید انبوه این خودرو در نمایشگاه خودرو تجاری بیرمنگام در بریتانیا به نمایش درآمد. هم‌زمان با این نمایش، دفتر ایسوزو در تایلند از آغاز تولید این مدل خبر داد. بازار اصلی این پیکاپ اروپا است که سیاست‌های محیط‌زیستی سخت‌گیرانه‌ای دارد. عرضه نسخه فرمان چپ در سه‌ماهه سوم 2025 انجام می‌شود اما بریتانیایی‌ها برای دریافت نسخه راست فرمان باید تا فوریه 2026 صبر کنند.

3-1-1_2.jpg_11zon(1)

ایسوزو دی مکس برقی در نسخه‌های یک و نیم کابین و دو کابین عرضه خواهد شد. در هر 2 مدل، طول خودرو 5280 میلی‌متر و فاصله محوری آن 3125 میلی‌متر است ولی در نسخه یک و نیم کابین، فضای بار بیشتری دریافت می‌کنید. ارتفاع این پیکاپ از سطح زمین 210 میلی‌متر است. زاویه ورود این پیکاپ نیز 30.5 درجه و زاویه خروج آن 24.2 درجه است. این پیکاپ می‌تواند از آبی به عمق 600 میلی‌متر بگذرد. ایسوزو دی مکس برقی با تایرهای 18 اینچی به دست مشتریان می‌رسد. ظرفیت بار این پیکاپ 1010 کیلوگرم و جرم مجاز یدک‌کشی آن نیز 3500 کیلوگرم است.

مشخصات فنی ایسوزو دی مکس برقی

سیستم انتقال قدرت ایسوزو دی مکس برقی از 2 موتور الکتریکی تشکیل شده که روی محورهای جلو و عقب قرار دارند. خروجی ترکیبی این 2 موتور 190 اسب‌بخار قدرت و 325 نیوتن‌متر گشتاور است. شتاب‌گیری صفرتاصد این خودرو 10.1 ثانیه است و حداکثر سرعت آن نیز 130 کیلومتربرساعت است. پکیج باتری این خودرو 66.9 کیلووات ساعت ظرفیت دارد که براساس چرخه WLTP، برد 263 کیلومتر را ارائه می‌دهد. شارژ سریع این باتری یک ساعت و شارژ کامل آن با برق شهری 10 ساعت زمان می‌برد.

2-1_9.jpg_11zon(1)

توسعه‌دهندگان هنگام نصب باتری روی محور عقب، مجبور شدند محور عقب یکپارچه نسخه درون‌سوز را با سیستم تعلیق De Dion تعویض کنند. البته فنرهای خودرو همچنان با نسخه درون‌سوز مشترک‌اند. قیمت این خودرو روزهای نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد.

منبع : دیجیاتو
نظرات