هوندا GT اولین فست‌بک دیفرانسیل عقب برند ژاپنی است

در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵، از فست‌بک برقی جذاب هوندا GT رونمایی شد که به نظر می‌رسد فقط در چین عرضه خواهد شد.

شناسه خبر: ۴۴۶۵۳۴
هوندا GT اولین فست‌بک دیفرانسیل عقب برند ژاپنی است

در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵، از فست‌بک برقی جذاب هوندا GT رونمایی شد. به نظر می‌رسد این خودرو فقط در چین عرضه خواهد شد.

هوندا GT کم‌ارتفاع و عریض است ستون‌های A مشکی با گرافیک مشابه آفتاب‌گیر، خط شانه برجسته، دستگیره درهای مخفی و شیشه‌های بدون فریم دارد.

در مقایسه با کانسپتی که سال گذشته در نمایشگاه خودروی پکن نمایش داده شد، تعداد کمی از پنل‌های بدنه تغییر کرده‌اند اما تغییرات در سپرها و چراغ‌ها همچنین فضای داخلی کاملاً مشهودند.

تم اسپرت در کابین هم رعایت شده است. داخل کابین شاهد صندلی‌های سطلی عالی، چرم قرمز در تضاد با فضای داخلی مشکی و فرمان با قسمت پایین و بالای تخت هستیم.

هونداGT شش صفحه‌نمایش دارد. یک پنل ابزار باریک و عریض مقابل راننده، یک نمایشگر لمسی مرکزی بزرگ، یک صفحه‌نمایش لمسی عمودی کنار بخش تعویض دنده، یک نمایشگر برای سرنشین جلو و یک صفحه‌نمایش جداگانه روی هر در برای دوربین‌های بغل وجود دارد.

مدل GT پس از کراس‌اوورهای P7 و S7 که سال گذشته معرفی شدند، مدل برقی جدید سری Ye هوندا مخصوص بازار چین است. هوندا هنوز پیشرانه GT را اعلام نکرده است اما دوقلوهای P7 و S7 با پیشرانه دیفرانسیل عقب تک‌موتوره ۲۰۰ کیلوواتی و پیشرانه تمام‌چرخ محرک دوموتوره ۳۵۰ کیلوواتی در دسترس‌اند.

هوندا GT نخستین سدان دیفرانسیل عقب خودروساز ژاپنی

ممکن است GT اولین سدان هوندا با سیستم دیفرانسیل عقب باشد. این شرکت تاکنون در مقابل استفاده از سیستم دیفرانسیل عقب برای برند لوکس آکورا مقاومت کرده است. باوجوداین در این سال‌ها ابرخودروی NSX، خودروهای اسپرت S660 و S2000، خودروهای کی (kei) بیت و واموس و به‌تازگی خودروهای برقی e و P7/S7 را با پیشرانه دیفرانسیل عقب عرضه کرده است.

همانند اکثر خودروهای هوندا که در چین به فروش می‌رسند، ۲ نسخه از GT با همکاری دانگ‌فنگ و گک ساخته خواهد شد.

نسخه دانگ‌فنگ که اینجا به رنگ آبی می‌بینید، چراغ‌های جلو و عقب شبیه تیر کمان دارد. چراغ عقب پوشش پلاستیکی شفاف با افکت سه‌بعدی به‌عنوان بخشی از نوار نوری تمام‌عرض دارد.

honda-gt-2.jpg_11zon

نسخه گک که اینجا به رنگ قرمز دیده می‌شود، چراغ‌های جلو و عقب به‌شکل چنگال خرچنگ و نوار نوری باریک‌‌تری در عقب دارد.

بیشتر هونداهای بازار چین مانند سیویک/اینتگرا، /CR-Vبریز، آکورد/اینسپایر، فیت/لایف و اودیسی/الیژن برای نسخه‌های گک و دانگ‌فنگ خود نام‌های متفاوتی دارند. اما هر دو شرکت چینی از نام GT برای فست‌بک برقی جدید هوندا استفاده خواهند کرد.

منبع : دیجیاتو
نظرات
پربازدیدترین خبرها