
فرادید نوشت: یکی از نقدهای همیشگی که به خودرو تارا میشود، انتقاد از ظاهر این خودرو است. تارا با وجود این که قرار بود به عنوان یک سدان زیبا و اقتصادی وارد بازار ایران بشود، هنور نتوانسته است مشتریان این بازار را راضی نگه دارد.
به هر حال و با وجود انتقاداتی که در مورد تارا وجود دارد و با این که تولید یک نسخه فیسلیفت از این خودرو ضروری به نظر میرسد، ایرانخودرو تا به این لحظه اقدامی در این راستا انجام نداده است.
مشخصات فنی تارا فیسلیفت
در صورت فیسلیفت تارا، احتمال میرود که این سدان ایرانی از پیشرانه TU5 پلاس 1.6 لیتری تنفس طبیعی 16 سوپاپ با 113 اسببخار قدرت و 144 نیوتنمتر گشتاور استفاده کند. همچنین این نیرو از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AT (ساخت DAE چین) به چرخهای جلو منتقل خواهید شد. علاوه بر این، شتاب صفر تا صد حدود 12.5 ثانیه، حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی نیز 7.3 لیتر در 100 کیلومتر خواهد بود.
مشخصات ظاهری تارا فیسلیفت
تارا فیسلیفت، میتواند ظاهری امروزیتر و هماهنگ با محصولات جدید ایرانخودرو مانند ریرا ارائه بدهد. نمای جلویی نیز می تواند با جلوپنجره لانهزنبوری (مشابه تارا اتوماتیک اولیه)، چراغهای LED کشیده با گرافیک جدید و سپر بازطراحیشده، شباهتی به زبان طراحی TF21 و ریرا داشته باشد. نمای جانبی با خطوط نرم، رینگهای 16 اینچی آلومینیومی جدید، و آینههای تاشونده برقی با گرمکن، نمای عقب با چراغهای متصل LED (گرافیک تغییر یافته)، زه استیل حذفشده روی صندوق، و سپر جدید، دیده خواهند شد.
امکانات رفاهی تارا فیسلیفت
نمایشگر 7 اینچی لمسی با نویگیشن، تهویه اتوماتیک، سانروف برقی، کیلس استارتر، صندلی راننده برقی 6 حالته، گرمکن صندلیهای جلو، زیرآرنجی عقب، آینه الکتروکرومیک، باز شدن صندوق با سنسور حرکتی پا، و آنتن سقفی کوسهای نیز میتوانند از جمله امکانات رفاهی تارا فیسلیفت باشند.
قیمت تارا فیسلیفت
با توجه به این که ایران خودرو هنوز اقدامی در راستای بهروز رسانی تارا انجام نداده است بدیهی است که قیمتی هم برای آن در نظر گرفته نشده باشد. علاوه بر این با توجه به قیمت حال حاضر تارا، میتوان احتمال داد که نسخه فیسلیفت تارا نهایتا با مقداری افزایش قیمت نسبت به نسخه معمولی که با قیمتی معادل با 1 میلیارد و 150 میلیون تومان به فروش میرسد، عرضه شود.