
لوکانو L7، کراساوور جدید بازار خودرو ایران، در واقع نام بومیشده Jaecoo J7 محصول شرکت چری چین است.
این خودرو از سال ۲۰۲۳ وارد خط تولید شده و قرار است یکی از شاهمهرههای چری در بازار صادراتی خودروهای شاسیبلند پریمیوم باشد. تقریبا به همین دلیل برند مستقل جیکو را برایش انتخاب کردهاند وگرنه جیکو، لوکانو و در ادامه فونیکس و اکستریم یا حتی فیدلیتی همگی به چری تعلق دارند. بیایید با هم نگاهی سریع به پیدا و پنهان این ماشین بیندازیم و ببینیم قرار است با چه چیزی روبرو شویم.
لوکانو L7 محصول کدام کشور است؟
لوکانو L7 توسط شرکت چینی چری تولید میشود. نسخه بنزینی این خودرو را در بازار داخلی چین با نام Chery Tansuo 06 و نسخه پلاگین هیبریدش را با نام Chery Fulwin T6 یا PHEV صدا میزنند. برند جیکو سال ۲۰۲۳، توسط چری تأسیس شد تا روی بازار خودرو شاسیبلند در بازارهای بینالمللی تمرکز کند.
لوکانو L7 در ایران توسط کدام شرکت عرضه میشود؟
ماموت خودرو به عنوان نماینده و عرضه کننده انحصاری محصولات برند لوکانو در ایران فعالیت میکند. پیش از این محصولات چری در ایران با نام فونیکس و اکستریم (مدیران خودرو) یا فیدلیتی (بهمن موتور) عرضه شدهاند و حالا برند جهانی جیکو با نامی اختصاصی قدم به بازار ایران میگذارد.
تاریخچه تولید لوکانو L7 و فیسلیفتها
لوکانو L7 از سال ۲۰۲۳ روی خط تولید آمده است و تا سال ۲۰۲۵، حداقل یک فیسلیفت برای مدل Jaecoo 7 معرفی شده است. این تغییرات شامل ظاهر و فضای داخلی میشود.
لوکانو L7 در بازار جهانی چه رقبایی دارد؟
لوکانو L7 یا همانJaecoo J7 در سگمنت کراساوورهای کامپکت حضور دارد و رقیب خودروهایی نظیر سیتروئن C5 ایرکراس، امجی HS، اشکودا کاروک، تویوتا RAV4، مزدا CX-5، هیوندای توسان، کیا اسپورتیج، و فولکسواگن تیگوان به حساب میآید.
بررسی رقبای لوکانو L7 در بازار ایران
لوکانو L7 هنگام ورود به بازار ایران، در بازه قیمت حدود دو میلیارد و ۹۵۰ هزار تومان قرار گرفته است. از نظر قیمت و مشخصات فنی باید خودروهایی مثل تیگو ۷ پرو مکس، فونیکس FX و اکستریم LX را رقیب در نظر بگیریم. هرچند هاوال H6 هم میتواند دشمن این ماشین باشد.
چرا لوکانو L7 ممکن است در ایران موفق شود؟
لوکانو L7 دارای چند ویژگی به ظاهر جذاب است. سیستم چهار چرخ محرک AWD، با توجه به تنوع جادهها و علاقهمندی به آفرود در ایران، یک مزیت بزرگ محسوب میشود و از موتور قدرتمند آن هم نمیتوان به سادگی گذر کرد.
پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ GDi با ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتنمتر گشتاور، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در هشت ثانیه فراهم میکند که برای ماشینی در این ابعاد جذاب است.
لوکانو L7، شامل فهرست کاملی از امکانات رفاهی و ایمنی است؛ هفت کیسه هوا، سیستمهای کمکراننده متنوع، سیستم دید شفاف ۵۴۰ درجه، شارژر بیسیم ۵۰ واتی،
سیستم مدیریت کیفیت هوا (AQS) و حالتهای رانندگی شامل حالتهای شن، برف، گل و لای، آفرود، اقتصادی، نرمال و اسپرت موقعیت این خودرو را در بازار تقویت میکنند اما در کنارش فضای داخلی جادار کابین و صندوق عقب با ظرفیت ۵۰۰ لیتر امتیازات را بالا میبرد.
طراحی این ماشین خاص است و داخل کابین با نمایشگرهای بزرگ و مدرن، نورپردازی داخلی و متریال با کیفیت، توجه خریداران را جلب میکند.
نظر مشتریان اروپایی درباره عملکرد لوکانو L7
لوکانو L7 در بازارهای جهانی با نام Jaecoo J7 شناخته میشود. این خودرو در بازارهایی مانند اروپا (به طور خاص اسپانیا)، مالزی و آفریقای جنوبی حضور داشته است.
مزایای لوکانو L7
اگر بخواهیم مزایای آن را بر اساس نظرات خریداران فهرست کنیم، باید به مواردی مثل ارزش خرید بالا، با توجه به کیفیت، امکانات و سبک طراحی، اشاره کنیم. آنهایی که تجربه رانندگی با لوکانو L7 را دارند از فضای داخلی جادار کابین و صندوق عقب مناسب برای خانوادهها تعریف میکنند.
لوکانو L7 PHEV، سریع شارژ میشود ولی همه نسخهها از کیفیت ساخت قابل قبولی برخوردار هستند. به شکلی که در نگاه اول میتوان متوجه ویژگیهای لوکس و جذاب یا قطعات داخلی باکیفیت آن شد.
شتاب و قدرت بالا بهخصوص در سربالاییها، وجود سیستمهای ایمنی پیشرفته و امکانات رفاهی متعدد، پایداری و هندلینگ خوب در کنار تعادل مناسب هنگام رانندگی، از دیگر دلایل ستایش لوکانو L7 در بازار جهانی بوده است.
معایب لوکانو L7
معایب و ایرادات گزارش شده در مورد لوکانو L7، بیشتر به کیفیت سواری برمیگردد. مثلا رانندگان انگلیس گفتهاند در مسیرهای ناهموار مثل جاده، سواری خشک و پرتکان را تجربه کردهاند.
آنها همچنین از سیستمهای کمکراننده شکایت داشتهاند و میگویند در برخی موارد سیستمهای ایمنی و کمکراننده، با بوقهای مکرر عملکردی آزاردهنده از خود به نمایش گذاشتهاند. درست مثل سیستم کنترل صوتی و اطلاعات و سرگرمی که کمی گیجکننده ظاهر شده است.
لوکانو L7 به عقیده بیشتر رانندگان دید محدودی از شیشه عقب دارد و از همه بدتر اینکه در گزارشها آمده، صدای موتور نسخه بنزینی در برخی شرایط زیاد است. نسخه PHEV در شرایط مرطوب، به وجود مشکل کشش در چرخهای جلو متهم شده و گروهی نیز بابت تأخیر در پاسخ پدال گاز و عملکرد گیربکس در سربالاییها و استفاده از پدل شیفترها گلایه کردهاند.
سرنشینان لوکانو L7 بابت دید عقب شکایت دارند و اعتقاد دارند پشتیهای یکپارچه صندلیهای جلو، نمیگذارد با خاطری آسوده سفر کنند.