
آزیموت از زبان طراحی مدرنی بهره میبرد و میتواند با داچیا داستر و بیگستر رقابت کند. نمای جلویی به الگوی X-شکل خودروهای لادا مزین است که در دیگر مدلهای این برند دیده میشود.
چراغهای LED بهصورت یکپارچه با جلوپنجره و ورودیهای سپر ادغام شدهاند. در نمای جانبی، خطوط تیز گلگیرها، رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی و بدنهی دورنگ با روکشهای پلاستیکی ساده به چشم میخورند. در عقب، چراغ LED سراسری و قطعهای نقرهایرنگ روی سپر عقب با خروجیهای اگزوز تزئینی دیده میشود.
داخل کابین، داشبورد ظاهری آشنا و نسبتاً ساده دارد. کابین دیجیتال شامل صفحهآمپر و نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی برای سیستم اطلاعاتیسرگرمی میشود. سیستم نرمافزاری خودرو با همکاری شرکت روسی Sber و شرکت Navio توسعه یافته است.
۶ اسپیکر، دوربین دید عقب و سیستم ورود بدون کلید جزو آپشنهای استاندارد خودرو هستند. در نمونهی فولآپشن، شارژر بیسیم، سقف پانوراما، تهویهی دوناحیهای، گرمکن شیشههای جانبی، درِ عقب برقی و دوربین ۳۶۰ درجه در دسترس قرار میگیرد.
چند محفظهی ذخیرهسازی در سراسر کابین، تنظیم برقی فرمان و صندلیهای جلو و دکمهی چرخان در کنسول مرکزی برای انتخاب حالتهای مختلف رانندگی وجود دارند.
آزیموت فقط با پیشرانههای بنزینی عرضه میشود و خبری از سیستم هیبریدی نیست. آزیموت در دو تیپ با موتور ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی ۱۴۵ اسببخار یا ۱٫۸ لیتری تنفس طبیعی با ۱۴۷ اسببخار راهی بازار میشود. این موتورها با گیربکس دستی ۶ سرعته یا CVT همراهی میشوند.
لادا میگوید در آینده آزیموت را با موتور توربوشارژ ۱۵۰ اسببخاری و گیربکس اتوماتیک عرضه میکند. این شاسیبلند بر اساس نسخهای اصلاحشده از پلتفرم خودرو وستا ساخته شده که از سال ۲۰۱۵ وجود دارد و در سال ۲۰۲۲ فیسلیفت شد.
گفته میشود توسعهی آزیموت سه سال طول کشید و حدود هزار قطعهی جدید یا بازنگریشده در بدنه، کابین و شاسی استفاده شده است. آزیموت مشابه سدان و استیشن وستا، احتمالاً فقط دیفرانسیل جلو خواهد بود.
با توجه به جنگ و تحریمهای بینالمللی، بعید است آزیموت خارج از روسیه عرضه شود. گفته میشود قیمت خودرو از ۲٫۵ تا ۳ میلیون روبل (حدود ۴۰ تا ۴۸ هزار دلار) آغاز میشود.