چهره خندان یا ماه؟ این تصویر بزرگ‌ترین و ناخودآگاه‌ترین ترس‌تان را برملا می‌کند

تصاویری با خطای دید می‌توانند بسته به اینکه چه چیزی را اول می‌بینید، اطلاعاتی درباره ناخودآگاه شما بدهند. این مقاله درباره تصویری است که می‌تواند عمیق‌ترین و ناخودآگاه‌ترین ترس شما را برملا کند.

شناسه خبر: ۴۲۰۸۶۷
چهره خندان یا ماه؟ این تصویر بزرگ‌ترین و ناخودآگاه‌ترین ترس‌تان را برملا می‌کند

راهنماتو- یک خطای دید –وهم نوری- جدید مدعی شده که بر اساس تصویری که اول می‌بینید می‌تواند عمیق‌ترین و احتمالاً ناخودآگاه‌ترین ترس‌های شما را زندگی فاش کند.   

به گزارش راهنماتو،  این تصویر بینندگان را دعوت می‌کند که نگاهی سریع به آن بیندازند و توجه کنند که آیا در نگاه اول یک چهره خندان می‌بینند یا تصویر ماه را می‌بینند.

به این تصویر نگاه کنید

نمنمنن

نکته جالب اینجاست که دیدن یکی از این دو حالت، نشان‌ می‌دهد که بزرگ‌ترین ترس شما در زندگی ترس از تنهایی است که مانع از آن می‌شود که بتوانید شریک زندگی ایدئال خودتان را پیدا کند که در واقع یک پیش‌گویی خودمحقق است [زمانی که تلقین موضوعی به خود یا دیگران باعث تغییر ناخودآگاه رفتار فرد و محقق شدن آن موضوع در آینده شود به آن پیش‌گویی خودمحقق گفته می‌شود. رجوع کنید به روان‌شناسی.]

تصویر دیگر نشان می‌دهد که شما از آسیب‌پذیری و به اشتراک گذاشتن احساسات خود با دیگران ترس دارید.

اگر نخستین چیزی که به چشم‌تان آمد، تصویر ماه بود، به این معنی است که عمیق‌ترین ترس ناخودآگاه شما، آسیب‌پذیری است.

شما به راحتی نمی‌توانید احساسات شخصی‌تان را ابراز کنید  که می‌تواند باعث شود که خودتان را از دیگران دور کنید.

البته دیدن این تصویر یک سویه مثبت هم دارد، به این معنی است که شما هر لحظه از زندگی خود را گرامی می‌دارید و فعالانه در جستجوی ماجراجویی‌هایی هستید که شما را به چالش می‌کشند.

درضمن، شما فردی بسیار پرشور هستید و احساسات - چه خوب و چه بد - را در سطحی عمیق و شدید حس می‌کنید.

در تصویر خندان دو پرنده در حال پرواز چشم‌ها را شکل داده‌اند و شاخه درخت لب است.

دیدن چهره‌ی خندان ممکن است به این معنی باشد که اعتماد به نفس‌تان مشکل دارد و از تنهایی می‌ترسید.

ترس از تنهایی احتمالاً باعث شده است که شما در یافتن یک شریک ایدئال که بتواند به نیازهای شما پاسخ دهد، دچار مشکل شوید.

با این حال، این تصویر هم سویه مثبت دارد که به این معنی است که شما فردی مهربان و دلسوز هستید که برای کمک به دیگران از خود مایه می‌گذارید.

شما تلاش می‌کنید تا خوبی را در همه ببینید و به شدت دلسوز هستید، که به شما امکان می‌دهد سریع دیگرانی که باعث آزارتان شده‌اند را ببخشید.

این نوع توهمات نوری از ترفندهای بصری برای فاش کردن ویژگی‌های شخصیتی یا خواسته‌های ناخودآگاه افراد استفاده می‌کنند و با تحلیل چگونگی درک این تصاویر توسط آدم‌ها، اطلاعاتی درباره ناخودآگاه آن‌ها به دست می‌دهند.

این نوع توهم نوری از نوع توهم نوری پس‌زمینه است که نمونه آن تصویر زیر است؛ می‌توانید بگویید اولین چیزی که در تصویر دیدید چه است؟

یبی

اگر گربه را اول دیدید شما فردی خود-محور و در عین حال مستقل و کنجکاو هستید. گربه نشان می‌دهد که شما بازیگوش و اسرار‌آمیز هم هستید که باعث می‌شود دیگران به طور طبیعی به شما جذب شوند. تجربه‌های تازه شما را جذب می‌کنند و در طول زندگی مشغول یادگیری چیزهای تازه هستید.

موش سفید، اگر اول دیده شود، معنایش این است که شما محتاط و خجالتی هستید که یعنی به دیگران به راحتی اعتماد نمی‌کنید. طبیعت خجالتی و محجوب شما باعث می‌شود که احساس کنید از بیرون دارید به داخل نگاه می‌کنید که باعث می‌شود بیش‌تر از دیگران مشاهده‌گر باشید. شما با دیدی نامحدود به محیط اطراف‌تان نگاه می‌کنید و با موقعیت‌هایی که عادی نیستند کنار می‌آیید. دیدن موش نشان می‌دهد که فردی سرسخت و قابل اعتماد برای کسانی هستید که دچار مشکلات سخت شده‌اند و طبیعت مشاهده‌گر شما به شما امکان می‌دهد که سریع راه‌حل را پیدا کنید.

این خطای دید به این شکل است که در ثانیه اول یکی از آن‌ها را اول می‌بینید و بعد سریع چشم‌تان تصویر دوم را تشخیص می‌دهد، پس مهم است که در ثانیه اول کدام تصویر را اول دیده باشید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها