تمام مدل‌های سری آیفون ۱۶ به ۸ گیگابایت رم مجهز هستند

شب گذشته، اپل از سری آیفون ۱۶ خود رونمایی کرد که در آن شاهد تغییرات کم‌وبیش تازه‌ای بودیم. اپل معمولاً در تبلیغات و مراسم‌های خود به میزان رم آیفون‌ها اشاره نمی‌کند، براساس گزارش‌های تازه، مشخص‌ شده است که تمام مدل‌های آیفون ۱۶ به ۸ گیگابایت رم مجهزند که برای اجرای Apple Intelligence لازم است.

شناسه خبر: ۴۱۴۴۱۹
تمام مدل‌های سری آیفون 16 به 8 گیگابایت رم مجهز هستند

براساس گزارش MacRumors، آیفون 16 و آیفون 16 پلاس نیز اکنون با 2 گیگابایت رم اضافی در مقایسه با آیفون 15 و آیفون 15 پلاس عرضه خواهند شد. بااین‌حال دو مدل آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس به نسبت آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس تغییری در میزان رم نداشته‌اند و همان 8 گیگابایت رم را ارائه می‌کنند. به نظر می‌رسد رم 8 گیگابایتی برای اجرای Apple Intelligence ضروری است.

MacRumors اطلاعات مربوط به رم سری آیفون 16 را در آخرین نسخه ابزار توسعه‌دهنده اپل، Xcode 16 یافته است.

رم 8 گیگابایتی در سری آیفون 16

ای (1)

اپل پیش‌ازاین گفته بود فقط مدل‌های آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس می‌توانند از قابلیت‌های Apple Intelligence بهره ببرند، حتی مدل‌های استاندارد این سری نیز از این ویژگی‌ها محروم بودند. اکنون به نظر می‌رسد دلیل این اقدام اپل این بوده که رم پایین‌تر آیفون 15 و 15 پلاس مانع از اجرای هوش مصنوعی روی آن‌ها می‌شود.

اکنون با ارتقای رم آیفون 16 و 16 پلاس از 6 گیگابایت به 8 گیگابایت می‌توان از قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل بهره برد؛ به همین دلیل احتمال فروش و چه‌بسا مهاجرت کاربران آیفون 15 معمولی به سری جدید افزایش می‌یابد.

براساس شایعات حتی آیفون SE 4 که گوشی ارزان‌قیمت این شرکت محسوب می‌شود و ممکن است سال آینده میلادی روانه بازار شود، احتمالاً 8 گیگابایت رم خواهد داشت؛ بنابراین می‌توان گفت اپل پس از سال‌ها عرضه محصولات با رم کمتر از رقبا، اکنون تصمیم گرفته در مسیر درستی گام بردارد.

منبع : دیجیاتو
نظرات
پربازدیدترین خبرها