سری آیفون ۱۶ از نظر سرعت انتقال داده با درگاه USB-C پیشرفتی نکرده است

درگاه آیفون ۱۶ همچنان از نوع USB ۲ است.

شناسه خبر: ۴۱۴۴۲۳
سری آیفون 16 از نظر سرعت انتقال داده با درگاه USB-C پیشرفتی نکرده است

اپل با عرضه سری آیفون 15، به‌جای استفاده از درگاه لایتنینگ، انتقال به USB-C را آغاز کرد و در مدل‌های آیفون 16 و آیفون 16 پرو نیز از USB-C برای شارژ و انتقال داده استفاده می‌شود. اما فناوری انتقال داده در مدل‌های معمولی آیفون‌های جدید همچنان محدود به USB 2 و مدل‌های پرو محدود به USB 3 با سرعت 10 گیگابیتی نسل قبلی است.

 iPhone 16 و iPhone 16 Plus همچنان USB 2 با سرعت انتقال داده تا 480 مگابیت‌برثانیه دارند، در‌حالی‌که آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس از USB 3 با سرعت انتقال داده تا 10 گیگابیت‌برثانیه برخوردارند. 480 مگابیت‌برثانیه همان سرعت انتقالی است که پورت لایتنینگ از آن پشتیبانی می‌کرد.

تأثیر تراشه‌های اپل بر سرعت انتقال داده‌ها با USB 2

در رویداد دیشب اپل، این شرکت هنگام بحث درمورد A18 Pro به سرعت بیشتر USB 3 اشاره کرد؛ بنابراین A18 Pro سریع‌تر از A17 Pro خواهد بود. به‌ نظر می‌رسد اپل در عوض A18 Pro را با A18 مقایسه و درنهایت قابلیتی را برجسته کرده که قبلاً در مدل‌های iPhone 15 Pro وجود داشت.

ای

باوجود عبارات گیج‌کننده اپل، مشخصات فنی مدل‌های جدید آیفون 16 نشان می‌دهد اپل هیچ تغییری در سرعت انتقال USB-C گوشی‌های جدید خود ایجاد نکرده است. توجه داشته باشید که استفاده از سرعت انتقال 10 گیگابیت‌برثانیه در آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس، به کابل USB-C مناسب 10 گیگابیتی نیاز دارد.

مدل‌های آیپد پرو اپل که پورت USB-C دارند، از سرعت انتقال تاندربولت تا 40 گیگابیت‌برثانیه پشتیبانی می‌کنند.

اپل دیشب در مراسم It's Glowtime از محصولات متنوعی مانند آیفون 16 معمولی، پلاس، پرو و پرو مکس رونمایی کرد. به غیر از این محصولات، واچ اولترا 2، واچ سری 10، ایرپاد 4 و ایرپاد مکس جدید نیز معرفی کرد.

منبع : دیجیاتو
نظرات
پربازدیدترین خبرها