همۀ آنچه باید دربارۀ «طناب زدن» بدانیم

سوزاندن کالری، بالا رفتن ضربان قلب و بهبود هماهنگی اندام‌ها تنها تعدادی از مزایای طناب زدن هستند. در ادامه مطلب، با تعریف این ورزش، روش‌های انجام و مزایای آن آشنا می‌شوید.

شناسه خبر: ۴۱۸۱۷۵
همۀ آنچه باید دربارۀ «طناب زدن» بدانیم

  حتماً شما هم در کودکی زمانی را صرف طناب زدن کرده‌اید، چه در حیاط خانه با خواهر و برادر، چه در زمین بازی مدرسه با دوستان.

این فعالیت ساده نه تنها سرگرم‌کننده است، بلکه راه خوبی برای ورزش کردن بدون نیاز به فضای زیاد است. شاید بد نباشد دوباره این سرگرمی قدیمی را تجربه کنید. اما قبل از آن بهتر است از مزایای آن برای سلامتی اطلاع بیشتری داشته باشید.

روش‌های مختلف طناب‌زنی

طناب را روی سر خود با چرخش دست‌ها تاب می‌دهید و همانطور که طناب نزدیک به عبور از زیر پای شماست، از روی آن می‌پرید و این کار را تا زمانی که می‌توانید تکرار می‌کنید. باید بتوانید در این کار یک ریتم ثابت ایجاد کنید البته طناب زدن به یک روش انجام نمی‌شود و انواع مختلفی دارد. 

طناب زدن را می‌توانید از عقب به جلو یا برعکس انجام دهید، اما توجه داشته باشید طناب زدن از جلو به عقب سخت‌تر است چون به این روش دیدن طناب سخت‌تر است. می‌توانید سریع بپرید یا سعی کنید یک زیرپایی را دوبار انجام دهید، یعنی قبل از فرود آمدن پاهایتان روی زمین، طناب را دو بار بچرخانید. حتی می‌توانید پریدن روی یک پا را امتحان کنید. 

پرش با طناب یک ورزش قلبی‌عروقی عالی است، چون ضربان قلب شما را بالا می‌برد و شما می‌توانید از آن به عنوان یک برنامه‌ی قدرتی کامل نیز استفاده کنید. 

1 (1)

2 (2)

منبع : فرادید
نظرات
پربازدیدترین خبرها