داغ فرزند و سرطان زهره حمیدی را گرفت؛ زندگینامه و بهترین فیلم های او

زهره حمیدی بازیگر سینما و تلویزیون در ۴ شهریور ۱۴۰۳ در اثر سرطان فوت شد؛ در این مطلب نگاهی به زندگی پرفراز و نشیب او داریم.

شناسه خبر: ۴۱۲۳۹۴
 داغ فرزند و سرطان زهره حمیدی را گرفت؛ زندگینامه و بهترین فیلم های او

راهنماتو- 4 شهریور ماه خبر رسید که زهره حمیدی در اثر سرطان لوزالمعده درگذشته است. حالا همه بزرگان سینما و تلویزیون و مردم ایران در سوگ او و منتظر مراسم خاکسپاریش هستند. اما زهره حمیدی چگونه بازیگر شد؟

به گزارش راهنماتو، زهره حمیدی در سن 67 سالگی وقتی به مدت یک سال و نیم با سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد، دار فانی را وداع گفت. او که از دهه هفتاد به بازیگری روی آورده بود، تاکنون محبوب بسیاری از ایرانیان بوده است. راهنماتو به همین بهانه و برای گرامیداشت نام و یاد او مروری بر زندگینامه زهره حمیدی در این مطلب خواهد داشت. یادش جاودان و نامش گرامی!

زهره حمیدی؛ ستاره‌ای که درخشان شد و خاموش

زهره-حمیدی

زهره حمیدی، بازیگر توانمند و محبوب سینما و تلویزیون ایران، با بازی‌های درخشان خود جایگاه ویژه‌ای در دل مخاطبان باز کرد. او در 8 اردیبهشت 1336 در اراک متولد شد و فعالیت هنری خود را از سال 1371 با فیلم "دلاوران کوچه دلگشا" آغاز کرد.

زندگی هنری پربار

زهره حمیدی با بازی در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی، توانایی‌های بازیگری خود را به نمایش گذاشت. از جمله آثار شاخص او می‌توان به فیلم‌های "رستاخیز"، "دریا کنار"، "فریاد در شب" و سریال‌های "کارآگاه"، "نرگس" و "طلسم شدگان" اشاره کرد. او با ایفای نقش‌های متنوع و متفاوت، توانایی خود را در خلق شخصیت‌های باورپذیر به اثبات رساند.

داستان ورود زهره حمیدی به دنیای بازیگری:

بیوگرافی-زهره-حمیدی-علت-بیماری-همسر-و-فرزندان

  • آشنایی با منیژه حکمت: زهره حمیدی در دوران دبیرستان با منیژه حکمت، که بعدها به یک کارگردان و تهیه‌کننده موفق تبدیل شد، همکلاسی بود. این دوستی صمیمانه، سرآغاز ورود زهره حمیدی به دنیای هنر شد.
  • پیشنهاد بازی در فیلم: منیژه حکمت، زهره حمیدی را برای بازی در فیلم "دلاوران کوچه دلگشا" به کارگردانی حسن هدایت پیشنهاد کرد. این پیشنهاد، در حالی که زهره حمیدی هیچ تجربه قبلی در بازیگری نداشت، زندگی او را دگرگون کرد.
  • شروع یک مسیر جدید: زهره حمیدی با بازی در این فیلم، توانایی‌های خود را در بازیگری نشان داد و به طور جدی وارد این حرفه شد.

علت فوت پسر زهره حمیدی

zohre-hamidi-va-dokhtarash-3

زهره حمیدی که در سن 16 سالگی ازدواج کرده و در سن 22 سالگی 4 فرزند داشت؛ چند سال پیش پسرش حامد را از دست داد. او در مصاحبه‌ای گفته بود که پسرش داروهایی برای بدنسازی استفاده می‌کرده که همین داروها روی قلبش تاثیر منفی گذاشته و او را به کام مرگ کشانده‌اند. به جز حامد اما، خانم حمیدی سه فرزند دیگر به نام‌های حمید، مهتا و بیتا دارد که دوتا از آن‌ها خارج از ایران زندگی می‌کنند.

مبارزه با بیماری و درگذشت

متأسفانه، زهره حمیدی در سال‌های اخیر با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد. او با وجود مبارزه با این بیماری سخت، نتوانست بر آن غلبه کند و در تاریخ 4 شهریور 1403 درگذشت. درگذشت این هنرمند ارزشمند، جامعه هنری ایران را به سوگ نشاند.

ویژگی‌های بارز هنری زهره حمیدی

5019723

  • بازیگری طبیعی و باورپذیر: زهره حمیدی با بازیگری طبیعی و باورپذیر خود، توانست ارتباط عمیقی با مخاطبان برقرار کند.
  • تنوع نقش: او در طول دوران فعالیت هنری خود، نقش‌های متنوعی را ایفا کرد و توانایی خود را در خلق شخصیت‌های متفاوت به اثبات رساند.
  • صدای دلنشین: صدای دلنشین زهره حمیدی یکی از ویژگی‌های بارز او بود که به جذابیت نقش‌آفرینی‌هایش می‌افزود.
  • شخصیت محبوب: او به دلیل اخلاق پسندیده و محبوبیتش، جایگاه ویژه‌ای در دل مردم داشت.

بهترین فیلم‌ها و سریال‌ها با بازی زهره حمیدی

سریال طلسم شدگان (1382)

سریال "طلسم شدگان" یکی از آثار پرمخاطب و ماندگار تلویزیون ایران است که زهره حمیدی در آن نقش‌آفرینی درخشانی داشت. بازی او در این سریال، توانایی‌های او را در خلق شخصیت‌های پیچیده و چند وجهی به نمایش گذاشت. زهره حمیدی در سریال طلسم شدگان که به دست داریوش فرهنگ کارگردانی می‌شد نقش فرزانه فرنوش را برعهده داشت.

فیلم رستاخیز (1391)

t51191ko5t8gvp7gicg4

فیلم مذهبی و تاریخی "رستاخیز" به کارگردانی احمدرضا درویش، یکی دیگر از آثار شاخصی است که زهره حمیدی در آن حضور داشت. او در این فیلم، نقش زنی حر را ایفا کرد و با بازی درخشانی که ارائه داد، توانست نظر منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کند. داستان این فیلم مربوط به دوره ای است که یزید بن معاویه خود را خلیفه مسلمین می‌خواند.

فیلم شاباش (1391)

فیلم کمدی "شاباش" به کارگردانی حامد کلاهداری، یکی دیگر از آثار موفق زهره حمیدی است. او در این فیلم، با بازیگرانی مطرح همچون اکبر عبدی، کامبیز دیرباز و مرجانه گلچین همبازی می‌شود. داستان این فیلم مربوط به مردی به نام عبدی است که کل پیش کرایه خانه‌اش را در عروسی شاباش می‌دهد!

نظرات
پربازدیدترین خبرها