حقایقی درباره پاول دورف موسس تلگرام و همسر سابقش

پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، چندی پیش با خبر دستگیری‌اش تیتر بسیاری از رسانه‌ها شد. زندگی پرفراز و نشیب او، پر از اتفاقات شگفت‌انگیزی است که شاید از آن‌ها بی‌خبر باشید.

شناسه خبر: ۴۱۲۴۳۸
حقایقی درباره پاول دورف موسس تلگرام و همسر سابقش

درباره پاول دورف موسس تلگرام بیشتر بدانید

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پاول دوروف، مدیر اجرایی تلگرام شنبه شب در فرودگاهی در خارج از پاریس دستگیر و به اتهام جرایم مرتبط با این اپلیکیشن پیام رسان بازداشت شد.در حالی که گزارش‌های رسانه‌های محلی حاکی از آن است که تحقیقات بر روی عدم وجود ناظر در برنامه پیام‌رسان متمرکز شده است، خبرگزاری دولتی روسیه گزارش داد سفارت روسیه در فرانسه خواستار دسترسی کنسولی به دوروف و تضمین حقوق او شده است و حالا این اتفاقات جدید است که بار دیگر نام موسس تلگرام را بر سر زبان ها انداخته، فردی که حقایق مهم زندگی کاری اش را در این بخش می خوانید.

پاول دورف کیست و اهل کجاست؟

پاول دورف، کارآفرین 39 ساله روسی الاصل، موسس و مدیر عامل میلیاردر اپلیکیشن پیام رسان تلگرام است. فوربس ثروت او را 15.5 میلیارد دلار تخمین زده است. سفر دوروف به دنیای رسانه های اجتماعی با VKontakte آغاز شد که اغلب به آن "فیس بوک روسی" می گویند، که او در سال 2006 یکی از بنیانگذاران آن بود.

VKontakte به سرعت تبدیل به بزرگترین سایت شبکه اجتماعی روسیه شد، اما دوروف را نیز در تضاد با دولت روسیه قرار داد. در سال 2014، دوروف تحت فشار برای تعطیلی VKontakte، از تبعیت خودداری کرد و روسیه را ترک کرد. او سهام خود را در VKontakte فروخت و تبعید خودخواسته خود را آغاز کرد.

دفتر مرکزی تلگرام کجاست؟

دورف از زمان ترک روسیه، سبک زندگی عشایری را پذیرفته است و دائماً به دنبال پناهگاهی امن برای خود و شرکتش است. جستجوی او برای خانه ای برای تلگرام، او را از برلین، لندن، سنگاپور و سانفرانسیسکو پیش از اقامت در دبی، جایی که در حال حاضر مقر آن است، برد.

ازدواج و همسر پاول دورف

برخی از سایتها اینطور نوشته اند که دورف ازدواج نکرده است و همسری ندارد اما دورف در دوران دانشجویی با همسرش داریا بوندارنکو آشنا شد. او در همان دانشگاه تحصیل می کرد و از طرف شورای دانشجویی مسئول اخبار دانشجویی بود.

همه چیز از یک مصاحبه شروع شد و طولی نکشید که دوروف و داریا بوندارنکو ازدواج کرده و صاحب دو فرزند (یک پسر و یک دختر) شدند، اما پس از سالها زندگی مشترک، از هم طلاق گرفتند.

همسر-پاول-دوروف

ازدواج و همسر پاول دوروف

فرزندان پاول دورف

موسس تلگرام 2 فرزند از ازدواج ناموفق خود دارد ولی آنها تنها فرزندانش نیستند. دورف ادعا می کند که از سال 2010 تاکنون بیش از 100 فرزند از طریق اهدای اسپرم در 12 کشور به دنیا آورده است.

حقایقی درباره پاول دورف تلگرام

  • در سال 2013، دوروف تلگرام را راه‌اندازی کرد، یک اپلیکیشن پیام‌رسان که با ویژگی پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده، بر حفظ حریم خصوصی کاربران تأکید می‌کند. تلگرام از آن زمان به یک رقیب سرسخت برای پلتفرم هایی مانند واتس اپ، اینستاگرام، تیک تاک و وی چت تبدیل شده است. امروزه این اپلیکیشن صدها میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و هدف آن این است که تا سال آینده از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه فراتر رود
  • تلگرام به‌ویژه در روسیه، اوکراین و دیگر کشورهای شوروی سابق، جایی که به‌عنوان منبع اطلاعاتی حیاتی به‌ویژه در زمینه جنگ جاری در اوکراین عمل می‌کند، تأثیرگذار است. هم مقامات روسیه و هم مقامات اوکراینی به شدت بر این پلتفرم تکیه می کنند که برخی تحلیلگران آن را "میدان نبرد مجازی" برای درگیری می نامند.
  • دورف که ثروتش توسط فوربس 15.5 میلیارد دلار تخمین زده شده بود، در سال 2014 پس از عدم پذیرش درخواست های دولت برای بستن جوامع مخالف در پلتفرم رسانه اجتماعی VKontakte خود، روسیه را ترک کرد.
  • دورف در آگوست 2021 شهروند فرانسه شد. او در سال 2017 به همراه تلگرام به دبی نقل مکان کرد و به گفته رسانه های فرانسوی شهروندی امارات متحده عربی نیز دریافت کرده است. بر اساس گزارش رسانه ها، او همچنین شهروند سنت کیتس و نویس، کشوری دو جزیره در دریای کارائیب است.
  • روسیه در سال 2018 پس از اینکه این اپلیکیشن از اجرای حکم دادگاه مبنی بر اعطای دسترسی سرویس های امنیتی دولتی به پیام های رمزگذاری شده کاربرانش امتناع کرد، مسدود کردن تلگرام را آغاز کرد. این اقدام تأثیر چندانی بر در دسترس بودن تلگرام در آنجا نداشت، اما باعث اعتراضات گسترده در مسکو و انتقاد سازمان‌های غیردولتی شد.
  • با این حال، محبوبیت روزافزون تلگرام باعث شده است تا چندین کشور اروپایی از جمله فرانسه در مورد نگرانی‌های امنیتی و نقض اطلاعات مورد بررسی قرار گیرند. در ماه مه، رگولاتورهای فناوری اتحادیه اروپا اعلام کردند که با تلگرام در تماس هستند زیرا به یک معیار استفاده کلیدی نزدیک شده است که می‌تواند آن را مشمول الزامات سخت‌گیرانه‌تر تحت قانون محتوای آنلاین اتحادیه اروپا باشد
  • پاول دورف با برادر کوچک‌تر خود نیکولای دوروف مشغول همکاری است؛ برادری که هنگام تأسیس تلگرام به او پیوست و به عنوان توسعه‌دهنده، برنامه‌نویس و معمار پروژه همراه او شد.

 

منبع : نمناک
نظرات
پربازدیدترین خبرها