۱۰ مورد از عجیب‌ترین ایستراگ‌هایی که در فرانچایز سوپر ماریو دیدیم

فرانچایز سوپر ماریو در طی سالیان اخیر تبدیل به یک مجموعه عظیم و محبوب بین طرفداران خود شده است.

شناسه خبر: ۳۸۹۶۵۷
۱۰ مورد از عجیب‌ترین ایستراگ‌هایی که در فرانچایز سوپر ماریو دیدیم

ویجیاتو نوشت: فرانچایز سوپر ماریو در طی سالیان اخیر تبدیل به یک مجموعه عظیم و محبوب بین طرفداران خود شده است. اکثر عناوین این فرانچایز آثاری موفق بودند و بین بازیکنان و منتقدان محبوبیت زیادی دارند. همین مورد باعث شده ماریو اثری ماندگار برای بیش از ۳۵ سال بماند. فرانچایزی که ایستراگ‌های فراوانی همواره در خود جای داده است.

طبیعتا چنین مجموعه وسیعی در عناوین خود موارد مخفی بسیاری برای بازیکنان تیز‌بین و زیرک قرار داده است. چه در بازی‌ها و چه در انیمیشن اخیر خود، ایستراگ‌های فراوانی در طی داستان وجود دارند. حتی بعضی از آنها خیلی عجیب به نظر می‌رسند، چون یا جایی که آن‌ها را مشاهده می‌کنیم عجیب است، یا هیچ خوانایی‌ای با بازی ندارند.

لباس‌های سامورایی و شنای ماریو در Super Mario Odyssey

1

سوپر ماریو آدیسی یک عنوان معرکه در سری بود و موارد جالب بسیاری را به بازی‌ها اضافه کرد؛ مانند ماجراجویی فوق‌العاده فراگیر، جهان‌های متنوع، قابلیت‌های جدید برای ماریو و قابلیت عوض کردن لباس ماریو. بعضی بازیکنان اما ممکن است برخی لباس‌های ماریو را قبل از تجربه بازی مشاهده کرده باشند، آن هم در شرایطی متفاوت. در اصل لباس سامورایی و شنای ماریو قبل از آن در یک تقویم رومیزی جایزه‌ای توسط نینتندو دیده شده بودند. تقویمی که شخصیت‌های مختلف را در ظاهرهای مختلف نشان میداد.

ساحل Sirena در Super Mario Sunshine

1

سوپر ماریو سانشاین دومین بازی سه‌بعدی سری بود که در سال ۲۰۰۲ برای گیم‌کیوب عرضه شد. ماریو باید شبح‌های درخشان را جمع‌آوری کند تا جزیره دلفینو(Delfino Isle) را به جای اولش برگرداند. پنجمین لوکیشنی که در بازی باز می‌کنیم ساحل سیرنا نام دارد، ساحلی آرام و خالی که میزبان هتل دلفینو است.

به طرز جالبی، اگر ما از بالا و زاویه درست به هتل نگاه کنیم متوجه می‌شویم که دقیقا شبیه به کنترلر گیم‌کیوب است. کلبه‌ها و استخر‌های هتل دقیقا مثل دکمه‌های مختلف کنترلر هستند. حتی شکل مکعبی خود هتل دقیقا مانند شکل کنسول است، و مسیری که در مرحله طی می‌کنیم تقریبا شبیه به کابل کنترلر طراحی شده. همچنین هتل دلفینو چهار ستاره است، دقیقا مثل ۴ پورت مخصوص کنترلر بر روی کنسول.

نقشه تبلیغات در S uper Mario Bros. Movie 2023

1

این اثر انیمیشنی یک موفقیت تجاری بود و در خود ایستراگ‌های بسیاری پنهان کرده بود. پیدا کردن بعضی از آن‌ها بسیار سخت و در دیگر موارد آن‌قدر تعدادشان زیاد است که یافتن کلیه آن‌ها خیلی مشکل می‌شود. در سکانسی که تبلیغ کاری ماریو و لوییجی پخش شد یک نقشه وجود داشت که خیابان‌های زیادی را نشان میداد که اسم‌های عجیبی داشتند.

برای مثال خیابان لینک اشاره به پروتاگونیست سری زلدا دارد. یا می‌توان خیابان هانافودا (Hanafuda) را نام برد که اشاره به تاریخچه نینتندو دارد. شرکت نینتندو در ابتدا کارت بازی می‌ساخت و هانافودا نام اولین محصول این شرکت است. همچنین خیابان ۱۸۸۹ام که اشاره به سال تاسیس نینتندو دارد.

اسامی Koopalingها

1

این گروه شرور و جوان از کوپا‌ها برای اولین بار در کنسول NES معرفی شدند. سپس در سری‌های بعدی ماریو به عنوان آنتاگونیست در بازی حضور داشتند و حتی در سری ماریو کارت می‌توانستیم آن‌ها را انتخاب کنیم. اسامی این کوپاها همگی از روی موسیقی‌دان‌های معروف گذاشته شده. مسئول نام‌گذاری نیز دیو بروکس (Dayvv Brooks) بود. بروکس مکلف شده بود که اسم آن‌ها را از اسامی بومی آمریکایی بگذارد. او که از طرفداران بزرگ موزیک بود اسم کوپاها را از روی ستاره‌های موسیقی انتخاب کرد.

1

نقشه ژاپن در Super Mario Bros. 3

در این بازی ماریو و لوییجی باید کوپالینگ‌ها را متوقف کنند تا پادشاهی‌های ماشروم ورلد را ویران نکنند. این دو به سرزمین‌های رنگارنگ و متنوعی سفر می‌کنند. از گرس لند تا آیس لند، از جاینت لند تا واتر لند. حالا اگر ما با دقت به نقشه واتر لند دقت کنیم متوجه گروهی از جزایر می‌شویم که شبیه به شکل ژاپن است. همچنین قلعه‌ای که در پایین‌ترین نقطه جزیره بزرگ است تقریبا مکان شهر کیوتو در ژاپن است. در اصل اداره مرکزی نینتندو در شهر کیوتو است.

1

اعلانات اخبار در Super Mario Bros. Movie 2023

این انیمیشن تعداد خیلی زیادی ایستراگ در خود جای داده است. برای مثال The punch-out pizzeria که اشاره به سری پانچ‌اوت دارد. یا اعلانات اخبار که دو مورد زیر را نشان می‌دهد. اولین مورد این است که:" سبزیجات دزدیده شده توسط Ice Climbers بازگردانده شد" اشاره به سری آیس کلایمبرز است. و دیگری دیده شدن star system FS-176 که اشاره مستقیم به سری Metroid داشت.

جایگزین شدن نارگیل‌ها با هندوانه در Super Mario Galaxy

1

سوپر ماریو گلکسی از شاهکارهای بیاد ماندنی کنسول Wii بود. یکی از کارهایی که باید در بازی انجام می‌دادیم این بود که تکه ستاره‌های رنگارنگی را باید جمع می‌کردیم تا لول آپ شویم. این تکه ستاره‌ها برای غذا دادن لوماهای(Luma) گرسنه نیز استفاده می‌شدند تا لوماها به کهکشانی دیگر تبدیل شده و بتوان تکه ستاره‌های بیشتری جمع کرد.

حال اگر بازیکن ۹۹۹۹ تکه ستاره جمع‌آوری میکرد اتفاق عجیبی رخ می‌داد. آن هم این بود که نارگیل‌های سبزی که در کهکشان‌هایی مثل Deep Dark، Shiverburn و Good Egg شاهد آن‌ها بودیم همگی به هندوانه تبدیل می‌شدند. جالب اینجاست که این اتفاق دائمی بود. یعنی اگر تعداد تکه ستاره‌ها کمتر از ۹۹۹۹ عدد می‌شد باز هم هندوانه باقی می‌ماندند. به نظر می‌رسد هیچ چیز در دنیای بزرگ و پهناور ماریو غیرممکن نیست.

بلوک N&B در Super Mario Land 2

1

دومین بازی سوپر ماریو لند در سال ۱۹۹۲ عرضه شد. این بازی به این دلیل مورد توجه است چون تا قبل از سوپر ماریو برادرز ۲۰۰۶ اخرین بازی دو بعدی سری بود. همینطور به دلیل اولین حضور واریو (Wario) در مجموعه. واریو قلعه ماریو را تصرف کرده و ماریو باید ۶ سکه جمع کند که وارد قلعه شود.

ایستراگ خاص این بازی وجود یک بلوک با نوشته N&B بر روی آن است که در آخرین مرحله ماریو زون یعنی بلاک کورس(block course) است. این نوشته اشاره به اسباب بازی‌های خود شرکت نینتندو اشاره دارد که برای رقابت با شرکت لگو ساخته شده بودند. کل مرحله پر از این بلوک بود برعکس عمر کوتاه برند N&B برای نینتندو.

1

MIPS در Super Mario 64

در این بازی پرنسس پیچ یک خرگوش اهلی به نام میپس دارد. این خرگوش در قلعه بعد از جمع‌آوری ۱۵ پاور استار پیدا می‌شود. حتی بعد از آن هم باز با جمع‌آوری ۵۰ پاور استار دیگر می‌توان آن را یافت و اگر اورا بگیریم به ما پاور استار می‌دهد. میپس برای یک خرگوش اسم بامزه‌ای به نظر می‌رسد و در اصل از روی اسم ریزپردازنده کنسول نینتندو ۶۴ برگرفته شده است. نام کامل پردازنده (Microprocessor without interlocked pipeline stages) است. همچنین دیالوگ‌های میپس از روی خرگوش سفید در آلیس در سرزمین عجایب الهام‌گیری شده است.

کهکشان Shiverburn در Super Mario Galaxy 2

1

این کهکشان خاص خانه عجیب‌ترین ایستراگ‌های کل بازی است. این کهکشان که در دنیای پنجم بازی واقع شده است یک ایده خفن با خود داشت: وجود آتش و یخ در کنار هم. بعضی اوقات باید ماریو با استفاده از یخ از روی گدازه عبور کند و این ایده متفاوت باعث شد که این منطقه یکی از بهترین مناطق بازی باشد.

این ایستراگ ممکن است بسیار عجیب باشد چون باید برای دیدن آن از قابلیت زوم استفاده کرد. ۳ موجود انسان نما به نظر می‌رسند که ماریو را زیر نظر دارند. ممکن است خیلی عجیب به نظر برسد که چرا آن‌ها در بازی هستند. در اصل این موجودات به یک افسانه ژاپنی به اسم کداما (Kodama) اشاره دارند. در فرهنگ عامه گفته می‌شود که آن‌ها در درختان اقامت دارند. ژاپن بخش‌های جنگلی بزرگی دارد که تقریبا ۶۸ درصد ژاپن را پوشش می‌دهد.

خب این از ایستراگ‌های خیلی عجیبی که در مجموعه سوپر ماریو مشاهده کردیم؟ نظر شما چیست؟ دیگر چه ایستراگ‌هایی بودند که توجه شما را به خود جلب کرده‌اند؟

نظرات
پربازدیدترین خبرها