بازی های انحصاری XBOX Series S | معرفی ۹ عنوان برتر برای ایکس باکس گیمرها

از هیلو تا شاهکاری از دنیای بازی‌های ریسینگ!

شناسه خبر: ۴۱۹۵۱۸
بازی های انحصاری XBOX Series S | معرفی ۹ عنوان برتر برای ایکس باکس گیمرها

در میان کنسول‌های نسل نهمی که توسط مایکروسافت و سونی منتشر شده‌اند، ایکس باکس سری اس به عنوان یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های این نسل شناخته می‌شود. کنسولی که در دهم نوامبر سال ۲۰۲۰ معرفی شد و نماینده اقتصادی مایکروسافت در این نسل بود. بنابراین اگر یکی از مالکین این کنسول هستید، و یا تصمیم به خرید کنسول ایکس باکس سری اس دارید، با معرفی ۹ مورد از بازی های انحصاری XBOX Series S همراه ما   باشید.

بازی های انحصاری XBOX Series S

ss_e51cd0711c8f0b94f4ebcf049160f2cad3435fb5.1920x1080-1024x576_11zon

مایکروسافت نسل نهم کنسول‌ها را طوفانی‌تر از هر زمان دیگری شروع کرد. آن‌ها نه‌تنها تمرکز بسیار خوبی را صرف ساخت بازی‌های انحصاری کردند، بلکه با خرید استودیوهای بزرگ بازی‌سازی نیز، قدم در به تصویر کشیدن تجربه‌ای انقلابی از دنیای بازی‌های ویدئویی گذاشتند. از همین‌رو با بازی های انحصاری XBOX Series S همراه ما باشید تا نگاهی به عملکرد کلی مایکروسافت داشته باشیم.

Quantum Break

3_11zon

  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • استودیوی سازنده بازی: Remedy Entertainment

فکر نمی‌کنم که بازی Quantum Break شروع چندان بدی برای لیستمان باشد. این بازی که درست در سال ۲۰۱۶ توسط استودیوی Remedy Entertainment ساخته شد، شگفتی در صنعت بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود. کوآنتوم بریک، یک بازی اکشن – ماجراجویی با دید سوم شخص بود که تجربه هیجان‌انگیزی را به تصویر می‌کشید و به گیمرها اجازه می‌داد تا شاهد عملکرد بسیار خوبی از این بازی دوست داشتنی روی کنسول‌های مایکروسافت باشند.

این بازی موفق شد تا به امتیاز متای ۷۷ دست پیدا کند. سم‌ لیک به عنوان کارگردان این بازی نیز، نامی آشنا برای گیمرها بود. از طرفی داستان این بازی نیز پتانسیل لازم برای به تصویر کشیدن یکی از بهترین ساخته‌های سیم لیک را داشت و همه‌چیز دست به دست هم داد تا کوآنتوم بریک جزو برترین بازی های انحصاری XBOX Series S باشد.

Forza Motorsport

4_11zon

  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • استودیوی سازنده بازی: Turn 10 Studios 

بازی‌های ریسینگ طرفداران بسیاری دارند. اگر گرن توریسمو گل سرسبد ریسینگ‌های پلی استیشن باشد، روی ایکس باکس این دنیای فورتزاست که حرف برای گفتن دارد. فورتزا موتوراسپرت جزو آن دسته از بازی‌های قابل احترامیست که سال‌ها در میان گیمرها حضور داشته. افراد بی‌شماری این بازی را تجربه کرده‌اند و حالا جدیدترین نسخه آن توسط Turn 10 Studios در دسترس کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت است. فورتزا موتوراسپرت در پاییز سال ۲۰۲۳ منتشر شد و به متای ۸۴ رسید.

بازی فورتزا موتور اسپرت دنیایی بی‌نظیر برای گیمرهاست. اگر طرفدار مسابقات اتومبیل‌رانی هستید و دنبای خودروها را به صورت جدی دنبال می‌کنید، فورتزا موتوراسپرت سال ۲۰۲۳ می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. همچنین این بازی برخلاف فرنچایز فورتزا هورایزن، آرکید نیست و ما با یک بازی شبیه‌ساز همه فن حریف رو به رو هستیم که تجربه‌ای واقعی از دنیای اتومبیل‌رانی را به تصویر می‌کشد.

Microsoft Flight Simulator

5_11zon

  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • استودیوی سازنده بازی: Asobo Studio

اولین نسخه از فرنچایز دوست داشتنی شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت در سال ۱۹۸۲ منتشر شد. فرنچایزی که حالا می‌توان نام آن را در میان بهترین بازی های انحصاری XBOX Series S پیدا کرد. بازی Microsoft Flight Simulator که در سال ۲۰۲۰ منتشر شده، واقعی‌ترین تجربه ممکن از پرواز است. در واقع این بازی بقدری دقیق و پرجزئیات طراحی شده که بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی از شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت برای آموزش خلبان‌های تازه‌کار استفاده می‌کنند.

به سوی بی‌کران و فراتر از آن! این شاید دقیق‌ترین توصیف ممکن برای بازی شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت باشد. بنابراین اگر علاقه‌مند به هوانوردی هستید و می‌خواهید یکی از واقعی‌ترین شبیه‌سازهای پرواز را روی کنسول ایکس باکس سری اس‌تان تجربه کنید، می‌توانید روی این بازی دوست داشتنی از استودیوی Asobo حساب ویژه‌ای باز کنید.

Gears 5

6_11zon

  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • استودیوی سازنده بازی: The Coalition 

ایکس باکس ۳۶۰ نه‌تنها یکی از انقلابی‌ترین کنسول‌های تاریخ بود، بلکه به عنوان میزبانی برای بازی‌های جذابی چون سری Gears نیز شناخته می‌شود. زمانی که این سری متولد شد، همه از آن به عنوان شاهکاری در دنیای بازی‌های ویدئویی یاد می‌کردند. مکانیزم‌هایی که این بازی آن‌ها را برای اولین‌بار به تصویر کشید، خاص بودند و همین موضوع سبب جذابیت این سری شده بود. مکانیزم‌هایی که به سختی می‌شد در دنیای دیگر بازی‌ها مشابه‌اش را پیدا کرد.

سری بازی‌های Gears یک تجربه اکشن – شوتر با المان‌های سوم شحص بودند که آخرین نسخه آن در سال ۲۰۱۹ توسط استودیوی The Coalition منتشر شد. روی صحبتمان با بازی Gears 5 است که موفق شد تا عملکرد خوبی داشته باشد و در نهایت با امتیاز متای ۸۴، به مسیر دوست داشتنی‌اش پایان داد.

Forza Horizon 5

7_11zon

  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • استودیوی سازنده بازی: Playground Games

اگر برای تجربه گاد آو وار و یا لست آو آس به سراغ پلی استیشن رفته‌اید، سری فورتزا هورایزن دلیلی است که می‌تواند افراد را متقاعد به خرید کنسول ایکس باکس سری اس و ایکس کند. همانطور که بارها به آن اشاره کردیم، ایکس باکس میزبان بسیاری از بازی‌های ریسینگی است که مو به تن گیمرها سیخ می‌کند. خوشبختانه آخرین نسخه از سری فورتزا هورایزن نیز دقیقا یکی از همین بازی‌هاست که در سال ۲۰۲۱ توسط استودیوی Playground Games ساخته شد.

بازی فورتزا هورایزن ۵ برخلاف فورتزا موتوراسپرت، بیش از آن‌که یک بازی شبیه‌ساز باشد، تجربه‌ای آرکید است. این بازی عملا شاهکاری دیگر از سمت مایکروسافت بود. بطوری‌که فورتزا هورایزن ۵ به عنوان بهترین بازی ریسینگ سال و همچنین بهترین بازی از نظر طراحی جلوه‌های صوتی دست پیدا کرد و با نمره متای ۹۲ به مسیرش پایان داد.

Starfield

8_11zon

  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • استودیوی سازنده بازی: Bethesda Game Studios

استارفیلد بی‌شک جاه‌طلبانه‌ترین مایکروسافت در طول یک دهه اخیر است. مایکروسافت با همکاری استودیوی بتسدا یکی از موفق‌ترین بازی‌های نقش آفرینی یک دهه اخیر را ساخت. استارفیلد به شما اجازه می‌داد تا در آینده‌ای دور، دست به اکتشافات فضایی بزنید و کهکشان‌ها را بگردید. همچنین نکته جالب توجه درباره استارفیلد، حضور Inon Zur به عنوان صداگذاری و موسیقی‌ساز این بازی بود فردی که می‌توان نامش را در میان دیگر ساخته‌های استودیوی بتسدا نیز پیدا کرد.

بازی دوست داشتنی استارفیلد در ششم سپتامبر سال ۲۰۲۳ منتشر شد و تا به امروز نیز یکی از بهترین بازی‌های نقش آفرینی برای ایکس باکس گیمرهاست که خوشبختانه می‌توان تجربه‌ای بی‌نظیر از این بازی روی کنسول XBOX Series S داشت. در نهایت استارفیلد با امتیاز متای ۸۵، به مسیر پر فراز و نشیبش پایان داد.

Ori and the Will of the Wisps

9_11zon

  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • استودیوی سازنده بازی: Moon Studios

خوشبختانه این روزها بازی‌های مستقل بقدری که باید جذابیت دوست داشتنی دارند که بتوان ردپای آن‌ها را در میان بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری اس پیدا کرد. روی صحبتمان با بازی Ori and the Will of the Wisps است که درست در سال ۲۰۲۰ توسط Moon Studios برای کنسول‌های خانگی مایکروسافت عرضه شد. این بازی صرفا در مدت زمان کوتاهی به موفقیت بزرگی رسید و تبدیل به یکی از بهترین انحصاری‌های ایکس باکس شد.

دست‌پخت Moon Studios به سبب دنیای هیجان‌انگیزی که به تصویر می‌کشید، مورد توجه گیمرها و منتقدان قرار گرفت. افراد از تجربه این بازی راضی بودند و همه‌چیز دست به دست هم داده بود تا دومین بازی از سری Ori، تبدیل به شاهکاری شود که هرکسی باید به سراغش می‌رفت.

Halo Infinite

10_11zon

  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • استودیوی سازنده بازی: 343 Industries

راستش را بخواهید، زمانی که برای اولین‌بار تریلرهای رسمی بازی هیلو ایفینیت منتشر شدند، گیمرها با یک بازی شکست خورده رو به رو بودند. نسخه در دست توسعه هیلو اینفینیت، نتوانست انتظارات گیمرها را برآورده کند و آن‌ها از این بازی دلسرد شده بودند. به همین دلیل سازندگان این بازی تصمیم گرفتند تا زمان بیشتری را صرف ساخت و توسعه هیلو کنند. در نهایت در سال ۲۰۲۱ بود که بازی Halo Infinite توسط استودیوی 343 Industries راهی دنیای بازی‌های ویدئویی شد.

این نسخه گرافیک به مراتب بهتری داشت. بخش آنلاین آن به صورت کاملا رایگان در اختیار گیمرها قرار گرفته بود و از طرفی داستان آن نیز، خبر از یک بازی حماسی می‌داد. به همین دلیل اگر طرفدار بازی‌های شوتر هستید و به دنبال یکی از بهترین بازی‌ های انحصاری XBOX Series S می‌گردید، می‌توانید روی این بازی حساب ویژه‌ای باز کنید.

Senua's Saga: Hellblade II

11_11zon

  • سال انتشار: ۲۰۲۴
  • استودیوی سازنده بازی: Ninja Theory

اجازه دهید که لیستمان را با جدیدترین بازی انحصاری ایکس باکس سری اس به پایان برسانیم. راستش را بخواهید دومین نسخه از بازی هل‌بلید، همان دنباله‌ای بود که گیمرها برای مدت زمان طولانی به دنبالش بودند. بازی Senua's Saga: Hellblade II که توسط استودیوی Ninja Theory ساخته شده، شاهکاریست که هر گیمری باید به سراغش برود.

بازی جذاب هل‌بلید ۲ به سبب مفاهیم و موضوعاتی که به تصویر می‌کشید، مورد توجه منتقدان قرار گرفت. کیفیت خوب این بازی باعث شد تا گیمرها با آغوش باز به سراغ بازی Senua's Saga: Hellblade II بروند و در نهایت این بازی با امتیاز متای ۸۱ به مسیر دوست داشتنی‌اش پایان داد.

جمع‌بندی

12_11zon

ما در این مقاله از ویجیاتو به سراغ لیستی از بهترین بازی‌ های انحصاری XBOX Series S رفته‌ایم. بازی‌هایی که بی‌شک می‌توانند تجربه‌ای متفاوت از دنیای بازی‌های ویدئویی برای شما باشند. اما از شما می‌خواهیم که نظرتان را درباره این بازی‌ها با ما به اشتراک بگذارید. بنظر شما بهترین بازی انحصاری ایکس باکس سری اس کدام است و کدام بازی می‌توانست در این لیست قرار بگیرد؟

منبع : ویجیاتو
نظرات
پربازدیدترین خبرها