ناچ در توییتر توضیح داد که ممکن است این بازی هرگز به مرحله انتشار نرسد و او «خیلی اهمیت نمیدهد» که کدام بازی را میسازد، اما «میداند که در حال ساخت یک بازی است». به گفته او این بازی میتواند یک جانشین معنوی برای ماینکرفت باشد.
اولین نسخه ماینکرفت که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و اکنون به عنوان نسخه جاوا شناخته میشود، ناچ آن را در عرض چند روز ساخت و در نهایت به یک قدرت بزرگ در دنیای بازی تبدیل شد که میلیاردها دلار ارزش دارد. مدتهای طولانی طرفداران از خود میپرسیدند که بعد از آن چه خواهد آمد، اما از زمانی که مایکروسافت این برند را خریداری کرد چیزی بیش از چند عنوان فرعی منتشر نشد.
اکنون ناچ در شبکههای اجتماعی نوشت:
من اساسا ماینکرفت ۲ را اعلام میکنم. با خودم گفتم شاید مردم واقعا میخواهند من یک بازی دیگر بسازم که خیلی شبیه به اولین اثر باشد و باید بگویم از کار کردن دوباره روی بازیها لذت میبرم.
من خیلی اهمیت نمیدهم که دقیقا کدام بازی را اول بسازم (یا حتی اگر بیشتر از یک عنوان بسازم)، اما میدانم که یکی را میسازم، بنابراین با خودم گفتم که به آن یک فرصت صادقانه بدهم تا به شکل یک جانشین معنوی برای ماینکرفت بسازم و یک نظرسنجی در مورد آن بگذارم.
او ادامه داد که جانشینهای معنوی «تراژیک» و «بیمصرف» هستند اما او مایل است آنچه مردم میخواهند را انجام دهد، البته اگر آنها هم مایل به پرداخت هزینه برای یک محصول جدید باشند. ناچ همچنین به طرفداران اطمینان داد که بازی او به «کار فوقالعادهای که تیم موجانگ و مایکروسافت با موفقیت انجام میدهد» تخطی نخواهد کرد.
او در ادامه نظرات زیر پست خود شفافسازی کرد:
صادقانه بگویم، حتی مطمئن نیستم که به مرحله انتشار برسد اما میدانم که واقعا از کار کردن روی یک بازی در یک دفتر کاری لذت میبرم و دوست دارم به آن یک فرصت بدهم.