
راهنماتو- از مراسم چای نوشی سنتی ژاپنی گرفته تا حضور ارواح افسانهای، این بازی لحظات خاصی را برای طرفداران فرهنگ ژاپنی به ارمغان میآورد. چه چیزی باعث شده که صداپیشهی شخصیت اصلی، نائوئه، از این جزئیات تاریخی چنین شگفتزده شود؟ در این مقاله به بررسی این جزئیات میپردازیم و نگاهی دقیقتر به دنیای پنهان Assassin’s Creed Shadows خواهیم انداخت.
به گزارش راهنماتو، بازی Assassin’s Creed Shadows به سرعت مشخص میکند که این عنوان یک بازی تاریخی نیست. مشابه سایر نسخههای این سری، پس از شروع بازی، یک کارت عنوان نمایش داده میشود که به بازیکنان هشدار میدهد که اگرچه شخصیتها و وقایع بازی ممکن است شباهتهایی به واقعیت داشته باشند، اما همه آنها ساختههای خیالیاند. با این حال، صداپیشه ماسومی، که نقش نائوئه، قاتل اصلی بازی را ایفا میکند، در هنگام ضبط بازی بارها به ژاپن فکر کرده است.
ماسومی در گفتگو با پولیگان در روز سهشنبه بیان کرد: "من واقعاً قدردانم که […] این همه جزئیات دقیق در مورد رفتارها را به من آموزش میدهند." یکی از لحظاتی که او از آن بیشترین لذت را برد، مأموریت جانبی اولیهای به نام «مراسم چای» بود که تیم پولیگان در مورد آن زیاد صحبت کرده است.
ماسومی در این باره گفت: "مراسم چای در ژاپن بسیار مهم است. اگر شما هرگز در چنین مراسمی شرکت کنید، قوانین و نظم خاصی وجود دارد. دلایلی وجود دارد که چرا فنجان چای را سه بار به سمت چپ یا راست میچرخانید؛ قوانین زیادی در مورد آن وجود دارد. و در بازی ویدئویی، آنها به نوعی اینها را به شما آموزش میدهند."
بازی «Assassin’s Creed Shadows» تحت توجه زیادی در مورد دقت تاریخی قرار گرفته است. وقتی شخصیت یاسوکه معرفی شد، واکنشهای متفاوتی به همراه داشت: واکنشهای نژادپرستانه آشنا از بازیکنانی که از حضور یک شخصیت سیاهپوست در بازی ناراضی بودند، همچنین نگرانیهای منتقدان ژاپنی در مورد دقت تاریخی بازی. حتی دولت ژاپن خواستار تغییراتی در محیط بازی شد که به بازیکنان اجازه میداد معابد را نابود کنند. یوبیسافت با انتشار یک وصله در روز عرضه بازی، معابد را غیرقابل تخریب کرد.
یوبیسافت با اضافه کردن هشدارهایی در مورد دقت تاریخی در نسخههای بازی «Assassin’s Creed» از خود دفاع میکند، اما «Shadows» همچنان به دقت تاریخی پرداخته است، مانند مأموریت مراسم چای. این مأموریت با دو کار کوچک آغاز میشود: انتخاب یک کُسوده که دیگر مهمانها را تحت تأثیر قرار دهد و انتخاب یک هدیه مناسب برای میزبان. پارچههای کُسوده در بازی به قدری واقعی و شبیه به ابریشم است که عمق نخهای گلدوزی شده برای تزییناتی مانند گلها و خطوط را به وضوح میتوان مشاهده کرد. مکانیک چرخاندن فنجان که ماسومی اشاره کرد، جزئی از گیمپلی است — اگر الگوی چرخش را اشتباه انجام دهید، ممکن است توسط دیگر جنگجویان نوشنده چای مورد حمله قرار بگیرید. از شنیدن این که ماسومی از این جزئیات دقیق لذت برده است خوشحال شدم، نه تنها به دلیل دقت تاریخی آنها، بلکه به دلیل این که او را به یاد زادگاهش میاندازد.
او در این باره گفت: "همچنین داستانهایی در مورد یوکای، روحهای افسانهای ژاپنی، وجود دارد که من متوجه نشدم قرار است در مورد آنها صحبت کنند. اینها خاطرات زیادی از دوران کودکیام را زنده کردند." ماسومی افزود: "برای من به عنوان یک ژاپنی، دیدن این که چقدر جوهره فرهنگ ژاپنی را به این بازی آوردند، باعث افتخار من شد."