شهر تخمه آفتابگردان ایران کجاست؟

آجیل یکی از تنقلات ایرانی بسیار خوب و مفید است که مورد توجه همگان است.

شناسه خبر: ۴۰۷۱۲۷
شهر تخمه آفتابگردان ایران کجاست؟

عصرترکیه نوشت: آجیل یکی از تنقلات ایرانی بسیار خوب و مفید است که مورد توجه همگان است.

پایتخت تخمه آفتابگردان

شهرستان سنقر و کلیایی پایتخت تخمه آفتابگردان ایران است که در استان کرمانشاه هستند. این دو روستا حتی به شهر تخمه آفتابگردان ایران نیز شهرت یافته‌اند.

این استان به علت اینکه آب و هوای بسیار خوب و مطلوبی دارد برای کشت و تولید انبوه این تخمه خوشمزه مناسب است. سنقر با طبیعتی بسیار بکر و زیبا دارد و این زیبایی در بهار و تابستان بسیار دیدنی است. در این فصل ، سفر به شهر زیر زمینی قزوین را از دست ندهید.

تخمه آفتابگردان کدام شهر معروف است؟

سنقر آب و هوای عالی برای تفریح در فصل‌های گرم مانند بهار و تابستان دارد. زمستان‌های سرد و پوشیده از برف، مناسب برای علاقمندان به ورزش‌های زمستانی.

مزارع تخمه

حدود 1300مزرعه تخمه آفتابگردان در سنقر و کلیایی وجود دارد. این مزارع به علت وجود گل‌های آفتابگردان بسیار زیبا و تماشایی هستند.

جذابیت‌های گردشگری سنقر

طبیعت بکر و مناظر زیبا

سنقر به علت داشتن دشت‌ها و مزارع آفتابگردان بسیار زیبا هستند و برای عکاسی در طبیعت نیز یکی از بهترین مناظر طبیعی هستند. رودخانه‌ها، باغ‌ها، بیشه‌زارها و کوه‌های اطراف آن شما را به خود خیره می‌کنند.

بهترین فصل برای سفر به شهر تخمه آفتابگردان ایران

ماه‌های پایانی تابستان بهترین ومناسب‌ترین زمان برای سفر به این روستا است و می‌توانید با تماشای این مزارع لذت ببرید و به آرامش برسید.

دریاچه زیبای دربند

یکی از زیباترین دریاچه‌هایی که به صورت طبیعی به وجود آمده‌اند در منطقه است ، دربند که به خصوص در بهار و تابستان مقصد گردشگران است.

سراب سنقر

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی این شهرستان که دارای آب زلال و چشم‌اندازهای زیباست.

قلعه تاریخی سنقر

بقایای یک قلعه قدیمی که به دوران مختلف تاریخی بازمی‌گردد و از لحاظ تاریخی اهمیت زیادی دارد.

باغ‌های میوه

باغ‌های میوه‌ای که در مناطق مختلف سنقر وجود دارند و در فصول مختلف می‌توان از محصولات آن‌ها لذت برد.

مسیر دسترسی به سنقر

از تهران به کرمانشاه مسیر تهران-ساوه را طی کنید. این مسیر پس از عبور از همدان و اسدآباد به سنقر می‌رسد. فاصله تهران تا کرمانشاه حدود ۵۰۰ کیلومتر است که حدود ۶ ساعت زمان می‌برد. از کرمانشاه به سنقر و کلیایی حرکت کنید و از مناظر طبیعی و دیدنی‌های آن لذت ببرید.

سنقر با ویژگی‌های طبیعی منحصر به فرد و مزارع آفتابگردان خود، مقصدی ایده‌آل برای سفر و گردش در فصول بهار و تابستان است. اگر علاقه‌مند به طبیعت‌گردی و دیدن مناظر زیبا هستید، حتماً از این شهرستان دیدن کنید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها