جایی ترسناک در ایران که دیدنش جرات میخواهد

  • راضیه میرزاحیدری راضیه میرزاحیدری
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 3.4 دقیقه

نناک نوشت: ایران سرزمینی پهناور و باستانی با زیبایی های خاص است اما در میان این زیبایی، مکان‌هایی نیز وجود دارند که به دلیل روایت های عجیب شهرت ترسناکی پیدا کرده‌اند.

5 مورد برتر جاهای ترسناک ایران

در ایران نیز مانند سراسر جهان مناطق متروک و عجیبی وجود دارد که داستان‌های ترسناکی در مورد آنها گفته می‌شود. شنیدن داستان‌هایی ازاین‌دست، همواره طرف‌داران خاص خود را دارد، به طوری که برخی از مردم هنگامی که داستان‌هایی درباره ترسناک ترین مکان های ایران می‌شنوند، مشتاق می‌شوند تا از نزدیک این جاهای ترسناک را ببینند.

قلعه ی آدمخوار

قلعه آدم خوار واقع قلعه متروکه در اردبیل و پر از داستانهای وحشتناک است. گفته می شود از قرن ها پیش هر کس که به این قلعه رفته، معمولا ناپدید شده و حتی جسدی هم به جا نمانده. افراد محلی اعتقاد دارند که دلیل غیب شدن افراد این است که قلعه آنها را قورت میدهد برای همین به آن قلعه آدم خوار می گویند.

1

دره اروح یا اجنه قشم

دره اروح یا اجنه قشم یکی از عجیب ترین جاهای دیدنی ایران به شمار می آید و بسیاری از گردشگران و مسافران را شگفت زده کرده است.ساکنان منطقه در شب هنگام به این دره نمی روند و از قدم نهادن در آن دوری می کنند زیرا معتقدند که در شب ارواح و جن ها در دره رفت و آمد کرده و ورود مردمان در شب به منطقه موجب عصبانیت و نارضایتی آن ها می شود به همین خاطر در تاریکی شب هیچ شخصی به دره ارواح قشم نمی رود و کسانی هم که تمایل دارند بروند، معمولا توسط افراد بومی و شخصی که در جلوی درب وردی دره نگهبانی می دهد منع می شوند. برخی معتقدند ارواح در این مکان زندگی می کنند و اگر کسی شب به آن جا پا بگذارد، زنده نمی ماند.

1

جنگل جیغ

یک جنگل بسیار مرموزی در نزدیکی شهر مشهد وجود دارد که در آن موجود شیطانی وجود دارد که میتواند صدای انسانها را تقلید کند و در زمانی که شما در جنگل قدم می زنید به این وسیله شما را به سمت خودش می کشاند که نباید به دنبال این صدا بروید و بهتر است فرار کنید.

1

باغ سنگی با میوه های جهنمی

دهستانی به نام بلورد و روستای مشهوری به نام میاندوآب در دل استان کرمان، و در40 کیلومتری جنوب شرقی سیرجان وجود دارد، دلیل شهرت این روستا نه میوه های خوش طعم و نه آب و هوای مطبوع و نه مناظر زیباست، بلکه وجود یک باغ سنگی نام آن را به شهرت جهانی رسانده است. باغ شش گوشه ای که درختانش همیشه پر از میوه است، میوه هایی جنس سنگ.

1

قلعه دخمه زرتشتیان

در نزدیکی شهر یزد برج های خاموشی وجود دارد که از بزرگترین و مهم ترین آثار به جا مانده از گذشتگان ایران به شمار می رود. این دخمه ها که به برج های خاموش نیز مشهور هستند، یکی از جاهای ترسناک ایران و البته ممنوعه است. گویا خود زردتشتیان اعتقاد دارند که نباید به آنجا رفت اجساد در اینجا خاک نمیشوند بلکه توسط حیوانات وحشی خورده میشوند.

1

راضیه میرزاحیدری
راضیه میرزاحیدری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها