
OpenAI قابلیتهای جستجوی وب ChatGPT را بهبود میدهد تا این چتبات هوش مصنوعی را به ابزاری مفیدتر برای خریدهای اینترنتی تبدیل کند.
به گزارش ورج، «آدام فرای»، سرپرست محصول جستجوی ChatGPT در OpenAI، در جدیدترین مصاحبه خود گفته مردم درحالحاضر از ChatGPT برای تحقیق درباره محصولات استفاده میکنند اما قبل از این بهروزرسانیها، درک قیمتهای روز محصولات یا مشاهده تصاویر آنها از طریق ChatGPT چندان آسان نبود.
ChatGPT حالا میتواند بهترین گزینههای خرید را به شما نمایش دهد
به گفته این مقام ارشد OpenAI، به لطف بهروزرسانیهای جدید ChatGPT جستجوی خرید ممکن است نتیجه مفیدتری ارائه دهد که شامل مواردی مانند کارت محصول با تصاویر، قیمت و رتبهبندی ستارهای در قالبی است که خواندن آن برای کاربران آسانتر میکند.
فرای میگوید ارائه این توصیههای خرید به کاربران کاملاً ارگانیک هستند؛ هیچ تبلیغی وجود ندارد و نتایج تبلیغاتی نیستند اما OpenAI با شرکتها همکاری میکند تا مطمئن شود ChatGPT قیمتهای بهروز نشان میدهد. نام این شرکتها هنوز افشا نشده است.
برای مثال، اگر عبارت «بهترین دستگاههای اسپرسوساز زیر ۲۰۰ دلار که برای تهیه لاته عالی و برای فضای کوچک پیشخوان مناسب است.» را جستجو کنید، ChatGPT میتواند ۳ انتخاب برتر را با کارتهای محصول مشخص کند و جزئیات انتخابهای خود را متنی در زیر آن کارتها توضیح دهد.
اگر روی هر کارت کلیک کنید، نوار کناری شبیه فروشگاه گوگل ظاهر میشود که جزئیات بیشتری درباره مکانهایی که میتوانید محصول را بخرید و اطلاعاتی از نظرات کاربران در سایتهایی مانند آمازون، بست بای و ردیت، به شما ارائه میدهد. همچنین میتوانید از ChatGPT درباره محصولی خاص سؤال کنید.
عرضه این بهروزرسانی جدید ChatGPT برای تمام کاربران این چتبات اعم از پلاس، پرو و رایگان آغاز شده است. OpenAI در اکتبر گذشته موتور جستجوی ادغامشده با ChatGPT را منتشر کرد. به گفته آدام فرای، OpenAI در هفتهٔ گذشته شاهد یکمیلیارد جستجوی وب در ChatGPT بوده است.