
داستان جرمی بارکر نمونهای الهامبخش از تغییر مسیر حرفهای و هوشمندی در سرمایهگذاری است. او که سالها بین مشاغلی مثل آتشنشانی، امدادگری و ساختوساز در رفتوآمد بود، تصمیم گرفت در کنار شغل موردعلاقهاش، آتشنشانی، درآمدی پایدار برای خود ایجاد کند.
ایدهی ساخت لولاهای مخصوص برای درهای مخفی که در ابتدا صرفاً پروژهای خانگی برای فرزندانش بود، خیلی زود تبدیل به کسبوکاری با رشد سریع شد. نقطهی تحول واقعی زمانی رقم خورد که بارکر به واسطهی نیاز شرکتش به فضای بزرگتر، به بازار املاک تجاری وارد شد.
در سال ۲۰۱۶، مشاور املاک پیشنهادی برای خرید یک ساختمان ۸۳۰۰ مترمربعی به ارزش سه میلیون دلار مطرح کرد؛ پیشنهادی که در ابتدا برای بارکر غیرقابلتصور بود؛ اما با اتکا به آموزشهای یوتیوب، او نهتنها با مفاهیم اولیهی خرید ملک تجاری مثل LOI و PSA آشنا شد، بلکه تصمیم گرفت از زمان بین امضای قرارداد و نهای شدن خرید برای اجارهدادن فضا استفاده کند.
با هوشمندی، پیش از نهاییشدن معامله، تابلو «برای اجاره» جلوی ساختمان نصب کرد. تنها ۲۴ ساعت بعد، اولین مستأجر از راه رسید. در عرض چند روز، ساختمان تقریباً کامل اجاره رفت. اجارهنامهها معادل درآمد سالانهای بالغ بر ۱۴۰ هزار دلار بودند؛ عددی که به بارکر کمک کرد تا سرمایهی لازم برای پیشپرداخت را جذب و وام بانکی دریافت کند.
بانک یوتا نخستین وام را برای خرید ساختمان پرداخت کرد. تنها یک سال بعد، بارکر موفق شد با انتقال وام به مؤسسهی اعتباری گلدن وست، مبلغ دو میلیون دلار سرمایه آزاد کند؛ در حالیکه تنها ۳۰ هزار دلار از پول خودش در پروژه سرمایهگذاری کرده بود.
موفقیت بارکر نشان میدهد که با داشتن نگاه استراتژیک، آموزش و جسارت در تصمیمگیری، میتوان حتی با منابع محدود، وارد دنیای سرمایهگذاری حرفهای شد.