به عنوان اولین سوپر اسپرت فروچیو لامبورگینی، مؤسس کمپانی ایتالیایی لامبورگینی، میورا از ارزش و جایگاه بالایی در دنیای خودرو بهرهمند است. این خودرو که با یک تیم رؤیایی از مهندسان و طراحان جوان توسعه یافت، از یک موتور چهار لیتری V ۱۲ با قدرت ۳۵۰ اسب بخاری نیرو میگرفت؛ پیشرانهای که بسیاری آن را اولین سوپرکار واقعی در جهان در سال ۱۹۶۶ میدانند.
پس از گذشت تقریباً ۶۰ سال، میورا همچنان یک خودروی محترم است. این سوپرکار که از نظر طراحی و از نظر فنی برای زمان خود پیشرفته بود، همچنان یک محصول محبوب به حساب میآید.
بهتازگی سه دستگاه لامبورگینی میورا در یک انبار آهنآلات مرموز کشف شده که متعلق به یک کلکسیونر خاص بوده است. این کلکسیونر که رودی کلاین نام داشته، در سال ۲۰۰۱ درگذشته و خودروهای او نیز به یک خواب طولانی رفته بودند. اکنون که این سه سوپرکار لامبورگینی از دههها تاریکی بیرون کشیده شدهاند، برای فروش آماده هستند. به گفته حراجی RM Sotheby’s، این سوپرکارها در ۲۶ اکتبر به فروش خواهند رفت.
اگر مایل هستید تا مقدار زیادی پول، زمان و قطعات را برای بازسازی این خودروها خرج کنید، باید بدانید که ارزش یک میورا بازسازی شده میتواند بسیار بیشتر از قیمت پیشبینی شده ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار دلاری این میوراهای تازه کشف شده باشد.
جالب است بدانید که در این مکان کشف شده، یک دستگاه مرسدسبنز ۳۰۰ اس آل گالوینگ ۱۹۵۶ نیز حضور داشته که انتظار میرود حتی با وجود آسیبهایی که دیده، قیمتی ۴٫۵ تا ۶ میلیون دلاری داشته باشد.
گرانترین لامبورگینی در این حراجی، لامبورگینی میورا P ۴۰۰ مدل ۱۹۶۸ است که از ۵۰۰ هزار دلار (معادل ۳۰ میلیارد تومان) قیمت دارد. این میورا که با رنگ سبز روشن پوشیده شده است، ۱۵۹ مین دستگاه از ۲۷۵ نمونه ساخته شده است و یک فرورفتگی قابل توجه در درب سمت راننده دارد. این خودرو احتمالاً متعلق به کلاودیو زامپولی، مهندس آزمایش کارخانه لامبورگینی بوده باشد.
دومین مورد یک لامبورگینی میورا اس P ۴۰۰ مدل ۱۹۶۹ است. این میورا با رنگ آبی، توسط همان موتور V ۱۲ مانند نسخه اصلی، اما با ۲۰ اسب بخار اضافی برای تولید مجموعاً ۳۷۰ اسب بخار حضور دارد.
میورا سوم یک میورا P ۴۰۰ قرمز رنگ مدل ۱۹۶۷ است که احتمالاً با قیمت ۳۵۰ تا ۴۵۰ هزار دلار فروخته خواهد شد. این میورا که موتور و گیربکس خود را از دست داده، بر روی یک شاسی سبک ساخته شده از فولاد ۰.۹ اینچی ساخته شده است، در مقابل نوع معمولی ۱.۰ اینچی که در سایر مدلها استفاده میشد.