میدونستین Starfiled دین و مذهب هم در خودش داره؟

دین‌های مختلفی در بازی Starfield وجود دارن که به تاریخ بازی رنگ و زندگی می‌بخشن و به بازیکنا و شخصیت‌های اونا چیزی برای باور داشتن می‌دن.

شناسه خبر: ۳۸۱۰۸۶
میدونستین Starfiled دین و مذهب هم در خودش داره؟

راهنماتو- Starfield دنیای خیلی بزرگی رو برای سیر و کاوش طرفدارای این بازی فراهم کرده و مثل هر بازی نقش آفرینی دیگه بتسدا این بازی رو با مضامین و موضوعاتی که هم برای بازیکن قابل فهمه و هم میتونه اونو در دنیای این بازی بیشتر غرق کنه پر کرده. یکی از این مواردی که میتونن محیط بازی رو برای بازیکنن بیشتر قابل فهم‌تر کنن، وجود دین و مذهبه.

به گزارش راهنماتو، خیلی از اماکن و نقاط جالبی که در این بازی وجود دارن، تونستن به منزله ارتباط با یکی از ادیانی که توی این بازی وجود دارن؛ اهمیت خودشونو بالاتر ببرن و همچنین اون مکان رو جالب تر و خاطره‌انگیز تر کنن. در ادامه این مقاله قصد داریم توضیح مختصری در ارتباط با هر کدوم از دین های موجود و باورهای دنبال‌کنندگان آنها داشته باشیم.

ساختار تاریخ‌نگاری داستانی Bethesda رو همیچ وقت نمیشه نادیده گرفت. Fallout دسته‌هایی از قبیل Brotherhood of Steel و The Railroad و The Elder Scrolls دارای دسته‌هایی نظیر The Dark Brotherhood و Imperial Legion بودن.

Starfield هم در این زمینه متفاوت نیست. اما علاوه بر این گروه‌ها و فرقه‌ها، دین‌های مختلفی دارن که به تاریخ بازی رنگ و زندگی می‌بخشن و به بازیکنا و شخصیت‌های اونا چیزی برای باور داشتن می‌دن. اگر شما هم دوست دارین بیشتر متوجه تفاوت‌های جامعه Starfield از طریق باورهای دینیشون بشین، با راهنماتو همراه باشین.

starfield-relegion

چند دین در Starfield وجود داره؟

در مجموع، در Starfield سه‌تا دین وجود داره: Sanctum Universum، The Enlightened، و House Va'runn.

که هر کدومشون باورهای بسیار متفاوتی نسبت به همدیگه دارن، به این معنی که شما مطمئناً با عده‌ای از عاشقان مذهبی و شخصیت‌هایی با دیدگاه‌های خیلی متفاوت در دنیای گسترده Starfield روبرو میشین.

توضیح هر یک از دین‌های Starfield:

House Va'runn

ساده و مختصر، اگر به House Va'runn پیوستین، باید بدونین که شما خدای "مار بزرگ" رو می‌پرستین. در اینجا چیزی دست و پاگیر یا مخفی نیست، این دین به طور لغوی به ایده ماری بزرگ در اندازه کیهان پایبنده که ادعا می‌کنه که این مار بزرگ تمام کیهان و هر چیزی در اون رو فرامی‌گیره. ما نمی‌دانیم این ادعا چقدر صحیحه ولی اونطور که بازی میگه اگر رو به پرستش این مار بزرگ نکنین، امکانش هست که وقتی که این مار گرسنش بشه شمار ببلعه.

The Enlightened

برخلاف دین‌های دیگه، The Enlightened مفهوم یک امپراتور قدرتمند یا موجودی بی‌همتا رو دنبال نمیکنه. به جای اینکه به ایده یک حاکم بزرگ یا موجودیتی بی‌پایان اعتقاد داشته باشن، مردم به انسجام در روابط و کارکردهای مشترک بین خودشون اعتقاد دارن. به طور کلی، پیروان دین Enlightened به معنای واقعی کلمه به مراقبت از یکدیگه اعتقاد دارن و انتظار دارن به همون اندازه که به دیگران خوبی میکنن، در نهایت توسط دنیا اجرشون رو بگیرن.

starfield-relegion

Sanctum Universum

در مقابل مارهای عظیم یا مهربانی انسانی، پیروان Santcum Universum فکر می‌کنند که یک خدا وجود داره. فقط بدیش اینه که نمیدونن که این خداشون چطوری و چه‌شکلیه، اما باور دارن که این خدا در جایی از کهکشان ساکنه. به طور متفاوت از دنیای واقعی، این امکان که بتونین به هر جایی که میخواین Fast Travel یا طی الارض کنین این پیام رو برای پیروان مخلص Sanctum Universum داره که باید همواره به دنبال خدای خودشون در این کهکشان بی‌انتها باشن.

راستی یادم رفت بهتون بگم که در کنار این دین هایی که بازی اضافه کرده، تمام دین هایی که در دنیای واقعی میشناسیم و باهاشون آشنایی داریم هم در این بازی وجود دارن.

نظرات
پربازدیدترین خبرها