میدونین سیستم جدید رنکینگ Counter-Strike ۲ چطوری کار میکنه؟

بالاخره Valve با عرضه CS۲ تونست یک بازی دیگه ژانر بازی های شوتر رقابتی رو متحول کنه.

شناسه خبر: ۳۸۲۱۱۰
میدونین سیستم جدید رنکینگ Counter-Strike 2 چطوری کار میکنه؟

راهنماتو- در Counter-Strike 2، سیستم رتبه‌بندی یا رنکینگ بازی دستخوش یک سری تغییرات اساسی شده، این سیستم با استفاده از CS Rating در حالت Premier میتونه برای تعیین سطح مهارت و مچ‌میکنیگ شما عمل کنه.

به گزارش راهنماتو، در CS:GO، رنک های مختلفی از Silver تا Global Elite وجود داشت. اما هیچ وقت مشخص نبود که چقدر تا رنک بعدی فاصله دارین. و همین باعث میشد که خیلی‌ها از رنک بازی زده بشن.

البته این رنک‌ها همچنان در CS2 وجود دارن، اما در Premier Mode استفاده نمیشن و در مسابقات معمولی، قراره که رنکینگ مخصوص به خودش رو داشته باشه. به این معنی که ممکنه برای نقشه‌های مختلف مثل Mirage و Nuke رنک‌های متفاوتی داشته باشین، که خودش بسته به بردها، باخت‌ها و عملکرد‌های شما در هر نقشه‌ست.

ولی ویژگی که توجه زیادی رو به خودش جلب کرده رنکینگ بازی در حالت Premierئه. در اینجا فقط از CS Rating استفاده میشه که فقط و فقط بسته به بردها و باخت‌هاییه که داشتین.

how-cs2-rank-works

توضیحی بر CS Rating

اولین چیزی که باید بدونین اینه که اول برای اینکه بتونین رنکتونو بگیرین مثل خیلی از بازی های دیگه 10تا مچ رنک رو بازی کنین. امتیاز‌ها از صفر شروع می‌شن و تا بیش از 40.000 بالا میرن. هر 5.000 امتیاز elo یک رنگ متفاوت و مخصوص خودش رو داره، برای فهم بهتر هم برای هر رنگ معدل های مربوط به CSGO هرکردوم رو آوردیم.

0-4.999: خاکستری (از سیلور تا گلد نوا)

5.000-9.999: آبی روشن (از گلد نوا تا MG)

10.000-14.999: آبی (از MG تا LE)

15.000-19.999: بنفش (از LEM تا Supreme)

20.000-24.999: صورتی (از Supreme تا Global)

25.000-29.444: قرمز (Global)

30.000+: زرد/طلایی (Global)

به این ترتیب، می‌تونید یک ذهنیت کلی از رنکتون در این بازی داشته باشین. این سیستم میشه گفت احتمالاً بر اساس FACEIT طراحی شده، سیستمی که خیلی از پلیرها CSGO به جای سیستم رنکینگ خود بازی ازش استفاده میکردن.

how-cs2-rank-works

چطوری میتونیم CS Rating خودمون رو بهتر کنیم؟

برای کسب امتیاز ELO و رنک‌آپ شدن در حالت Premier CS2، شما فقط باید بتونین مسابقه های خودتون رو ببرین. بعد هم اصلا عملکردتون مطرح نیست و فقط مسئله برد یا باخته. در آخر بازی هم مشخص میشه که بسته به برد یا بختتون چقدر ELO کسب کردین یا از دست دادین.

البته به نظر میاد که مقدار ELO هر بازی هم یکسان نیست. چونکه به نظر میاد اگر چندتا باخت پشت سرهم داشته باشین، ELO بیشتری از دست میدین. یعنی یک جورایی اگر با باخت اول 100پوینت از دست بدین، بعد از باخت سوم یا چهارم برای مچ احتمالا 400تا پوینت از دست بدین.

ولی بازی خوبی‌ای که داره اینه که برای بردن هم این قضیه صدق میکنه و با برد های بیشتر و پشت سرهم مقدار پوینت ELOای که به دست میارین هم بیشتر میشه.

بعد شما هر وقت به محدوده رنک‌آپ یا عددی رند در اون مقادیری که بالا تعریف کردیم میرسین، اگر ببازین به عدد رند قبلی مثلا اگر 15000 باشید به 14.000 سقوط میکنین ولی اگر ببرین مستقیم رنک‌آپ میشین.

how-cs2-rank-works

Premier چطوری کار میکنه؟

حالت Premier در CS2 خیلی با مسابقه‌های معمولی فرق میکنه. یعنی اینطوری نیست که بتونین مپی که میخواید رو بازی کنین چون به جاشمپ بازی باید از پیک/بن مشخص بشه؛ که تقریبا میشه چیزی مثل رنک Rainbow Six Siege.

تیم اول باید دوتا مپ رو حذف کنه، ولی تیم بعد حق داره سه‌تا مپ دیگه رو حذف کنه. بعد از اون مپای باقی مونده تیم اول میتونه انتخاب کنه که کدومو بازی کنه.این یعنی اینکه دیگه قرار نیست ملت فقط Mirage یا Inferno رو بازی کنن.

بعد در هر بازی هم بیشترین تعداد راندی که هر تیم در هر سمتی از بازی میتونه ادامه داشته باشه 12 تاست. بنابراین ممکنه نیمه اول بازی با نتایجی مثل 4-8 3-9 و یا حتی 12-0 تموم بشه. بعد هم وقتی که تیم‌ها سوییپ شدن هر تیمی که زودتر به 13 برسه برنده بازی میشه.

اگر هر دو تیم به امتیاز 12 برسن، بازی میره برای وقت اضافه یا همون Overtime. در وقت اضافه، اولین تیمی هم که بتونه به 16 برسه برنده بازیه ولی خب اگر هردوتا تیم در پایان وقت اضافه به امتیاز 15-15 برسن، بازی با مساوی تموم میشه.

راستی اگر در حین بازی یک نفر تیمتون رو لیو یا ترک کنه میتونین مثل CSGO تسلیم یا Surrender بشین. که اصلا در رسم مردانگی نیست!!!

how-cs2-rank-works

CS2 علاوه به رنک لیدربورد هم داره

برای اینکه ببینین نسبت به دوستاتون چقدر بازیتون خوبه یا اگر بخواید خودتون رو با بقیه دنیا مقایسه کنین، میتونین از لیدربورد این بازی استفاده کنین.

این لیدربورد نشون میده که تا اون لحظه چه مقدار برد و باخت داشتین و درصد برد به باختتون نسبت به بقیه چقدره و جزو چه دسته از پلیرهای CS2 هستین.

تازشم میتونین فیلترهایی مثل بازیکنای برتر هر منطقه رو بهش اضافه کنین و خودتون رو نسبت بهشون بسنجین. منطقه لیدربوردتون بسته به جایی که درش بیشترین بازی رو داشتین مشخص میشه.

همچنین باید یک اسم برای لیدربورد برای خودتون انتخاب کنین و باید قبل از ورود برای تایید بفرستینش تا اصلا بتونین وارد لیدربورد بشین. بعد هم بعد از تایید اسم لیدبوردتون دیگه نمیتونین عوضش کنین پس باید حواستون باشه اسمی رو انتخاب کنین که بعد ازش پشیمون بشین.

راستی باید بدونین که اگر بخواین وارد لیدربورد بشین باید حتما Prime Status داشته باشین.

نظرات
پربازدیدترین خبرها