۷تغییر ساده اما کارآمد در دکوراسیون خانه برای مقابله با افسردگی پاییزی

با شروع فصل پاییز اغلب با پدیده ای مواجه می شویم که افسردگی پاییزی نام دارد. برای رهایی از این پدیده راه کارهای مختلفی وجود دارد که یکی از آنها مربوط به تغییر دکوارسیون خانه است. در این مطلب ما به شما آموزش می دهیم که چگونه با انجام تغییراتی ساده در چیدمان خانه افسردگی پاییزی را از منزل خود دور کنید.

شناسه خبر: ۴۱۶۷۱۸
7تغییر ساده اما کارآمد در دکوراسیون خانه برای مقابله با افسردگی پاییزی

راهنماتو- با شروع فصل پاییز، کوتاه تر شدن روزها و کاهش میزان تابش نور خورشید بسیاری از افراد از نظر روحی دچار تغییراتی می شوند و دلگیری و افسردگی پاییزی به سراغشان می آید. از طرفی به دلیل کاهش دما، بیشتر ما تمایل داریم وقت بیشتری را در منزل سپری کنیم و حال و هوای دلگیر پاییزی ممکن است خانه را به محیطی کسالت آور تبدیل کنید.

به گزارش راهنماتو، به کمک چند ترفند ساده دکوراسیون می توانید در منزلتان یک محیط دنج و آرامش بخش خلق کنید. در ادامه با آموزش این ترفندها با راهنماتو همراه باشید.

1- از نورپردازی مناسب استفاده کنید

یک اتاق کم نور به شدت بر روحیه افراد تاثیر منفی می گذارد، خصوصا در فصل پاییز و زمستان که هوا زود تاریک می شود و روزها کوتاه هستند. اثر نور بر خلق و خوی ما غیرقابل انکار است و بر ریتم شبانه روزی بدن تاثیر می گذارد. زمانی که به نور طبیعی دسترسی نداریم، می توانیم از نورپردازی هوشمند با قابلیت تنظیم نور کمک بگیریم. این نورپردازی با تقلید از نورطبیعی روز روحیه ما را تغییر می دهد.

دکوراسیون

 

2- از روانشناسی رنگ ها کمک بگیرید

رنگ ها تأثیر چشمگیری در خلق‌وخو، احساسات و رفتار ما دارند. برای مقابله با دلگیری فضا از رنگ های شادی آور مانند زرد و نارنجی در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. جالب است بدانید در روانشناسی رنگ‌ها رنگ زرد به عنوان یکی از رنگ های پرطرفدار شناخته می شود که هورمون سروتونین را در بدن انسان ها آزاد و روحیه انسان را شاد می کند.

دکوراسیون

3- از عناصر طبیعی استفاده کنید

از گیاهان آپارتمانی برای جلوگیری از دلگیری فضا و بروز افسردگی در منزل خود کمک بگیرید. بسیاری از گیاهان آپارتمانی آرامش بخش اند، استرس را از شما دور می کنند و موجب ایجاد آرامش و شادی می شوند. علاوه بر این با به دام انداختن هوای سمی محیط و ورود جریان هوای پاکیزه به عنوان یک تصفیه کننده هوا شناخته می شوند.

 

دکوراسیون

4- یک گوشه دنج بسازید

گوشه‌های دنج را هرگز دست کم نگیرید. خلوت کردن در یک گوشه دنج و آرام در منزل و انجام کارهای سرگرم کننده می تواند محیط خانه تان را دلپذیرتر و دوست داشتنی تر از قبل کند. همیشه یک گوشه دنج در منزلتان داشته باشید. وقت گذرانی بر روی یک صندلی در کنار پنجره و یا کاناپه ای برای استراحت و یا یک گوشه دنج برای مطالعه می تواند شب های طولانی پاییز و زمستان را قابل تحمل تر کند.

دکوراسیون

5- از آثار هنری و عکس ها استفاده کنید

استفاده از عکس‌های خانوادگی و آثار هنری راهی عالی برای یک فضای پر از خاطرات و آرامش بخش در خانه است و لحظات پاییز و زمستان را دوست داشتنی تر می کند. سعی کنید از تصاویر خاطره انگیزی که در پاییز و زمستان گرفته اید، استفاده کنید.

 

دکوراسیون

6- از مرتب کردن خانه غافل نشوید

اکنون که قرار است زمان زیادی را در خانه بگذرانید، از تمیز کردن آن غافل نشوید. یک محیط شلوغ و درهم و برهم می تواند بر خلق و خوی شما تاثیر منفی بگذارد و حتی موجب استرس و اضطراب شود. بنابراین برای استقبال از فصل پاییز خانه تکانی را فراموش نکنید. در این مطلب به بررسی نکات طلایی برای خانه تکانی پاییزی پرداخته ایم.

دکوراسیون

7- از عناصر بافت دار برای ایجاد آرامش استفاده کنید

به گزارش راهنماتو، استفاده از عناصر نرم و بافت دار در طراحی داخلی ضروری است؛ این موضوع زمانی که قرار است برای مدت طولانی در خانه باشید، اهمیت بیشتری پیدا می کند. بافت های طبیعی مانند چوب، سنگ و کاشی گرمای بیشتری در فضای خانه ایجاد می کنند. بافت‌های مصنوعی مانند فرش های ضخیم، کوسن و مبلمان نیز می توانند آرامش بخش محیط باشند. نقش یک فرش مخملی را در ایجاد آرامش هرگز دست کم نگیرید!

دکوراسیون

 

نظرات
پربازدیدترین خبرها