با این تفریحات تابستانی در کیش، گرما هوا را فراموش کنید!

از چندین سال پیش، تابستان‌ها کیش یکی از مقاصد مهم خانواده‌ها برای سفر به شمار می‌رفت و هنوز هم تفریحات تابستانی در این جزیره، مثل همیشه پرطرفدار است.

شناسه خبر: ۴۱۱۳۰۷
با این تفریحات تابستانی در کیش، گرما هوا را فراموش کنید!

راهنماتو- اگر بخواهید واقعا در فصول گرم سال تفریح کنید، هیچ‌ کجا بهتر از کیش به شما و خانواده‌یتان خوش نمی‌گذرد. اگر دمای هوا و شرجی آن را کنار بگذاریم، هوا در محیط‌هایی مثل مراکز خرید عالی است و البته همین هواست که باعث می‌شود تا تفریحات تابستانی در کیش به یک اتفاق فوق‌العاده و خاص تبدیل بشود. در این مطلب، این سرگرمی‌های جذاب را به شما معرفی می‌کنیم. همراهمان بمانید.

به گزارش راهنماتو، جزیره‌ی کیش باوجود اینکه در یکی از گرم‌ترین قسمت‌های کشور واقع شده اما به دلیل جذابیت‌های خاصی که دارد، حتی در تابستان هم مورد توجه گردشگران است. یکی از اصلی‌ترین دلایل این اقبال مردمی هم بچه‌ها هستند که فقط سه ماه تابستان را برای سفر و تفریح فرصت دارند. پس خانواده‌ها بخصوص در ماه شهریور تصمیم می‌گیرند تا به این شهر سفری داشته باشند. در این مطلبِ راهنماتو، از تفریحاتی خواهیم گفت که می‌توانید در تابستانِ کیش انجام بدهید.

با تفریحات آبی، گرما را دور بزنید!

امکان انجام تفریحات آبی در ایران به خاطر خشکی آب‌وهوای خاورمیانه چندان زیاد نیست و گزینه‌ها محدود هستند. خبر خوب اینکه کیش، یک از همین گزینه‌هاست و می‌توان در این شهر به انواع تفریحات آبی در مکان‌های روباز یا سربسته پرداخت. یکی از بهترین زمان‌های انجام این تفریحات هم همین فصل تابستان است.

غواصی؛ هم فال و هم تماشا!

7momWI71V8DFaHRyOe8ouN9AdGs2UCVxOa6FkUBDFgSkdslBlU

غواصی یکی از محبوب‌ترین تفریحات آبی در کیش به‌شمار می‌آید و به دلیل وجود انواع مرجان‌ها و گونه‌های مختلف ماهی‌ها و موجودات آبزی، می‌تواند برای هر فردی یک اتفاق فراموش‌نشدنی و مفرح باشد. افراد به صورت آماتور و با چند دقیقه آموزش ساده، می‌توانند این فعالیت جذاب را یاد بگیرند و در سواحل مختلف کیش از جمله، دامون، اسکله، مرجان یا سیمرغ به غواصی بپردازند.

فلای‌بورد، بر فراز خلیج فارس

fly1

تفریحات آبی طی چند سال اخیر تنوع زیادی پیدا کرده‌اند و هرکسی را بنا به سلیقه‌ی ماجراجویی‌اش، راضی نگه می‌دارند. فلای‌بورد هم یکی از همین فعالیت‌های جذاب است که به کمک وسایل موجود، می‌توانید روی آب چند متری به هوا بروید تا هم هیجان را تجربه کنید و هم در گرمای تابستان، خنک شوید. در ساحل سیمرغ و اسکله‌ی تفریحی جزیره‌ی کیش می‌توان این سرگرمی خاص را تجربه کرد؛ کافی است تا بین ساعت 9 تا 16 خودتان را به این مکان‌ها برسانید.

پاراسل، برای عاشقان آب و آسمان!

پاراسل-کیش1

اگر نمی‌توانید انتخاب کنید به پرواز بیشتر علاقه دارید یا پرواز، پاراسل شاید به یکی از تفریحات مورد علاقه شما تبدیل بشود. در این ورزش به شما را یک چتر مخصوص متصل می‎‌کنند و بعد با شتاب یک قایق سریع، شما را تا ارتفاع 50 تا 100 متری در هوا به پرواز در می‌آورند!

یکی از تجربیات جالبتان از این کار، می‌تواند دیدن کیش از زاویه‌ی بالا باشد که حتما خیلی زیباست. برای انجام این تفریح جذاب، می‌توانید به ساحل سیمرغ در شرق جزیره، دامون در شمال شهر یا ساحل مرجان و اسکله‌ی تفریحی بروید.

گذراندن وقت در کشتی‌های تفریحی کیش

avesta

اگر به گذراندن زمانی شاد و مفرح علاقه دارید و درعین حال نمی‌خواهید در آب بپرید، کشتی های تفریحی کیش هم گزینه‌ی خوبی است. اجرای موسیقی زنده و انواع برنامه‌های سرگرم‌کننده و کمدی تنها بخشی از آن‌چیزیست که روی این قایق‌ها اتفاق می‌افتد. کافی است تا بلیط تهیه کنید و بنا به سلیقه‌یتان، سوار یکی از این کشتی‌های جذاب بشوید.

علاوه‌براین، کشتی‌هایی هم در این جزیره وجود دارند که با کف یا بدنه‌ی شیشه‌ای به شما اجازه می‌دهند تا زیر پای خود را در خلیج فارس مشاهده کنید. حرکت و زندگی موجودات دریایی یک تجربه لذت‌بخش و فوق‌العاده است که هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنید!

سر زدن به جاهای خنک را فراموش نکنید

kariz-kish

شهر زیرزمینی و تاریخی کاریز یکی از خنک‌ترین و جذاب‌ترین جاهایی است که می‌توانید در سفر به کیش طی تابستان به آن سر بزنید. گفته می‌شود که این شهر حدود 2500 سال قدمت دارد و سقف آن از مرجان‌هایی پوشیده شده که فسیل‌های هزاران ساله را در خود جای داده‌اند!

همچنین، کشتی یونانی هم که در ساحل جنوب غربی این جزیره به گل نشسته، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزیره‌ی کیش محسوب می‌شود. خوب است تا در تابستان، بعد از غروب آفتاب که هوا خنک می‌شود، به این کشتی -که در سال 1345 در این منطقه به گل نشست- سر بزنید و هم‌زمان که از خنکای ساحل در شب لذت می‌بری، ابهت آن را شاهد باشید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها