عطر پاییز در تابستان

پاییز زودرس در بهشت اردبیل؛ جاهای دیدنی که شهریور ماه رنگ عوض می‌کنند

در برخی از جاهای دیدنی٬ روستاها و ارتفاعات اردبیل٬ وقتی هنوز در ماه شهریور هستیم هوا به قدری خنک می‌شود که درخت‌ها و منظره‌های طبیعی را به خواب زمستانی دعوت می‌کند که در این مطلب آن ها را معرفی می کنیم.

شناسه خبر: ۴۱۲۳۰۲
پاییز زودرس در بهشت اردبیل؛ جاهای دیدنی که شهریور ماه رنگ عوض می‌کنند

راهنماتو- بعضی از افراد عاشق فصل پاییز هستند؛ یعنی با فرا رسیدن شهریور هر لحظه انتظار عطری از پاییز را می‌کشند. بنابراین شاید دوست داشته باشند به برخی از مناطق سردسیری ایران مثل اردبیل بروند که در آن‌ها در ماه شهریور نشانه‌های پاییز دیده می‌شود.

به گزارش راهنماتو٬ در برخی از جاهای دیدنی٬ روستاها و ارتفاعات اردبیل٬ وقتی هنوز در ماه شهریور هستیم هوا به قدری خنک می‌شود که درخت‌ها و منظره‌های طبیعی را به خواب زمستانی دعوت می‌کند. راهنماتو در این مطلب بکرترین جاهای دیدنی اردبیل و اطراف آن را معرفی می‌کند که پاییز زودرس را در آن می‌بینیم.

روستای برندق

روستای برندق

ممکن است برخی بگویند روستای برندق که در خلخال است! اما اینطور نیست؛ یکی از دلایل اهمیت این روستا هم مرز بودن با خلخال، آذربایجان شرقی و زنجان است٬ اما این روستا در اردبیل قرار دارد. روستای برندق از سویی با کوه‌های سربه فلک کشیده آق‌داغ و از سویی دیگر با رودخانه قزل اوزن احاطه شده و در دره‌ای سرسبز قرار دارد. اما وقتی شهریور ماه سر می‌رسد٬ رفته رفته این روستا تبدیل به دره‌ای رنگارنگ می‌شود. درخت‌هایی با برگ‌های زرد و نارنجی که شاید در کنار درخت‌هایی سرسبز قرار گرفته باشند. این روستا پر است از باغ‌های میوه چراکه خاکی حاصلخیز و آب و هوایی معرکه دارد. پس اگر به این روستا سفر کنیم می‌توانیم أنواع میوه خشک به خصوص توت و آلو را امتحان کنیم؛ اما با طعمی کاملا طبیعی و متفاوت.

برای رفتن به روستای برندق باید به استان اردبیل٬ نزدیکی شهر خلخال٬ بخش خورش رستم٬ دهستان خورش رستم جنوبی بروید.

دریاچه سوها

سوها

آیا می‌دانید وقتی در تهران٬ أصفهان٬ شیراز و بسیاری دیگر از استان‌های ایران وقتی دمای هوا در روزهای شهریور ۳۰ درجه به بالاست٬ دمای هوا در نمین چقدر است؟ چیزی حدود ۱۰ الی ۲۴ درجه! دریاچه سوها در نمین قرار دارد که بخش مهمی از اردبیل است. این دریاچه زیبا که پیرامونش را تپه‌های زیبا و سرسبز پوشانده است٬ در میانه شهریور عطر پاییز را به ما هدیه می‌کند. این دریاچه کمتر شناخته شده در اردبیل را سرآغاز جنگل‌های گیلان هم می‌دانند. وقتی پیرامون این دریاچه قدم بزنید ممکن است آبشارها٬ رودهای کوچک و بزرگ و انبوهی از جنگل‌های هیرکانی را ببینید. یکی از معروف‌ترین آبشارها در نزدیکی دریاچه سوها٬ آبشار لاتون نام دارد که زیبایی آن شما را جذب خود می‌کند. نکته این این است که این دریاچه در دل روستای سوها قرار گرفته و شما برای اقامت می‌توانید به این روستای بکر بروید.

برای رفتن به دریاچه سوها باید به  استان اردبیل، ۳۶ کیلومتری شهر اردبیل، شهرستان نمین، ۴ کیلومتری شمال شرقی روستای سوها بروید.

آبگرم مشه سویی

چشمه-آبگرم-مشه-سویی-2

آبگرم مشه سویی یکی از زیباترین و بکرترین آبگرم‌های طبیعی ایران است که در دل جنگل فندقلو در استان اردبیل قرار دارد. این آبگرم در تمام فصول سال پذیرای گردشگران است اما زیبایی آن در ماه شهریور، با آغاز رنگ‌آمیزی پاییزی جنگل، دوچندان می‌شود. در واقع٬ خود جنگل فندقلو در ماه شهریور پنجره‌ای است رو به پاییز زودرس٬ اما این آبگرم یکی از بکرترین نقاط گردشگری در این جنگل ۱۶۰۰۰ هکتاری است. جالب این است که آبگرم مشه سویی دارای خواص درمانی فراوانی است و برای درمان بیماری‌های پوستی، رماتیسم و دردهای مفصلی بسیار مفید است. پس در آن هوای خنک جنگل فندقلو در ماه شهریور می‌توانیم از آبتنی در این آبگرم لذت ببریم. فراموش نکنید که در اطراف آبگرم، امکانات رفاهی مانند رستوران، کافی‌شاپ و سوئیت‌هایی برای اقامت وجود دارد که آرامش خاطر شما را دوچندان می‌کند.

برای رفتن به آبگرم مشه سویی باید به  استان اردبیل، جنوب نمین٬ جنگل فندقلو بروید.

تالاب جیران گلی

تالاب جیران گلی

تالاب جیران گلی، یکی از زیباترین تالاب‌های استان اردبیل است که در فصل تابستان و اوایل پاییز، زیبایی دوچندانی پیدا می‌کند. با شروع ماه شهریور و تغییر تدریجی آب و هوا، این تالاب به نگینی فیروزه‌ای در دل طبیعت سبز اردبیل تبدیل می‌شود. آب‌های زلال تالاب جیران گلی در کنار نیلوفرهای آبی که در این فصل به اوج زیبایی خود می‌رسند، منظره‌ای رویایی را خلق می‌کنند. اطراف تالاب را دشت‌های سرسبز و کوه‌های پوشیده از جنگل فرا گرفته است که فضایی آرام و دلنشین را برای گردشگران فراهم می‌کند که رفته رفته رنگارنگ و پاییزی می‌شود. نکته جذاب در مورد این تالاب این است که در برخی از مناطق مشخص شده، امکان برپایی چادر و کمپینگ وجود دارد. پس یک سفر رویایی خواهید داشت.

برای رفتن به تالاب جیران گلی باید به استان اردبیل، شهرستان مشگین شهر، ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشگین شهر بروید.

آبشار کرکری

آبشار-کرکری

آبشار کرکری، یکی از زیباترین آبشارهای استان اردبیل است که در دل طبیعت بکر این استان قرار دارد. این آبشار در تمام فصول سال زیباست، اما در ماه شهریور با شروع فصل پاییز و رنگارنگ شدن طبیعت اطراف، به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل می‌شود. تصور کنید در یک روز دل‌نشین شهریور، پس از پیاده‌روی در دل جنگل‌های سرسبز، به آبشار کرکری برسید. صدای خروش آب، هوای خنک و منظره‌ای رویایی از آبشار و طبیعت اطراف، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برایتان رقم می‌زند. آبشار کرکری از ارتفاعی مناسب به پایین می‌ریزد و حوضچه‌ای طبیعی را تشکیل داده است. بنابراین آبشار کرکری، یک مقصد گردشگری ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال آرامش، طبیعت و تجربه‌های جدید هستند. اگر در شهریور ماه قصد سفر به اردبیل را دارید، حتماً از این آبشار زیبا دیدن کنید.

برای رفتن به آبشار کرکری باید به  استان اردبیل، شهرستان مشگین شهر، در فاصله ۳ کیلومتری روستای ییلاقی قیرخ بولاغ بروید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها