به وقت سفر پاییزی

بهبهان؛ مقصدی برای همه سلیقه‌ها: از طبیعت تا تاریخ

در دل بهبهان، جایی که تاریخ ایران زمین به خون آریوبرزن رنگین شد! به مکانی سفر کنید که شاهد یکی از حماسی‌ترین نبردهای تاریخ ایران بوده است. در این مطلب زیباترین جاذبه‌های گردشگری بهبهان را معرفی می‌کنیم.

شناسه خبر: ۴۱۵۱۳۱
بهبهان؛ مقصدی برای همه سلیقه‌ها: از طبیعت تا تاریخ

راهنماتو- شاید اکثر مردم فصل بهار را برای سفر به بهبهان انتخاب کنند تا از عطر نرگس زار آن سرمست و در طبیعت آن مدهوش شوند، اما این شهر زیبا در روزهای پاییزی هم جذابیت خاصی دارد چراکه آب و هوای آن در این روزها نسبتا خنک و متعادل است.

به گزارش راهنماتو، بهبهان، شهری تاریخی در استان خوزستان است که با طبیعت زیبا، آثار تاریخی ارزشمند و فرهنگ غنی خود، گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. این شهر به عنوان زادگاه گل نرگس شناخته می‌شود و طبیعت بکر آن، به‌ویژه در فصل بهار، چشم‌نواز است. اما در روزهای پاییزی هوایی بی‌نظیر همراه ماست تا از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن دیدن کنیم. در این مطلب از راهنمای سیر و سفر راهنماتو چند جاذبه گردشگری زیبای بهبهان را به شما معرفی می‌کنیم.

کاور

تنگ تکاب

تنگ تکاب

تنگ تکاب از جمله جاذبه‌های گردشگری بهبهان است که طبیعت و تاریخ را به یکدیگر پیوند داده است. این مساله برای این تنگ اغراق نیست. سردار ایرانی، آریوبرزن، زمانی که در نبرد اول اسکندر مقدونی را شکست می‌داد در این تنگ با هزاران سربازش قرار داشت. جدای از بحث تاریخی باید به زیبایی طبیعی تنگ تکاب و قرار گیری رود مارون مابین صخره‌هایی بزرگ اشاره کنیم که در فصل پاییز منظره‌ای رویایی به وجود می‌آورد. از جمله دیدنی‌های تنگ تکاب سنگ‌نوشته‌های تاریخی آن، چشمه‌های آبی که در گوشه و کنار تکاب و 8 تنگه دیگر وجود دارد و قلعه‌ای قدیمی است. در نزدیکی تنگ تکاب محل‌های مناسبی برای اقامت گردشگران در نظر گرفته شده است. پس با خیال راحت سفر خود را آغاز کنید.

برای رفتن به تنگ تکاب باید به استان خوزستان، ۱۷ کیلومتری بهبهان، روستای تنگ تکاب بروید.

دریاچه سد مارون

دریاچه سد مارون

شاید جالب باشد بدانید که نام دیگر دریاچه سد مارون، تاب است! وقتی به بهبان می‌روید برای هر سلیقه‌ای جایی برای تفریح پیدا خواهید کرد به عنوان مثال اگر به این دریاچه بروید می‌توانید سوار بر انواع تفریحات آبی مثل جت اسکی، اتوبوس دریایی، قایق و غیره شوید و سفری متفاوت را برای خود رقم بزنید. نکته جالب دیگر در مورد این دریاچه، مواج بودن آن و جزر و مدش است که آن را شبیه به دریا می‌کند. غروب رویایی پاییز با درخت‌های اطراف این دریاچه که همگی رنگ و بویی از پوشش گیاهی خوزستان دارند نیز از زیبایی‌های مارون هستند که حتما باید با چشم‌های خودمان ببینم.

برای رفتن به دریاچه سد مارون باید به  استان خوزستان، ۱۵ کیلومتری شهر بهبهان بروید.

پلاژ مارون

پلاژ مارون

ممکن است بپرسید که اگر به سمت دریاچه سد مارون بروید آیا می‌توانید در نزدیکی آن اقامت داشته باشید تا چند روزی را در طبیعتی متفاوت باشید و صبح با آفتاب پاییزی خوزستان از خواب برخیزید؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله! پلاژ مارون در نزدیکی این دریاچه برای شما آماده شده است. این پلاژ با چشم اندازی از دریاچه مارون و پوشش گیاهی منحصر به فرد و معماری خلاقانه محل مناسبی برای اقامت است. وقتی در این پلاژ اقامت کنید نیازی نیست که نگران امکانات رفاهی باشید، همه چیز در نزدیکی شماست.

برای رفتن به پلاژ مارون باید به خوزستان، شهرستان بهبهان و جاده پلاژ سد مارون بروید؛ تابلوها یا نقشه آنلاین شما را در این مسیر یاری خواهد کرد.

دریاچه چاه ماری

چاه ماری

اگر دوست دارید در بهبهان به ساحلی متفاوت‌تر از مارون بروید، دریاچه چاه ماری را به شما معرفی می‌کنیم که عطر اکالیپتوس‌هایش هوش از سر شما می‌پراند. دریاچه چاه ماری، یکی از زیباترین و بکرترین دریاچه‌های ایران است که در دل کوه‌های زاگرس و در نزدیکی شهر بهبهان واقع شده است. این دریاچه فصلی، در فصل بارندگی‌ها پرآب می‌شود و در فصل بهار و تابستان به اوج زیبایی خود می‌رسد. اما زیبایی این دریاچه در فصل پاییز نیز وصف‌ناپذیر است. این دریاچه که به خاطر جلوگیری از سیل و رسوب احداث شده است منظره‌ای خیال‌انگیز از درخت‌های کنار و کهور هم به وجود آورده که در غروب بسیار دیدنی است. فراموش نکنید که این دریاچه در کنار جنگل کاری چاه ماری وجود دارد که دیدن آن نیز روحیه شما را عوض خواهد کرد.

برای رفتن به دریاچه چاه ماری باید به شهرستان بهبهان،جاده گله خر بروید.

قلعه گلاب

تکاب

قلعه گلاب بهبهان، یکی از آثار تاریخی ارزشمند استان خوزستان است که در روستای چم بوستان از توابع بخش زیدون شهرستان بهبهان در ساحل جنوبی رودخانه زهره قرار دارد. این قلعه با معماری منحصر به فرد و چشم‌انداز بی‌نظیر به رودخانه، مقصدی جذاب برای گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ و معماری است. پاییز، فصلی است که طبیعت به زیباترین شکل خود آراسته می‌شود. در این فصل، برگ‌های درختان اطراف قلعه گلاب کم کم به رنگ‌های گرم و دل‌نشین زرد، نارنجی و قرمز درمی‌آیند و منظره‌ای رویایی را خلق می‌کنند.  جالب این است که صخره‌ها و کوه‌های اطراف این قلعه با خزه‌های سبز رنگ و قرار گیری این قلعه در میانه آن ما را به یاد فیلم‌های تاریخی می‌اندازد. هوای خنک و مطبوع پاییز نیز بر جذابیت این مکان می‌افزاید و فرصتی مناسب برای گشت و گذار و عکاسی فراهم می‌کند. در نزدیکی قلعه گلاب روستای چم بوستان قرار دارد که ممکن است بتوانید برای اقامت یکی از خانه‌هایش را اجاره کنید. فراموش نکنید که قلعه گلاب و روستای چم بوستان جزو مناطق سخت گذر در بهبهان هستند و ممکن است برای سفر به آن نیاز به راهنمایی بومی‌ها داشته باشید.

برای رفتن به قلعه گلاب باید به شهرستان بهبهان بخش زیدون بروید.

قلعه گلاب

نظرات