سریال ارباب حلقه ها: داستان، بازیگران و نظر مخاطبان

به سرزمین میانه بازگردید! آیا دیدن سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت وقت تلف کردن نیست؟ شاید این سریال شما را به دنیایی پر از جادو، ماجراجویی و تاریکی ببرد. آیا آماده‌اید تا رازهای پیدایش حلقه‌های قدرت را کشف کنید؟ با این مطلب همراه باشید.

شناسه خبر: ۴۱۴۹۰۲
سریال ارباب حلقه ها: داستان، بازیگران و نظر مخاطبان

راهنماتو- سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت، یکی از پرهزینه‌ترین و مورد انتظارترین سریال‌های تلویزیونی تاریخ است که بر اساس آثار بی‌نظیر جی. آر. آر. تالکین ساخته شده است. از آنجایی که فصل دوم این سریال از اکتبر سال 2024 منتشر می‌شود گمانه‎زنی‌ها درمورد آن  افزایش یافته است.

به گزارش راهنماتو، سریال ارباب حلقه‌ها ما را به دورانی می‌برد که قدرت‌های بزرگ شکل گرفتند، پادشاهی‌ها به شکوه رسیدند و سقوط کردند، قهرمانان باورنکردنی آزموده شدند، امیدی که در آستانه نابودی بود و بزرگ‌ترین شروری که به قلم تالکین در آمده بود دنیا را تهدید کرده بود که تمام دنیا را در سیاهی فرو خواهد برد. در این مطلب از راهنمای فیلم راهنماتو به جزئیات سریال ارباب حلقه‌ها می‌پردازیم.

داستان سریال ارباب حلقه‌ها

RPAZ_S1_FG_105_01065619_Still1531_R1_11zon

سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت (The Lord of the Rings: The Rings of Power ) یک مجموعه تلویزیونی فانتزی آمریکایی است که توسط جی دی پین و پاتریک مک کی برای سرویس پخش آمازون پرایم ویدیو ساخته شده است. داستان این سریال مربوط به تاریخ سرزمین میانه است که توسط جی آر آر تالکین نوشته شده است. در این سریال عموما از مطالبی اقتباس شده که مربوط به ضمائم رمان ارباب حلقه ها می‌شود. دوره تاریخی این ضمائم نیز به هزاران سال قبل از رمان برمی‌گردد و رویدادهای مهم دوران دوم سرزمین میانه را به تصویر می کشد. جالب این است که این سریال توسط استودیو ام جی ام آمازون و با همکاری New Line Cinema تولید شده است.

title-poster_11zon

درواقع، این مجموعه در هزاران سال قبل از اتفاقات رمان های هابیت و ارباب حلقه ها نوشته جی آر آر تالکین می گذرد؛ یعنی بر اساس تاریخی که نویسنده از سرزمین میانه ساخته است. داستان این سریال در زمان صلح نسبی آغاز می شود و رویدادهای مهم عصر دوم سرزمین میانه را پوشش می دهد؛ رویدادهایی مثل جعل حلقه های قدرت، ظهور ارباب تاریکی سائورون، سقوط پادشاهی جزیره نومنور، و آخرین اتحاد بین الف ها و انسان‌ها. جالب است بدانید که این وقایع در کتاب تالکین  در طول هزاران سال اتفاق می‌افتد، اما در قسمت‌های سریال به صورت فشرده ارائه می‌شود.

چرا سریال ارباب حلقه‌ها گران‌ترین سریال تلویزیونی است؟

rpaz-s2-ut-221205-rotben-00357-r1-1720421703500_11zon

آمازون در نوامبر 2017 حقوق تلویزیونی ارباب حلقه ها را از تالکین خریداری کرد تعهد داد که سریالی 5 فصلی به ارزش یک میلیارد دلار آمریکا تهیه کند. این قرارد داد باعث شد که سریال ارباب حلقه‌ها به گران ترین سریال تلویزیونی تبدیل شود که تا کنون ساخته شده است. برای این منظور پین و مک کی در جولای 2018 استخدام شدند. آنها داستان این سریال را با پل زدن ارجاعات عصر دوم در ضمائم با مطالب اصلی و با مشورت تالکین توسعه دادند. طبق الزامات معامله آمازون با تالکین، این سریال ادامه سه گانه فیلم ارباب حلقه ها و هابیت پیتر جکسون نیست. با وجود این، تهیه‌کنندگان قصد داشتند با استفاده از طراحی مشابه، نسخه‌های جوان‌تر از شخصیت‌های فیلم، و موضوع اصلی توسط هوارد شور که موسیقی هر دو سه‌گانه فیلم را ساخته است، حس و حال فیلم را تداعی کنند. Bear McCreary آهنگ اصلی سریال را ساخته است.

زمان پخش سریال ارباب حلقه‌ها

rpaz_s1_ut_210225_rotben_00164_r4_3000_11zon

اولین فصل از سریال ارباب حلقه‌ها اول سپتامبر 2022 منتشر شد و قسمت آخر یا هشتم آن 14 اکتبر 2022 منتشر شد. به طور کل سریال ارباب حلقه‌ها در 5 فصل ساخته می‌شود؛ اما فصل دوم این سریال در 3 اکتبر سال 2024 در 8 قسمت پخش خواهد شد. نکته این است که جریان ساخت فصل سوم این سریال بالقوه در حال انجام است.

بازیگران سریال ارباب حلقه‌ها

lotr-cast-tease-lc-220802-0608dc_11zon

  • مورفید کلارک در نقش گالادریل
  • لنی هنری در نقش سادوک باروز
  • سارا زوانگوبانی در نقش ماریگلد براندی فوت
  • دیلن اسمیت در نقش لارگو برندی فوت
  • مارکلا کاونا در نقش النور «نوری» براندی فوت
  • مگان ریچاردز در نقش پاپی پرادفلو
  • رابرت آرامایو در نقش الروند
  • بنجامین واکر در نقش گیل گالاد
  • اسماعیل کروز کوردووا در نقش آروندیر
  • نازنین بنیادی در نقش برونوین
  • چارلز ادواردز در نقش سلبریمبور
  • دانیل ویمن در نقش غریبه
  • چارلی ویکرز در نقش سائورون
  • سوفیا نوموته در نقش دیسا
  • لوید اوون در نقش الندیل

نظر منتقدان و مخاطبان ؛ سریال ارباب حلقه‌ها را ببینیم؟

intro-1715697180_11zon

طبق نظر کاربران در Rotten Tomatoes نمره سریال ارباب حلقه‌ها 83 درصد بوده این درحالی است که 491 عضو بر این سریال نقد نوشته بودند. درواقع میانگین امتیاز این سریال 8 از 10 بوده و مثبت به نظر می‌رسد. اگر بخواهیم کلیت نظر منتقدان در Rotten Tomatoes را عنوان کنیم آنان بر این عقیده هستند که  شاید این سریال نتواند سرتر از تمام فیلم‌ها و نمایش‌هایی باشد که از ارباب حلقه‌های تالکین اقتباس شده است اما سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت تصویری مجلل و عمیق از سرزمین میانه به دست می‌دهد که مسحورکننده است. از طرفی دیگر متاکریتیک نمره 71 از 100 را به سریال ارباب حلقه‌ها داده است که بر اساس 40 نظر به ثبت رسیده. این یعنی از دیدی متاکریتیک، سریال ارباب حلقه‌ها «به طور کلی مطلوب» است. در این میان اکثر منتقدان به جلوه‌های بصری رویایی و جذاب این سریال اشاره کرده و برخی روند افشای داستان را کند می‌دانند.

7SWCSYRCIEI63MLYIL6Q7WXSL4_11zon

حالا اگر بخواهیم مروری بر فصل دوم سریال ارباب حلقه‌ها داشته باشیم و به این پرسش پاسخ دهیم که آیا این سریال ارزش دیدن دارد یا نه باید به Rotten Tomatoes اشاره کنیم که نقدش به سریال مثبت بوده و امتیاز 7.35 از 10 را به آن داده است. این در حالی است که برخی از منتقدان نظر مثبتی به فصل دوم این سریال در مقایسه با فصل اول آن داشته و بر این عقیده هستند که ویژگی‌های مثبت جدیدی در این سریال به چشم می‌خورد. متاکریتیک نیز بر اساس 25 بررسی موجود امتیاز 67 از 100 را به سریال ارباب حلقه‌ها داده است که نشان می‌دهد این سریال به طور کلی مطلوب است. این در حالی است که برخی از منتقدان بر این باور هستند که داستان در فصل دوم سریال ارباب حلقه‌ها با اطمینانی امیدوارکننده ارائه می‌شود.

با توجه به نظر منتقدان سریال ارباب حلقه‌ها ارزش دیدن دارد و بهتر است اگر فن این داستان فانتزی هستیم آن را از دست ندهیم.

پوستر سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

lord-of-the-rings-series-16_11zon

نظرات
پربازدیدترین خبرها