زیباترین گیاهان آپارتمانی برای یک دکوراسیون مینیمال

دکوراسیون مینیمال شما به یک لمس سبز نیاز دارد. با انتخاب گیاهان مناسب، فضایی آرام و دلنشین خلق کنید. این گیاهان نه تنها زیبایی خانه شما را دوچندان می‌کنند، بلکه به پاکسازی هوا و بهبود روحیه شما نیز کمک خواهند کرد.

شناسه خبر: ۴۱۷۲۹۳
زیباترین گیاهان آپارتمانی برای یک دکوراسیون مینیمال

راهنماتو- این روزها سبک مینیمالیسم در دکوراسیون داخلی منزل حرف اول را می‌زند. سبکی که آرامش، تمیزی و پیوند با طبیعت را به ارمغان آورده است.

به گزارش راهنماتو، برای بسیاری از افراد سبک مینیمالیسم تضاد بزرگی را به همراه دارد و آن این است که در عین سادگی چطور می‌توان زیبایی و آراستگی را به خانه آورد؟ در واقع بسیاری بر این باور هستند که این سبک، سبکی سرد و مصنوعی است و رنگ سفید به عنوان اصلی‌ترین پالت رنگی در آن، بسیار دلسرد کننده به نظر می‌رسد. اما، یک راه حل بزرگ در انتظار ماست. گیاهان آپارتمانی. اگر از گیاهان آپارتمانی استفاده کنیم دکوراسیون مینیمالیستمان با انقلابی زیبا روبه‌رو می‌شود. به همین دلیل راهنماتو در این مطلب بهترین گیاهان آپارتمانی برای خانه‌ای مینیمالیستی را معرفی کرده است.

اصول سبک مینیمالیسم

c5cba708-camille-styles-home-reveal-living-room-4391-865x1077_11zon

پیش از اینکه بخواهیم گیاهان آپارتمانی مناسب برای خانه‌ای به سبک مینیمالیستی را بشناسیم بهتر است با اصول این سبک آشنا شویم. پس از این آشنایی، با دیدن گیاه‌ها خودمان هم می‌توانیم تصمیم بگیریم که آیا این گیاه مناسب خانه ما هست یا نه.

مینیمالیسم، سبکی است که با حذف زواید و تمرکز بر عناصر ضروری، فضایی آرام و زیبا را خلق می‌کند. این سبک، در مقابل شلوغی و پیچیدگی دنیای مدرن، به ما فرصتی می‌دهد تا به سادگی و اصالت برگردیم.

  •  سادگی در خطوط: مبلمان و اشیاء در سبک مینیمالیستی، خطوط ساده و تمیز دارند. بدون پیچیدگی و تزئینات اضافی، تمرکز بر عملکرد و کاربردپذیری است.
  •   پالت رنگی محدود: رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری و بژ، پایه اصلی دکوراسیون مینیمالیستی هستند. این رنگ‌ها فضایی آرام و یکدست ایجاد می‌کنند.
  •   فضای باز: در مینیمالیسم، فضاهای باز و بدون شلوغی ارجح هستند. اجتناب از انباشتگی وسایل، حس آزادی و آرامش را تقویت می‌کند.
  • نور طبیعی: نور طبیعی، عنصری کلیدی در دکوراسیون مینیمالیستی است. با استفاده از پنجره‌های بزرگ و پرده‌های ساده، فضا را روشن و دلنشین کنید.
  •   نقاط کانونی: برای جلوگیری از یکنواختی، از چند نقطه کانونی در فضا استفاده کنید. این نقاط می‌توانند یک تابلوی هنری، یک گیاه بزرگ یا یک شیء تزئینی خاص باشند.
  •   ترکیب بافت‌ها: با ترکیب بافت‌های مختلف مانند چوب، پارچه و فلز، به فضا عمق و جذابیت ببخشید.

گیاهان مینیمالیستی

گیاهان مکمل ایده‌آلی برای دکوراسیون مینیمالیستی هستند و با بافت‌ها، رنگ‌ها و حرکت‌شان می‌توانند به خانه روحی از تازگی بدمند. آنها نقاط کانونی هستند و می توانند سبک مینیمالیستی را به طرز شگفت انگیزی تکمیل کنند، زیرا گونه هایی وجود دارند که با اصول اولیه سبک مینیمالیستی مطابقت دارند. خطوط قوی، با شخصیت بصری، رنگ های برجسته، بافت های طبیعی و زیبا که آنها را به ستاره های دکوراسیون داخلی تبدیل می‌کند.

سانسوریا

سانسوریا

Sansevieria یا سانسوریا گیاه آپارتمانی مورد علاقه کسانی است که به دنبال گیاه مینیمال زیبایی با نگهداری آسان هستند. سانسوریا که به گیاه مار نیز معروف است، به دلیل خطوط مستقیم، برگ‌های بلند و رنگ‌های شگفت انگیزش به شدت قابل توجه است. بهترین بخش ماجرا این است که می توانید انواع زیادی از این گیاه را پیدا کنید، بنابراین می توانید مجموعه‌ای از گیاه سانسوریا را به خانه‌تان دعوت کنید. این گیاه برای کسانی که زمان و تجربه کمی در مراقبت از گیاهان دارند بسیار مناسب است، زیرا تقریباً جاودانه است. به آبیاری کمی نیاز دارد و تقریباً در هر شرایط نوری رشد می‌کند، اگرچه نور ملایم خورشید کاملاً برای آن مناسب است. می توانید آن را در یک گلدان زیبا در گوشه‌ای از خانه قرار دهید، مانند یک مجسمه، و آن را به یک نقطه کانونی جذاب تبدیل کنید.

مرغ بهشتی

مرغ بهشتی

گیاه مرغ بهشتی یا Bird of Paradise گیاهی معرکه برای کسانی است که می‌خواهند گیاهی مینیمالیستی و باشکوه در خانه خود داشته باشند. از نظر بصری این گیاه فضا را به هم ریخته نخواهد کرد. ساقه‌های باریک آن و برگ‌های پهنش چنان نظم هندسی دارند که فضا را دراماتیک می‌کنند. در واقع، قد و قامت مرغ بهشتی اجازه نمی‌دهد که شما از آن غافل بمانید. ضمنا مراقبت از آن بسیار ساده است. نکته جذاب درمورد این گیاه، گل خاص آن است که سالی یکبار می‌روید. (این کاملا بسته به این است که شما در چه محلی با چه آب و هوایی زندگی می‌کنید). این گل‌ها بیشتر شبیه به مجسمه‌هایی انتزاعی و به رنگ نارنجی هستند. فراموش نکنید که نور مستقیم این گیاه را نوازش می‌کند، هر چند وقت یکبار هم بهتر است به آن آب اسپری کنید و هفته‌ای یکبار به آن آب دهید. بهترین گلدان برای گیاه مرغ بهشتی، گلدانی پایه بلند است که ارتفاع آن را بیشتر نشان دهد.

نخل کنتیا

کنتیا

نخل کنتیا یا Kentia palm با خطوط و ارتفاع بلند برای افرادی مناسب است که دوست دارند با گیاه مینیمالیستی‌شان حس و حالی گرمسیری در خانه ایجاد کنند. این گیاه برای رشد به فضای بزرگ نیاز دارد، پس فضایی را در خانه به آن اختصاص دهید که گلدان در مرکز آن قرار گیرد. حضور این گیاه هوا را تصفیه می‌کند و بافت و رنگی دلپذیر به دکوراسیون می‌بخشد. به طور کلی بهتر است نخل کنتیا را در محلی با نور کم قرار دهید، پس می‌توانید از آن در راهروها، لابی و اتاق کار استفاده کنیدو آبیاری آن نیز هفته‌ای یکبار است و برای رطوبت رسانی به برگ‌ها گاهی اسپری آب به آن بپاشید. اما، کود ارگانیک می‌توانید به شادابی این گیاه کمک کند پس از آن غافل نمانید. بهترین گلدان برای نخل کنتیا گلدانی با بافت‌های خاص و بومی است (می‌توانید از گلدان‌های سفالی و صنایع دستی استفاده کنید.)

ارکیده

Orchids_11zon

اگر عاشق گل هستید و می‌خواهید یک گیاه مینیمالیستی داشته باشید که روی میز جلوه‌ای خاص داشته باشد، به ارکیده نیاز دارید. بیایید با خطوط براق ساقه‌های باریک و برگ‌های سبز و براق آنها شروع کنیم. اما ستاره های اصلی این گیاه، گل های شگفت انگیز و زیبای آن است. این گیاه انواع متفاوتی دارد که یکی از آن‌ها ارکیده ببری است. اما، مراقبت از این گیاهان آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید. ارکیده ها نور غیرمستقیم را دوست دارند، پس هرگز آنها را زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید زیرا برگ ها و گل های آنها را می‌سوزانید. باید هفته‌ای یکبار به آنها آب بدهید، یعنی گلدان را حدود 10 دقیقه در یک سطل آب قرار دهید و سپس بگذارید آب آن کشیده شود. می توانید برای تازه ماندن گل، برگ‌ها را با آب اسپری کنید اما گل ها را آبیاری نکنید تا لک نشوند.

افوربیا اکرورنسیس

افوربیا اکرورنسیس

اگر گیاهی می‌خواهید که مراقبت از آن بسیار آسان بوده و ظاهرش چشم نواز باشد و با خطوط تمیزش مظهر مینیمالیسم ، پس Euphorbia Acrurensisیا افوربیا اکرورنسیس نیاز دارید. این کاکتوس غول پیکر است و یک نقطه کانونی باورنکردنی در فضای شما به وجود می‌اورد. بهتر است به دنبال یک گلدان زیبا برای آن باشید، یک رنگ جالب گلدان (تک رنگ) را در نظر بگیرید که متضاد با گیاه باشد. اکنون زمان بازی با رنگ ها و بافت ها است. این گیاه را فقط گهگاهی باید آبیاری کنید و بین هر دو آبیاری اجازه دهید خاک آن کامل خشک شود. به هیچ وجه سطح گیاه را آب نپاشید و آن را زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید. فراموش نکنید که این نوع افوربیا به هنگام شب هوا را تمیز می‌کند و آرامش شما در خواب را فراهم خواهد کرد.

زاموفیلیا بلک

زاموفیلیا بلک

گیاه زاموفیلیا بلک یا raven تبدیل به گیاه مینیمالیستی مورد علاقه شما خواهد شد اگر گیاهی مد نظرتان باشد که مراقبت از آن آسان است. برگ‌های سبز و گاهی بنفش آن به شکلی متقارن روی ساقه‌ها قرار گرفته و برای فضای مینیمالیستی مناسبند. این گیاه قد متوسطی دارد، اما به مرور رشد می‌کند. مراقبت از این گیاه بسیار آسان است، عملاً جاودانه است. نیاز به آبیاری کمی دارد. بهتر است بگذارید بستر بین دو آبیاری خوب خشک شود. آن را در مکان‌های با نور زیاد قرار دهید، اما نه جایی که مستقیما زیر نور خورشید باشد، زیرا در کوتاه‌مدت می‌سوزد. این یکی از آن گیاهان تصفیه کننده فوق العاده است، بنابراین در عین زیبایی که به نظر می رسد، سموم را از هوا پاک می‌کند.

بامبو شانس

بامبو

بامبو شانی طبق دستورات فنگ شویی به جذب شانس و کامیابی شهرت دارد، اما حقیقت این است که گیاه مناسبی برای تزئینات مینیمالیستی است، به خصوص به این دلیل که به لطف خطوط ساده و مستقیمش این انرژی ذن را دارد. این گیاه رنگی زیبا دارد و می‌توانید آنها را بافته شده یا به شکل های عجیب و غریب پیدا کنید. بامبوها در ظروف شیشه‌ای عالی به نظر می رسند که یک انتخاب عالی برای دکوراسیون مینیمالیستی است. از آنجایی که آنها می توانند بدون خاک زنده بمانند، مراقبت از آنها بسیار آسان است زیرا فقط باید هر از گاهی آب را تعویض کنید.

بابا آدم زبرا

بابا آدم

اگر فکر می‌کنید خانه‌ای کوچک دارید بهتر است به یک گلدان گیاه آپارتمانی مثل بابا آدم زبرا بسنده کنید. این گیاه تمام تاثیراتی که دوست دارید از یک گیاه بگیرید را برای شما فراهم خواهد کرد. درواقع شما عاشق ساقه‌های کشیده بابا آدم با آن خطوط عجیب و غریب انتزاعی‌اش می‌شوید و آن برگ‌های غول پیکر فضا را از بیگانگی با انسان‌ها نجات خواهد داد. این گیاه قد بلندی دارد پس برای قرار گرفتن کنار مبل مناسب بوده و برجستگی پیدا می‌کند. این گیاه نور غیر مستقیم را ترجیح می‌دهد، اما اگر فضای اطراف آن کاملا تاریک باشد رفته رفته برگ‌ها از دست می‌روند. این گیاه را باید هفته‌ای یکبار آبیاری کنید و برایش از گلدان‌های سفالی یا سرامیکی سفید ساده انتخاب کنید که وزنی سنگین دارند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها