۸ نشانه خطرناک که نشان می‌دهد او «شوهر پرمساله‌ای» برای شماست!

آیا می دانید به عنوان یک زن در قرارهای عاشقانه باید به چه نکاتی توجه کنید که اگر نکنید مردی را تبدیل به شوهر می‌کنید که ممکن است برایتان زندگی‌ای پردردسر درست کند؟ در این مقاله با راهنماتو چند پرچم هشدار قرمز را با شما مرور کرده‌ایم.

شناسه خبر: ۴۱۴۳۵۰
8 نشانه خطرناک که نشان می‌دهد او «شوهر پرمساله‌ای» برای شماست!

راهنماتو- از هر کسی که بپرسید به شما خواهد گفت مشاهده «پرچم‌های هشداردهنده قرمزرنگ» در جریان قرارهای عاشقانه پیش از ازدواج بسیار اهمیت دارد. منظور از این هشدارهای قرمز، رفتارهای ظریفی هستند که بر ایجاد مشکلات عمیق‌تر در آینده دلالت می‌کنند.

به گزارش راهنماتو، اما بین مشاهده کردن پرچم قرمز و جدی گرفتن آن برای قطع یک رابطه ناکارامد فرق هست. نخستین قدم خودآگاهی و قضاوت درست از شخصیت دیگری است. دومی یعنی باید آنقدر شجاعت داشته باشید که قبل از آنکه رفتار بدی جوانه بزند و بعد تبدیل به درختی ریشه‌دار شود، سرش را قطع کنید.

بگذارید  بدون اتلاف وقت برویم به سراغ 8نشانه‌ای که می‌گویند یک مرد در آینده شوهری مشکل‌دار خواهد شد. بهتر است که با دیدن این نشانه‌ها محتاط‌تر برخورد کنید.

1. مدام مرزهای شما را به عقب هل می‌دهد

دیده‌اید بعضی مردان اصلاً نمی‌تواند پاسخ «نه» را پاسخ قطعی بدانند؟ همان مردانی که مدت طولانی به شما گیر می‌دهند که کاری که دوست ندارید را انجام دهید و شما هم از روی ادب – یا هر دلیل دیگری که الآن مجال رسیدگی آن نیست – این کار را می‌کنید که فقط دست از سرتان بردارند؟ مردانی که فضولی می‌کنند، می‌خواهند همه چیز طبق نظر آن‌ها به دست بیاید و انتظار دارند که شما هم بر مبنای نقشه‌های ذهنی آن‌ها رفتار کنید؟

بله همه موارد بالا پرچم‌های قرمز هشداردهنده هستند.

اما نکته اینجاست که تا شما برای خودتان مرزی تعیین نکرده باشید نمی‌توانید بفهمید که مرزهای شما در کدام نقطه درنوردیده می‌شوند. اگر مرز داشته باشید، متوجه می‌شوید که مرزها بخشی شدیداً مهم از هر رابطه‌ای، به خصوص روابط عاشقانه، هستند.

درس شماره 1: اگر مردی مدام مرزهای شما را به عقب هل می‌دهد یا سعی می‌کند از مرزهای شما عبور کند، نشانه‌ای است از اینکه او شریک نالایق خواهد بود.

2.بمباران عشقی می‌کند

سه هفته پیش با هم آشنا شده‌اید و او تا همین امروز چندین‌بار از شدت عشق‌اش نسبت به شما و عروسی دلخواهش حرف زده و حتی برایتان به عنوان نیمه گم‌شده‌اش شعر عاشقانه سروده است.

منظور این نیست که نباید اینطور باشد! اما نه خیلی زود. بمباران عشقی، در حالیکه طرفین هنوز هیچ شناختی از هم ندارند، تله‌ای قدرتمند و یک استراتژی دستکاری ذهنی است.

متأسفانه بعد از این بمباران‌های عشقی، آن‌ها سریعاً عقب‌نشینی یا سکوت می‌کنند که می‌تواند تأثیرات بدی روی سلامت ذهنی افراد داشته باشد. اما از کجا بفهمیم که بمباران عشقی دارد رخ می‌دهد؟

روکسی ضرابی، روان‌شناس بالینی، می‌گوید که این سرنخ‌ها را یادتان باشد:

1.سرعت پیشرفت رابطه خیلی شدید است

2.خیلی زود درباره آینده برنامه‌ریزی می‌کنند

3.ادعا می‌کنند که ارزش‌ها و علایق مشترک و مشابه با شما دارند و رفتارهای شما را تقلید می‌کنند تا شما را وادار کنند دوست‌شان داشته باشید

4.باران کلمات و واژگان عشقی بر سرتان می‌بارند

5.تعریف‌ها و تحسین‌هایی می‌شوید که حقیقتاً برایتان منحصربه‌فرد نیستند

6.وقتی سعی می‌کنید سرعت رابطه را کم کنید با مقاومت مواجه می‌شوید

7.به نظر می‌رسد که می‌خواهند همه اواقات فراغت‌شان را با شما سپری کنند یا هر 5دقیقه به شما پیام بدهند

8.دوستان شما از سرعت این رابطه نگران هستند

3. سریع حسادتش گل می‌کند

نشانه دیگری که باید حواس‌تان به آن باشد، حسادت سریع است که معمولاً با حس مالکیت و رفتارهای کنترل‌گرانه همراه می‌شود. همه ما گاهی کمی حسودی می‌کنیم. هیچ ایرادی به این قضیه نمی‌توان گرفت. اما آن لحظه‌ای که حسادت به قدری رشد می‌کند که تبدیل به یک مشکل حقیقی می‌شود، باید حواس‌مان باشد.

حسادت شدید نشان‌دهنده فقدان اعتماد است. علاوه بر آن، حسادت ریشه در عزت نفس ضعیف دارد که ممکن است بعدها مشکلات متعددی برایمان ایجاد کند. یادتان باشد مردی که خیلی راحت حسودی می‌کند، لزوماً یک دل نه صد دل عاشق‌تان نشده است. اغلب، حسادت صرفاً یک پرچم قرمز هشداردهنده است، نه نشانه‌ای از عشق.

4.رفتارش ناهمگون و متناقض است

ممکن است فکر کنید که تناقض جذاب است. مردی که شما را تا ابرها بالا می‌برد، در شما هیجان ایجاد می‌کند. درست است که قدری رفتار معماگونه برای جذابیت و گیرایی مفید است، اما بین شخصی که باید وقت بگذاری تا اعماق وجودش را بشناسی با فردی که مدام حال و هوایش عوض می‌شود و نمی‌توان رویش حساب کرد، تفاوت هست.

علاوه بر آن، رابطه متعهدانه صرفاً با ثبات رشد می‌کند نه بی‌ثباتی.

جسیکا کوئلر، روان‌شناس، می‌گوید: «هماهنگی رفتاری و گفتاری برای بنا کردن اعتماد و اطمینان از اینکه شریک عاطفی در رابطه احساس امنیت می‌کند، ضرورت دارد.»

او توصیه می‌کند: «اعتمادپذیری‌تان را با تبعیت کردن از حرف‌هایتان نشان دهید. اگر قولی می‌دهید، همه سعی‌تان را برای اجرایش انجام دهید. این امر اعتمادسازی می‌کند و به شریک عاطفی‌تان نشان می‌دهد که برای این رابطه احترام و ارزش قائل هستید.»

Screenshot 2024-09-10 123845

5. هیچ سوالی درباره‌تان نمی‌کند

شاید جلسه اول خجالتی باشد که سوال نپرسیده اما اگر در قرار بعدی هم هیچ سوالی از شما نپرسید، باید شک کنید. اگر صرفاً درباره علایق‌اش صحبت کرد و وقتی شما درباره علایق‌تان حرف زدید هیچ سوالی نپرسید، به نظر می‌رسد که بهتر است بیش‌تر فکر کنید.

به خصوص اگر با وجودی که سوالی نپرسیده آخرش بگوید: «دوست دارم با شما بیش‌تر وقت بگذرانم. واقعاً دوست‌تان دارم.»

قطعاً اولین چیزی که این موقع باید به ذهن‌تان برسد این است که «من را چقدر می‌شناسی که دوستم داری! حتی سعی نکردی از من سوال کنی!»

اگر مردی هیچ سوالی از شما نمی‌پرسد، احتمالا خیلی غرق در خودش است و هیچ فضایی برای علایق شما قائل نیست. علاوه بر آن، احتمالاً شما را دوست دارد چون شما از او سوال می‌پرسید و به حرفهایش گوش می‌دهید و او به این ترتیب احساس دیده و شنیده شدن می‌کند.

6. مردفهم کردن دوست دارد

منظورمان از مردفهم کردن چیست؟ برطبق فرهنگ لغت کمبریج، «عمل توضیح دادن چیزها به شخصی به طریقی است گویی شخصی که توضیحات را می‌شنود یک کودک است؛ به خصوص زمانی استفاده می‌شود که یک مرد چیزی را برای زنی که خودش مطلب را همین الان هم می‌داند، توضیح می‌دهد.»  مثلاً وقتی که نپرسیده به شما توصیه‌هایی درباره رژیم غذایی، سفر کردن، چرخه قاعدگی، ادبیات و ...می‌دهد.  طوری است که شما کلافه می‌شوید و حس می‌کنید چرا باید اینقدر کودک دانسته شوید!  این رفتار اغلب نشان‌دهنده فقدان آگاهی اجتماعی، فروتنی و احترام به نفر دیگر است.

7.مدام غر می‌زند و شکایت می‌کند

همه ما غر می‌زنیم. اما بین غر زدن و همیشه غر زدن فرق هست. منظور آدم‌هایی هستند که برای خالی کردن خودشان گوش شما را گیر آورده‌اند و ذهنیت قربانی دارند. ذهنیت قربانی یکی از بدترین ویژگی‌های یک شریک عاطفی است. چرا؟ زیرا شخصی که مدام خودش را قربانی یک جهان ناعادلانه می‌داند، به سختی مسئولیت رفتارها، اعمالش را قبول می‌کند، به ندرت عذرخواهی می‌کند و به ندرت خودش را مجبور می‌کند که از دایره امن‌اش خارج شود و زمانی که نیاز است هدایت را برعهده بگیرد.

مثل این می‌ماند که یک بچه دیگر داشته باشید. نا زمانی که مجبورشان نکنید مثل یک بزرگسال رشدیافته رفتار کنند، کودکانه رفتار می‌کنند.

8.نمی‌داند چطور به شما اطمینان بدهد

رابطه عاشقانه جایی است که ما اغلب سویه آسیب‌پذیرمان را نمایان می‌کنیم، بنابراین گاهی نیاز داریم از سمت شریک عاطفی‌مان تأیید شویم تا احساس بهتری پیدا کنیم و بدانیم که شریک عاطفی‌مان همراه ماست.

مردی که نتواند این اطمینان را به شما بدهد، احتمالاً حال شما را بدتر می‌کند. مردی را پیدا کنید که بتواند نیازهایش را بیان کند، به شما اهمیت می‌دهد و می‌داند وقتی نیاز دارید چگونه به شما اطمینان بدهد، مسئولیت زندگی‌اش را برعهده می‌گیرد و ذاتاً کنجکاو است که درباره شما بیش‌تر بداند و به مرزهای شما احترام می‌گذارد.

خیلی خلاصه، به دنبال مردی باشید که به بلوغ عاطفی رسیده است.  

نظرات
پربازدیدترین خبرها