مادر را ببین پسر را بپسند: نشانه‌های مردی که توسط مادر کنترل‌گر رشد کرده است!

قبلاً فقط می‌گفتند «مادر را ببین دختر را بگیر!». هر دلیلی برای بیان این جمله داشتند، امروز مشخص شده که ارتباط کودکان با مراقبین اولیه بر نوع و شکل روابط‌شان در بزرگسالی اثر دارد. حالا با توجه به همین موضوع، امروز می‌خواهیم به این موضوع که «چرا رابطه پسران با والد کنترل‌گر» روی رابطه اثر می‌گذارد حرف بزنیم. وقتش رسیده که مادر را ببینید و پسر را بپسندید!

شناسه خبر: ۴۱۵۰۴۸
مادر را ببین پسر را بپسند: نشانه‌های مردی که توسط مادر کنترل‌گر رشد کرده است!

راهنماتو-آیا می‌دانستید شیوه‌ای که مردی با شریک زندگی‌اش رفتار می‌کند با شیوه پرورش او توسط مادرش ارتباط نزدیکی دارد؟ پس شاید بهتر است از این به بعد مادر را ببینید و پسر را بپسندید!

به گزارش راهنماتو، مادر کنترل‌گر رفتار مرد در قبال روابط آینده‌اش را به نحوی شکل می‌دهد که گاهی ظریف و برخی اوقات بسیار گل‌درشت به چشم می‌آید.

اگر می‌خواهید بدانید کدام رفتار پسران ناشی از مادران کنترل‌گر است این مطلب را همراه راهنماتو باشید.

1.سازش‌کاری بیش‌ازحد

در قلمرو روابط عاشقانه یکی از رفتارهایی که اغلب ناشی از پرورش یافتن به دست مادر کنترل‌گر است، سازش‌کاری بیش‌ازحد است. کسانی که توسط مادران کنترل‌گر پرورش پیدا می‌کنند، اغلب از همان سنین کم یاد می‌گیرند که نیازهای خودشان را به خاطر خوشایند دیگران کنار بگذارند. این الگو در روابط عاشقانه آن‌ها نیز دیده می‌شود.

مردانی که سازش‌کاری بیش از حد دارند، اغلب شادی خودشان را قربانی صلح می‌کنند. آن‌ها احتمالاً مدام آرزوها و امیال خودشان را سرکوب می‌کنند تا کشمکش و درگیری بین آن‌ها و شریک زندگی‌شان پیش نیاید.

با اینکه سازش‌پذیری یکی از ارکان رابطه سالم است، انجام بیش از حد آن می‌تواند به حس خشم و نارضایتی منجر شود. باید بین برطرف کردن نیازهای خود و دیگری تعادل برقرار کرد.

2.ترس از مواجهه

یکی دیگر از ویژگی‌های مشترک مردانی که مادران کنترل‌گر داشته‌اند، آن است که می‌ترسند درباره مسائل عمیق صحبت کنند زیرا از درگیری و کشمکش واهمه دارند. مردانی که به دست مادران کنترل‌گر بزرگ شده‌اند، اغلب مواجهه را با خطر یا بی‌ثباتی یکی می‌دانند. واکنش طبیعی آن‌ها اجتناب از هر نوع هزینه‌ای است که منجر به غم ابراز نشده و انباشت خشم در رابطه می‌شود.

غلبه بر ترس از مواجهه معنایش این نیست که از هر نوع مخالفتی از ترس اینکه تبدیل به نبرد و جنگ شود، پرهیز کنیم. بلکه معنایش آن است که شجاعت بیان احساسات خودمان و گوش دادن محترمانه به نظرات مخالف شریک عاطفی را داشته باشیم.

3.وابستگی بیش از حد

این مردان اغلب به شدت وابسته شریک عاطفی‌شان می‌شوند و نیاز به حمایت عاطفی و روانی آن‌ها دارند و اغلب این امر به از دست رفتن سلامتی‌شان منجر می‌شود. این رفتار می‌تواند به عدم توازن در رابطه منجر شود.

4.استقلال بیش از حد

ممکن است تصور کنید مردانی که توسط مادران کنترل‌گر بزرگ می‌شوند، بیش‌تر وابسته‌اند، تا مستقل. اما استقلال بیش از حد نیز نشانه همین مردان است. برخی مردان به پرورش کنترل‌گرانه با استقلال بیش از حد در مقابل شریک عاطفی‌شان واکنش نشان می‌دهند. آن‌ها از درخواست کمک اجتناب می‌کنند، در مقابل گشودگی عاطفی مقاومت می‌کنند یا اصرار می‌کنند که کارها را به شیوه خودشان انجام دهند.

استقلال به طور کلی یک ویژگی مثبت است اما استقلال بیش از حد بین شرکای عاطفی فاصله ایجاد می‌کند. استقلال بیش از حد از شکل‌گیری پیوند عاطفی سالم پیشگیری می‌کند و حس تنهایی را تشدید می‌کند.

Screenshot 2024-09-15 131838

5.به سختی عواطف‌شان را بیان می‌کنند

پرورش پیدا کردن توسط مادر کنترل‌گر گاهی منجر به آن می‌شود که مردان یاد بگیرند احساسات خودشان را سرکوب کنند زیرا بیان احساسات ممکن است به واکنش‌های منفی از سمت شریک عاطفی‌شان، که حالا جای مادران نشسته، منجر شود. فقدان ارتباط عاطفی می‌تواند منجر به بدفهمی و احساس کلافگی در رابطه شود.

6.ترس از طرد شدن

مردانی که توسط مادران کنترل‌گر بزرگ می‌شوند اغلب گرفتار ترس از رهاشدگی در روابط آتی هستند. پرورش توسط این مادران به آن‌ها این پیام را ارسال کرده که عشق شرطی است و هر لحظه‌ای ممکن است از آن‌ها سلب شود. این امر باعث شده که ترس شدیدی از تنها ماندن و طرد شدن در بزرگسالی پیدا کنند.

مواجهه با این ترس نیازمند شجاعت و صداقت هم در قبال خود و هم در قبال دیگری است. یادتان باشد که هر فردی لایق عشق و امنیت در رابطه است. باید ریشه ترس‌هایمان را پیدا کنیم و برای درمان آن‌ها اقدام کنیم.

7.کمال‌طلبی

کمال‌طلبی یکی دیگر از خصیصه‌های مشترک بین مردانی است که توسط مادران کنترل‌گر پرورش یافته‌اند. آن‌ها ممکن است با این احساس پرورش یافته باشند که باید عالی و بی‌نقص باشند تا بتوانند تأیید مادران‌شان را به دست بیاورند و در روابط بزرگسالی‌شان نیز همین احساس را دارند.

اما کمال هرگز به دست نمی‌آید. انسان‌ بی‌نقص نیست. هر رابطه‌ای نقص‌های خودش را دارد و با وجود همان نقص‌ها باید برای شریک عاطفی‌تان عزیز باشید.

8.در اعتماد کردن مشکل دارند

این امر ممکن است ناشی از تجربه‌های دوران کودکی باشد که جایی اعتماد کودک از بین رفته یا دستکاری شده است. اینکه قادر باشید به شریک عاطفی‌تان اعتماد کنید، بستری برای داشتن رابطه‌ای سالم و قوی است. اما وقتی اعتماد کردن سخت می‌شود، می‌تواند تنش و ناامنی ایجاد کند.

سخن آخر

اگر مردی با این ویژگی‌ها هستید بدانید با آگاه شدن از آن‌ها نیمی از راه برای درمان را طی کرده‌اید. خود-آگاهی کلید رشد و برخورداری از روابط سالم‌تر و مفیدتر است.

 

 

نظرات
پربازدیدترین خبرها