دیاس در تولید SM Tribute از قطعات مازراتی، همکار دیاس در گروه استلانتیس، استفاده میکند. در واقع سیتروئن SM واقعی نیز براساس همین روند توسعه یافت. این خودرو از پلتفرم و موتور V6 مازراتی با بدنه فرانسوی و سیستم فنربندی هیدرولیک استفاده میکرد.
«تیری متروز» مدیر طراحی دیاس گفت: «اکنون دی اس بهدنبال راههایی برای عرضه مدل مفهومی SM Tribute در تعداد محدود است. این خودرو براساس پلتفرم مازراتی گرن توریسمو ساخته میشود و حتی برخی قطعات این خودرو مانند جلوپنجره در ساخت آن به کار رفتهاند.»
حمایت مدیران ارشد از پروژه احیا سیتروئن SM
مدیر طراحی دیاس معتقد است «کارلوس تاوارس»، رئیس استلانتیس، و «اولیویه فرانسوا»، رئیس دیاس، از این پروژه حمایت میکنند. البته این حمایت مشروط به کسب درآمد است؛ بنابراین اکنون این سؤال مطرح است که آیا سیتروئن SM احیاشده میتواند با قیمت مناسبی به فروش برسد و مشتریان هزینه لازم برای خرید این خودرو خواهند پرداخت؟
شکی نیست سیتروئن SM بازسازیشده کالای کلکسیونی گرانقیمت خواهد بود. به گفته تیری متروز، مشتریان خودروی با قیمت یکمیلیون یورو خودرو برقی نمیخواهند؛ بنابراین در نسخه احیاشده سیتروئن SM، از موتور درونسوز استفاده خواهد شد. پیشرانه انتخابی برای SM Tribute، موتور سهلیتری توربوشارژر V6 مازراتی است که حداقل 530 اسببخار قدرت آزاد میکند. این پیشرانه میتواند با سیستمهای انتقال قدرت دیفرانسیل جلو و تمام چرخ محرک همراه شود.