تمرکز بر آیرودینامیک، ضریب درگ پایین ۰٫۲۴ را برای خودرو بهارمغان آورده که به دامنهی حرکتی چشمگیر خودرو تا ۷۵۰ کیلومتر (بر اساس معیارهای WLTP) کمک میکند. DS ادعا میکند که دامنهی حرکتی خودرو در بزرگراهها به بیش از ۵۰۰ کیلومتر میرسد.
DS N°8 اولین خودرو این برند محسوب میشود که بهطور انحصاری برای پیشرانهی برقی طراحی شده است. بر اساس بیانیهی رسمی دیاس، حرف N نشاندهندهی «ظرافت و جاودانگی» است و نماد ° «الماس» را یادآوری میکند که یکی از المانهای طراحی خودروهای دیاس محسوب میشود.
به نقل از زومیت، طراحی بیرونی DS N°8 بر ذات لوکس خودرو تاکید دارد. خودرو جدید دیاس، طول ۴٫۸۲ متر، عرض ۱٫۹۰ متر و ارتفاع ۱٫۵۸ متر دارد. خطوط روان و سطوح برجسته، جذابیت بصری خودرو را افزایش میدهد و به آیرودینامیک آن کمک میکنند.
در قسمت جلو، جلوپنجرهی چراغدار DS Luminascreen و چراغهای اصلی با الگوی متمایز Clous de Paris دیده میشوند. دیلایتهای Vشکل که در سپر تعبیه شدهاند، خودرو را عریضتر نشان میدهند.
چراغهای عقب عمودی امضای طراحی منحصربهفردی ارائه میدهند. دیاس میگوید بدنهی دورنگ خودرو با سقف مشکی که تا کاپوت و جلوپنجره امتداد مییابد، «تکنیکهای کلاسیک ساخت بدنهی خودرو در فرانسه» را احیا میکند.
در داخل کابین، مواد باکیفیت از جمله آلومینیوم براق و چرم ناپا دیده میشوند. از سوی دیگر فناوری پیشرفته به طور یکپارچه در طراحی ادغام شده است.
داشبوردی که عقبتر از خودروهای معمول، طراحی شده، بهگفتهی دیاس حس آرامش ایجاد میکند. دوختهای برجسته روی فرمان و دریچههای هوا، همراه با دوخت مرواریدی روی داشبورد و تکیهگاههای دست، به حس لوکسبودن میافزاید. نورپردازی داخلی، فضای اطراف دستگیرههای در را روشن میکند.
صندلیهای جلو، گرمکن، سردکن و ماساژور دارند. سرنشینان عقب با صندلیهایی که با زاویهی ۳۰ درجه تنظیم شدهاند، از فضای کافی برای پا و سر بهره میبرند.
جلوی راننده نمایشگر ۱۰٫۲۵ اینچی با محتوای پویای Digital ART و فرمان جدید Xشکل وجود دارد. صفحهنمایش مرکزی ۱۶ اینچی است و دسترسی به سیستم DS Iris 2.0 را فراهم میکند که میتوان آن را با صدا یا لمس کنترل کرد.
DS N°8 روی پلتفرم STLA Medium گروه استلانتیس ساخته شده که برای جای دادن باتریپک بزرگ با حداکثر ظرفیت ۹۷٫۲ کیلوواتساعت بهینه شده است. خریداران سه آپشن برای قوای محرکهی الکتریکی خواهند داشت: FWD با ۲۳۰ اسب بخار (۲۶۰ اسب بخار با تقویت موقت) و باتری ۷۴ کیلوواتساعت، FWD Long Range با ۲۴۵ اسب بخار (۲۸۰ اسب بخار با تقویت موقت) و باتری ۹۷٫۲ کیلوواتساعت و AWD Long Range با ۳۵۰ اسب بخار (۳۷۵ اسب بخار با تقویت موقت) و باتری ۹۷٫۲ کیلوواتساعت.
مدل AWD Long Range در ۵٫۴ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت میرسد. نسخههای FWD اینکار را در حدود ۷٫۸ ثانیه انجام میدهند. حداکثر سرعت همهی مدلها به ۱۹۰ کیلومتربرساعت محدود شده است.
DS N°8 از شارژ سریع تا حداکثر ۱۶۰ کیلووات پشتیبانی میکند که امکان شارژ ۲۰ تا ۸۰ درصدی را تنها در ۲۷ دقیقه فراهم میکند. شارژر AC داخلی ۱۱ کیلووات استاندارد است و گزینهی ۲۲ کیلووات بعداً عرضه میشود.
سیستم تعلیق فعال که از دوربین برای اسکن سطح جاده استفاده میکند، برای سواری نرمتر و راحت با شرایط جاده بهصورت لحظهای سازگار میشود. نمایشگر هدآپ واقعیت افزوده اطلاعات ضروری را روی شیشهی جلو خودرو نمایش میدهد.
سیستم دوربین مادون قرمز، عابران پیاده و حیوانات را در شرایط کمنور تشخیص میدهد. چراغهای جلوی هوشمند با شرایط رانندگی سازگار میشوند و از تابیدن نور مستقیم به چشم سایر رانندگان جلوگیری میکند. مجموعهی کاملی از ویژگیهای پیشرفتهی رانندگی نیمهخودران با دستیار حفظ رانندگی بین خطوط، پارک خودکار، تغییر لاین و موارد دیگر وجود دارد.
انتظار میرود DS N°8 در اواسط سال ۲۰۲۵ در اروپا عرضه شود. قیمت خودرو از زیر ۶۰ هزار یورو برای مدل پایه آغاز میشود.