
فرادید نوشت: سورن پلاس به عنوان یکی از جدیدترین خودروهای داخلی، تا به امروز در معرض نقد و بررسیهای گوناگونی بوده است که در این بین معایبی را به این خودرو نسبت دادهاند که در ادامه خواهیم خواند. سال 1381 ایرانخودرو از اولین خودرو ملی با نام سمند رونمایی کرد. در ادامه نسخههای دیگری از این خودرو ساخته شد که هر کدام به عنوان نسخههای جدیدتر سمند وارد بازار خودرو ایران شدند.
معایب سورن پلاس
منتقدان خودرو سورن پلاس تا به امروز دست روی موارد زیادی در این خودرو گذاشتهاند. یکی از این موارد، سیستم ترمز سورن پلاس است که از نظر منتقدان سورن، سیستم ترمز عقب این خودرو به هیچ عنوان کیفیت لازم را نداشته و از طراحی ضعیفتری حتی نسبت به نسخههای قبلی برخوردار است.
از سوی دیگر، کمبود لوازم یدکی سورن پلاس حتی با وجود این که این خودرو از تولیدات داخلی است، مسئله تعمیرات را در این خودرو دردسرساز کرده است. شتاب کم سورن پلاس یکی دیگر از دلایلی است که مردم و منتقدان این خودرو را مورد انتقاد قرار میدهند.
در کنار همه اینها نداشتن تست ایمنی تصادف NCAP باعث شده است تا اعتمادها نسبت به مسائل ایمنی سورن پلاس نیز خدشهدار بشود. همچنین، تنوع در تیپبندی اگر چه که در بسیاری موارد باعث جذابیت یک مدل خودرو میشود اما زیادهروی در این تیپبندیها میتواند به نقطهضعف خودرو تبدیل بشود؛ چنان که در مورد سورن این اتفاق افتاده است و بسیاری از این تیپبندیهای گیجکننده ابراز انزجار کردهاند. کیفیت مونتاژ پایین، عملکرد ضعیف سیستم تهویه، کمبود امکانات و طراحی قدیمی از دیگر دلایلی هستند که سورن پلاس بابتشان مورد نقد قرار گرفته است.
قیمت سورن پلاس
قیمت سورن پلاس به دلیل تیپبندیهای زیاد این خودرو متفاوت است و از حداقل 740 میلیون تومان برای سورن پلاس XU7P بنزینی شروع می شود و برای سورن پلاس EF7 به 920 میلیون تومان می رسد.