وقتی در خیابان های بلاروس بمب افکن جابجا می کنند! + ویدئو

پس از حدود ۲۰ سال، نشان افسانه‌ای بنتلی دستخوش بازطراحی چشمگیری شده است. این تغییر تاریخی، تنها چهارمین تکامل بزرگ در تاریخ بیش از ۱۰۰ ساله این برند خاص محسوب می‌شود.

شناسه خبر: ۴۵۲۰۳۲
وقتی در خیابان های بلاروس بمب افکن جابجا می کنند! + ویدئو

لوگوی بنتلی یک نماد خاص است؛ یک حرف "B" با سبک خاص در قلب دو بال نقره‌ای درخشان. "B بالدار" در سال ۱۹۱۹ توسط فردریک گوردون-کراسبی (Frederick Gordon-Crosby) خلق شد و نسخه‌ای از آن تاکنون روی سپر هر مدل بنتلی خودنمایی کرده است.

اما امروز، بال‌های نمادین بنتلی برای اولین بار در بیش از ۲۰ سال اخیر، دستخوش یک بازسازی اساسی می‌شوند.

تغییرات ظاهری: تیزتر، شیک‌تر، مدرن‌تر

تحت رهبری رابین پیج (Robin Page)، مدیر طراحی، بنتلی یک مسابقه داخلی برگزار کرد که به طراحان از بخش‌های مختلف شرکت اجازه می‌داد تا برای ظاهر نهایی لوگو رقابت کنند. یانگ نام (Young Nam)، طراح داخلی، طرح برنده را کشید و پیج و تیمش، کانسپت نام را به شکل تولیدی درآوردند.

لوگوی جدید با یک الگوی الماس مدرن در بال‌های داخلی و یک "B" به‌روز شده در مرکز، تیزتر و شیک‌تر است. زاویه خود بال‌ها چشمگیرتر است و به گفته شرکت، از بال‌های شاهین بحری الهام گرفته شده است. پرهایی که قبلاً زیر لوگوی "B" قرار داشتند، به طور کامل نیز حذف شده‌اند.

نتیجه نهایی، تفسیری تمیز و مدرن از نشان تاریخی بنتلی است. اما همانطور که رابین پیج اشاره می‌کند، به‌روزرسانی چنین نمادی کار آسانی نبود.

چهارمین تکامل یک نماد جاودانه

نشان «بنتلی» تغییر کرد / بازسازی بال‌های نمادین پس از ۲۰ سال / عکس

رابین پیج می‌گوید: "در بیش از یک قرن، این تنها چهارمین تکامل B بالدار نمادین بنتلی است و بازطراحی آن یک وظیفه دشوار بود که ما با دقت زیادی انجام دادیم. " در عصری که پیچیدگی و وفاداری به دیجیتال‌سازی به طور فزاینده‌ای افزایش می‌یابد، تمرین ساده‌سازی یک ضرورت است. بنابراین، نشان جدید تمیزتر، تیزتر و تأثیرگذارتر از نمونه قبلی خود است. B بالدار جدید نمادی از آینده‌ای قدرتمند و هیجان‌انگیز برای این شرکت و محصولات استثنایی و دست‌ساز آن است. "

تاریخچه تکامل لوگوی بنتلی

نشان «بنتلی» تغییر کرد / بازسازی بال‌های نمادین پس از ۲۰ سال / عکس

اولین B بالدار در سال ۱۹۱۹ نمای جلوی یک بنتلی را مزین کرد. اف. گوردون-کراسبی (F. Gordon-Crosby)، هنرمندی که شیفته مسابقات بود، طرح نهایی را ترسیم کرد. گوردون-کراسبی در اوایل کار خود برای مجله The Autocar کار می‌کرد و بعدها به یکی از مشهورترین نقاشان و طراحان خودرو در سال‌های قبل از جنگ تبدیل شد.

نشان «بنتلی» تغییر کرد / بازسازی بال‌های نمادین پس از ۲۰ سال / عکس

اما نسخه اصلی B بالدار تنها ۱۲ سال دوام آورد و سپس در سال ۱۹۳۱ تحت مالکیت جدید رولزرویس به‌روز شد. در آن زمان، بنتلی لوگوی "B" و قاب بیضی شکل آن را ساده کرد، بسیاری از تزئینات چشمگیر موجود در طرح اصلی را حذف کرد، در حالی که همزمان بال‌ها را تیزتر کرد و جزئیات بیشتری به آن افزود.

نشان «بنتلی» تغییر کرد / بازسازی بال‌های نمادین پس از ۲۰ سال / عکس

نسخه دوم لوگوی بنتلی ۶۵ سال دوام آورد و سپس طراحان در سال ۱۹۹۶ بار دیگر به فکر بازطراحی آن افتادند. این بار، بنتلی بال‌ها را نرم‌تر کرد و قاب بیضی مرکزی را باریک‌تر کرد، در حالی که حرف "B" در مرکز لوگو را بازطراحی کرد تا بیشتر با طرح اصلی مطابقت داشته باشد.

نشان «بنتلی» تغییر کرد / بازسازی بال‌های نمادین پس از ۲۰ سال / عکس

در سال ۲۰۰۲، B بالدار تحت رهبری گروه فولکس‌واگن شاهد به‌روزرسانی مهم دیگری بود. در آماده‌سازی برای کنتیننتال GT جدید، طراحان بنتلی بار دیگر بال‌ها را مشابه به‌روزرسانی سال ۱۹۳۱ تیزتر کردند، در حالی که جزئیات برجسته اضافی و بالچه‌های کوچک‌تری را نزدیک‌تر به حرف "B" اضافه کردند. لوگوی "B" نقش برجسته‌تری در مرکز دایره‌ای با طراحی بزرگ‌تر و گردتر داشت.

نشان «بنتلی» تغییر کرد / بازسازی بال‌های نمادین پس از ۲۰ سال / عکس

اکنون در سال ۲۰۲۵، لوگوی بنتلی چشمگیرترین بازسازی خود را تا به امروز تجربه می‌کند. بال‌هایی با زاویه تهاجمی، الگوی الماس ساده شده و "B" جسورتر، ظاهری مدرن به این نشان می‌بخشد که با چشم‌انداز آینده این خودروساز لوکس همسو است.

بنتلی لوگوی جدید B بالدار خود را در تاریخ ۷ جولای در مقر خود در کرو انگلستان رونمایی خواهد کرد، پیش از آنکه در ۸ جولای، این نشان به‌روز شده را بر روی یک خودروی کانسپت جدید به نمایش بگذارد.

 

منبع : خبر آنلاین
نظرات
پربازدیدترین خبرها