راهنمای خرید بهترین تبلت ۱۰ میلیونی (شهریور ۱۴۰۳)

در بین تبلت‌های متنوع موجود در بازار قیمت ۱۰ میلیون تومان جزو گروه اقتصادی و میان رده محسوب می‌شود.

شناسه خبر: ۴۱۳۲۲۵
راهنمای خرید بهترین تبلت ۱۰ میلیونی (شهریور 1403)

راهنماتو- تبلت‌های میان‌رده گزینه‌های مناسبی برای کاربرانی هستند که به دنبال تعادلی میان قیمت و عملکرد هستند. این تبلت‌ها معمولاً ویژگی‌هایی مناسب برای استفاده‌های عمومی مانند مرور وب، تماشای ویدئو، و استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف ارائه می‌دهند، بدون اینکه به قیمت‌های بسیار بالا نیاز داشته باشند. در این مطلب سعی داریم بهترین تبلت در بازه 10 میلیون تومان را به شما معرفی کنیم.

به گزارش راهنماتو، تبلت‌ها تنوع زیادی در برندها و مدل‌ها دارند و معمولاً قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری نسبت به سایر لپ‌تاپ‌ها دارند. گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند شیائومی معمولاً به قیمت مقرون‌به‌صرفه‌شان شناخته می‌شوند و ردمی پد SE نیز خارج از این قاعده نیست. تبلت ردمی که در سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار شده است، در حال حاضر بهترین انتخاب ممکن در محدوده‌ قیمت ۱۰ میلیون تومان به‌شمار می‌آید.

پیشنهاد ما: تبلت شیائومی Redmi Pad SE ظرفیت 6/128 گیگابایت (10500000) تومان

-original-imahy7hzjmbwzkxn_11zon

ردمی پد SE شیائومی در بخش نمایشگر حرف‌های خوبی برای گفتن دارد و دارای صفحه‌نمایشی ۱۱ اینچی از نوع TFT LCD با روشنایی ۴۰۰ نیت و حداکثر نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز است که درصورت تمایل می‌توانید آن را روی ۶۰ هرتز نیز تنظیم کنید؛ یا به نرم‌افزار اجازه بدهید به‌صورت خودکار نرخ نوسازی را روی ۳۰، ۴۸، ۵۰، ۶۰ و ۹۰ هرتز تنظیم کند.

ردمی پد SE شیائومی نسبت به نسل قبل یعنی Redmi Pad بهبودهایی داشته است. این تبلت به‌جای تراشه‌ی مدیاتک از تراشه‌ی Snapdragon 680 4G بهره می‌برد و عملکرد قابل قبولی در انجام امور روزمره دارد. ردمی پد SE به کاربرانش در زمینه‌ی فضای ذخیره‌سازی به‌جز نسخه‌ی 256 گیگابایت، گزینه‌ی 128 گیگابایت را هم ارائه می‌دهد؛ اما در مورد رم، می‌توان از بین نسخه‌های ۴، ۶ و ۸ گیگابایتی انتخاب کرد. شیائومی، ردمی پد SE را به باتری ۸۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز کرده است که درصورت روشن‌بودن وای‌فای و استفاده‌ی معمولی تا ۱۷ ساعت دوام می‌آورد. دوربین اصلی ین تبلت دارای 5 مگاپیکسل و دوربین سلفی آن 5 مگاپیکسل است  کارایی نسبتا قابل قبولی دارد. همچنین سیتم عامل این دستگاه اندروید 13 است. توجه داشته باشید که این تبلت فقط در نسخه‌ی وای‌فای به‌فروش می‌رسد.

چرا تبلت شیائومی Redmi Pad SEبهترین انتخاب در بازه 10 میلیون تومان است؟

51YKV9W6F3L._AC_UF1000_1000_QL80_

ردمی پد SE شیائومی نسبت به رقبای خود در این بازه قیمتی از صفحه نمایش بزرگتری برخوردار است. در این بازه اکثر رقبا از 8 تا 10 اینچ هستند در حالی که ردمی پد SE شیائومی 11 اینچ است و یک صفحه نمایش بزرگ برای کاربری‌های روزانه و غیره به شما ارائه می دهد.

حافظه ردمی پد SE شیائومی هم در بین رقبای گزینه جذابتری است. بهترین رقیب تبلت شیائومی گزینه ای بالاتر از حافظه داخلی 128 با رم 6 به شما ارائه نمی دهد درحالیکه ردمی پد SE شیائومی حافظه قابل توجه 256 با رم 8 را برای شما به ارمغان می‌آورد.

پردازنده ردمی پد SE شیائومی بسیار قوی تر از سایر هم رده‌های خود است و در کاربری‌های عادی و بازی‌های سبک شما را اذیت نخواهد کرد. این تبلت با پردازند Snapdragon 680 4G یک چیپست بسیار کارآمد برای دستگاه‌های اقتصادی است که تمرکز اصلی آن روی ارائه عملکرد مناسب و بهینه‌سازی مصرف انرژی است. نگاهی به نظرات کاربران این تبلت نشان می دهد که اغلب از عملکرد سریع و بدون لگ آن در مصارف عادی روزمره راضی هستند. برخی کاربران هم خاطرنشان کرده اند که تجربه بازی های نچندان سنگین با این تبلت نیز قابل قبول بوده است. 

دورببین ردمی پد SE شیائومی نسبتا در بین بقیه دوربین‌های هم رده این بازه قیمتی کمی پایین تر است. دوربین اصلی 8 مگاپیکسل و دوربین 5 مگا پیکسل برای گرفتن عکس‌های ساده و ضبط ویدئوهای معمولی در شرایط نوری خوب مناسب است. اگرچه کیفیت آن با دوربین‌های گوشی‌های پرچمدار قابل مقایسه نیست، اما برای کارهای روزمره مانند عکاسی از اسناد، یادداشت‌ها، و منظره‌های ساده به خوبی پاسخگو است. دوربین سلفی نیز برای تماس‌های ویدئویی، عکس‌های سلفی، و استفاده در اپلیکیشن‌های ارتباطی مانند Zoom و Google Meet طراحی شده است.

و از همه مهمتر باتری؛ باتری این تبلت با ظرفیت 8000 میلی‌آمپر یکی از بهترین‌ها در این زمینه و در این بازه قیمتی است. با توجه به مشخصات فنی تبلت، باتری Redmi Pad SE می‌تواند برای یک روز کامل استفاده معمولی (مانند مرور وب، تماشای ویدئو، و کار با اپلیکیشن‌های مختلف) مدت زمان بسیار بالاتری از رقیبان خود دوام بیاورد. با شارژر 10 واتی، شارژ کامل باتری ممکن است چند ساعتی زمان ببرد اما باز هم از رقبای خود در این زمینه بهتر است.

این باتری برای کاربران معمولی که به دنبال استفاده طولانی‌مدت از تبلت بدون نیاز به شارژ مکرر هستند، بسیار مناسب است و به خصوص برای تماشای ویدئو، مطالعه، و کارهای روزمره ایده‌آل به نظر می‌رسد.

اگر پیشنهاد ما مورد توجه شما نبود می توانید گزینه های زیر را نیز بررسی کنید؛

نام محصول  نمایشگر پردازنده حافظه دوربین باتری قیمت (تومان)

Galaxy Tab A9 WIFI

 

8/7

اینچ

Helio G99

 

128/4

گیگابایت

13

5

مگاپیکسل

5100

میلی آمپر

8700000

گرین لاین مدل G-20 Ultra 

 

10

اینچ

Spreadtrum

 

128/6

گیگابایت

13

5 مگاپیکسل

5100 میلی آمپر 9100000

ایسر مدل ICONIA Tab M10

 

10 

اینچ

MediaTek 

 

128/4

گیگابایت

8

5

مگاپیکسل

6000

میلی آمپر

10200000

 

 

نظرات
پربازدیدترین خبرها