گلکسی S۲۵ و S۲۵ پلاس شاید از تراشه دایمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک استفاده کنند

سامسونگ شاید در گوشی‌های پرچمدار بعدی خود به‌سراغ تراشه‌های مدیاتک برود.

شناسه خبر: ۴۱۸۴۱۱
گلکسی S25 و S25 پلاس شاید از تراشه دایمنسیتی 9400 مدیاتک استفاده کنند

گوگل به گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه سری گلکسی اس 25 با تراشه دایمنسیتی 9400 عرضه خواهد شد، دامن زده است. در بیانیه واحد Google Deepmind، به‌طور مفصل به سیستم طراحی تراشه AlphaChip پرداخته شده است. ظاهراً بسیاری از شرکت‌های فعال در ساخت تراشه، درحال توسعه سیستم آلفاچیپ هستند؛ گوگل می‌گوید به‌عنوان مثال، مدیاتک، یکی از برترین شرکت‌های طراحی تراشه در جهان، آلفاچیپ را توسعه داده تا طراحی پیشرفته‌ترین تراشه‌های خود ازجمله تراشه پرچمدار 5G دایمنسینی که در گوشی‌های سامسونگ استفاده شده را سرعت ببخشد.

Galaxy-S25-and-S25-may-feature-MediaTek-Dimensity-9400-1_11zon.jpg_11zon

این اشاره درحالی صورت گرفته که سامسونگ هرگز از تراشه سری دایمنسیتی 9000 در گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود استفاده نکرده است. اگر در این عبارت اشتباهی وجود نداشته باشد، این یعنی مدل‌های گلکسی S25 و S25 پلاس با تراشه دایمنسیتی 9400 در بازار جهانی عرضه خواهند شد.

سامسونگ همیشه در گوشی‌های پرچمدار خود یعنی سری گلکسی S، از پردازنده‌های اگزینوس و اسنپدراگون استفاده کرده است. اما ظاهراً این موضوع با سری گلکسی اس 25 تغییر خواهد کرد. این احتمال وجود دارد که سامسونگ برای اولین‌بار از تراشه سری دایمنسیتی 9000 در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند. استفاده از این چیپ خبر خوبی برای طرفداران سامسونگ خواهد بود، زیرا از مشکلاتی مانند ناکارآمدی و عملکرد پایین تراشه‌های اگزینوس رهایی می‌یابند.

Dimensity-9400_11zon-1024x538.jpg_11zon

سرنخ‌هایی از تمایل سامسونگ برای استفاده از دایمنسیتی 9400 در سری گلکسی S25

سامسونگ از تراشه دایمنسیتی 9300 پلاس در سری گلکسی تب S10 که اخیراً معرفی شد، استفاده کرده و به‌سراغ تراشه‌های پرچمدار اسنپدراگون نرفته است. تمامی پرچمداران قبلی گلکسی تب اس دارای پردازنده کوالکام بودند. این موضوع احتمالاً نشان می‌دهد که این برند می‌تواند از پردازنده‌های پرچمدار مدیاتک نیز در گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود استفاده کند.

هنوز نمی‌توان به‌طور قطعی دراین‌باره نتیجه‌گیری کرد، اما بیانیه واحد دیپ‌مایند گوگل تأیید می‌کند که پرچمداران آتی سامسونگ با تراشه پرچمدار دایمنسیتی عرضه خواهند شد. با توجه به مشکلات سامسونگ در تولید اگزینوس 2500 که در روزهای اخیر درباره آن‌ها شنیدیم، استفاده سامسونگ از تراشه‌های مدیاتک منطقی به‌نظر می‌رسد

منبع : دیجیاتو
نظرات
پربازدیدترین خبرها