این آمار را مؤسسه Canalys منتشر کرده و نشان میدهد سهم بازار سامسونگ و اپل در سهماهه سوم سال جاری میلادی مشترکاً ۱۸ درصد بوده است. درحالیکه سامسونگ در سهماهه سوم سال ۲۰۲۳ توانسته بود سهم بازار خود را به ۲۱ درصد برساند و سهم بازار اپل نیز در همین بازه زمانی به ۱۷ درصد رسیده بود.
سامسونگ و اپل بزرگترین برندهای بازار موبایل در فصل سوم 2024 هستند
به گفته «Runar Bjørhovde»، تحلیلگر مؤسسه Canalys، اپل به بالاترین حجم فروش خود در سهماهه سوم سال دستیافته است و هرگز به این اندازه به رهبری بازار جهانی گوشیهای هوشمند در فصل سوم نزدیک نبوده است.
البته بقیه برندها را نباید از یاد ببریم. شیائومی با سهم بازار ۱۴ درصدی پس از سامسونگ و اپل در رتبه سوم قرار گرفته که نشان از فروش بسیار خوب این برند در بازارهای داخلی و بینالمللی دارد. برندهای اوپو و ویوو نیز با سهم ۹ درصدی در رتبههای بعدی قرار دارند.
عرضه گلکسی زد فولد و فلیپ ۶ در کسب این میزان سهم از بازار در سهماهه سوم ۲۰۲۴ به سامسونگ کمک زیادی کرده است. اما دستگاههای سری آیفون ۱۶ تأثیر محدودی در این نتیجه داشتهاند؛ زیرا فقط آمار فروش سهروزه آنها در گزارش سهماهه سوم سال لحاظ شده است. به گفته Canalys، اپل رسیدن به این میزان سهم از بازار را مدیون فروش گوشیهای سری آیفون ۱۵ و مدلهای پیشین است. انتظار میرود تأثیر فروش سری آیفون ۱۶ در گزارش سهماهه چهارم سال برای اپل نمایان شود.
همچنین شیائومی احتمالاً در سهماهه چهارم سال بتواند باتکیهبر فروش دستگاههایی مانند سری ردمی نوت ۱۴ و سری شیائومی ۱۵ سهم بازار خود را افزایش دهد.
پس از شیائومی، بهترتیب اوپو و ویوو هر کدام با ۹ درصد از سهم بازار جهانی گوشیها حضور دارند.