خاطره‌انگیز ترین بازی های Assassin&#۳۹;s Creed

سری بازی های Assassin's Creed در طول عمر خودشون پستی و لندی های زیادی داشتن در این مقاله به بازی هایی که تونستن این سری رو بهتر کنن میپردازیم

شناسه خبر: ۳۸۰۱۸۷
خاطره‌انگیز ترین بازی های Assassin's Creed

راهنماتو- با تمام هیجانی که برای عرضه بازی Assassin's Creed Mirage در ادامه امسال وجود داره فکر کنم منصفانه باشه که نگاهی به بهترین نسخه هایی که تابحال از این سری منتشر شدن بندازیم در حالی که Assassin's Creed به عنوان یک مجموعه بازی بسیار موفق و محبوب شناخته می‌شه، راستش واقعیت اینه که این سری به لحاظ کیفیت همیشه پایدار نبوده و در جاهایی دچار افت کیفیت شده.

به گزارش راهنماتو، بعضی از بازی‌های Assassin's Creed به عنوان بازی های کلاسیکی شناخته میشن که باعث نوآوری های جدیدی در صنعت بازی سازی شدن، در حالی که بعضی دیگه از این سری ارزش فراموش شدن رو دارن چرا که از هر لحاظ ضعیف ظاهر شدن. در ادامه به بهترین های این سری میپردازیم تا ببینیم جایگاه فعلی و محبوب این سری رو مدیون کدوم یک از 23 عنوان عرضه شده در این سری هستیم.

5. Assassin's Creed

ac1

اگرچه این اولین بازی در یک مجموعه کلاسیک بوده و به همراه توقعات بسیاری در اوایل دوره‌ی عمر کنسول PS3 و Xbox 360 منتشر شده بود، Assassin's Creed دارای تجربه‌ای خیلی خسته‌کننده بود. داستان از رمان "آلاموت" نوشتهٔ ولادیمیر بارتول الهام گرفته بود، که خودش باز بر اساس وقایع تاریخی و یادگاری از اشخاصی به نام "هششاشین" در زمان جنگ‌های صلیبی ساخته شده بود و بازی حول محوری شخصیتی مبهوت کننده‌ای به نام "آلتائر" که تمام تلاشش رو در کشتن "تمپلارها" می‌کرد میچرخید. اما متأسفانه، گیم‌پلی بازی در نسخه اول اون درخشش لازم در کنار داستان و اتمسفر این بازی رو نداشت.

4. Assassin's Creed 3

ac3

پس از سپری کردن سه بازی با شخصیت محبوب و کریزماتیک بازی Assassin's Creed 2 به نام "Ezio"، کانر کنوی(Connor Kenway) میشد گفت نتونست محبوبیتی که اتزیو داشت رو کسب کنه. Assassin's Creed 3 ایده‌های خوبی داشت و مبارزات بهتری هم نسبت به نسخه های قبلی داشت، اما نتونست پاسخگوی سطح انتظار بالای گیمرها بعد از سه‌گانه اتزیو رو بده. داستان بازی، در زمان استقلال آمریکا و در محیطی که "آساسین‌ها" و "تمپلارها" طرف خودشون رو انتخاب می‌کردن، جریان داشت و در درام خانوادگی بین "کانر" و پدرش "هایتم"، به خصوص به خوبی روایت شد. در بسیاری از موارد، "هایتم" حتی محبوب‌تر از "کانر" بود، بنابراین جالب بود که این مجموعه به ما برای اولین بار کارکتری رو بده که میشد باهاش همزادپنداری کرد. همچنین جالب بود که به عنوان یک شخصیت سرخپوست و با ارتباط قدرتمندی که به سرزمینی اجدادیش داشت، بازی کنیم.

3. Assassin's Creed Odyssey

acod

Odyssey الگویی رو که در Assassin's Creed Origins ایجاد شده بود رو گرفت و موارد زیادی رو تونست بهش اضافه کنه، در کنار اون عناصی مربوط به دریانوردی رو هم از AC: Black Flag به این بازی اضافه کرد، البته با بدون قدرت آتشی که در اون بازی وجود داشت چرا که با دوره تاریهی Odyssey همخوونی نداشت. این بازی عمده‌ای از وقت خود رو برای روایت جنگ و نزاع هایی که بین آتنی‌ها و اسپارتان ها وجود داشت گذاشت و در حالی که بازیکنا می‌تونستن از سیستم بهبودیافته مبارزه این بازی لذت ببرن، Odyssey همچنان ریشه های خودش رو فراموش نکرده و تمرکز رو مخفی کاری داشت. داستان Odyssey بیشتر در مورد نیاکان تمپلار ها بود و به شیوه‌ای هوشمندانه اون رو در داستان جنگ بین قدرت‌های یونانی در هم بافت. در حالی که Origins به فرمول اصلی AC تغییرات زیادی رو اعمال کرد، Odyssey این فرمول رو برداشت و تا تونست بهبودش داد.

2. Assassin's Creed 2

ac2

Assassin's Creed 2 و دو بازی دنباله‌دار مستقل خود، Brotherhood و Revelations به عنوان مجموعه‌ای به نام Ezio شناخته می‌شوند. همچنین خیلی ها این مجموعه رو به عنوان نقطه‌عالی و عطفی در مجموعه‌ی Assassin's Creed و بازی‌هایی که تونستن این بازی رو به شهرت امروزیش برسونن میشناسن.

AC2 در ایتالیای رنسانس، به‌ویژه ونیز، فلورانس و رم جریان داره و در نقش شخصیت نجیب جوان "Ezio Auditore da Firenze" وارد جنگ بین آساسین‌ها و تمپلارها می‌شوید. در ابتدا، Ezio یک مرد جوان و بی‌همتایه، اما وقتی فاجعه‌ای خانوادگی براش رخ می‌ده، او به یک جنگی فراتر از تصوراتش کشیده می‌شه. کنترل این شخصیت خیلی لذت بخش بود و از آن زمان Assassin's Creed به دشواری تونسته تا شخصیتی در مقیاس اتزیو رو به طرفدارای این سری معرفی کنه . با دنباله‌های مستقلی که نسخه دوم داشت، این مجموعه تبدیل به بهترین داستان Assassin's Creed تا به امروز شدن.

اگرچه چیزی که واقعاً Assassin's Creed 2 رو عالی می‌کنه اینه که تمام وعده‌هایی که Assassin's Creed 1 نتونست اجرا کنه رو تونست عملی کنه، و بخاطر همین تقریباً بهترین بازی Assassin's Creed بود، اما متاسفانه یک بازی دیگه در این سری تونست حتی فراتر بره و فرمول این سری رو تا حدی تغییر بده که حتی با وجود سه‌گانه اتزیو بسیاری AC2 رو بهترین نسخه این سری ندونن.

1. Assassin's Creed 4: Black Flag

acbf

چیزی که باعث میشه Assassin's Creed 4: Black Flag بهترین بازی Assassin's Creed باشه، این نیست که گیم‌پلی دریایی فوق‌العاده‌ای داره یا اینکه می‌تونید در دریاهای کارائیب به گشت و گذار برین، و نه حتی اینکه اولین بازی ACئه که روی کنسول‌های PS4 و Xbox One منتشر شد. نه، چیزی که Assassin's Creed 4 رو به بهترین بازی Assassin's Creed تبدیل میکنه، آزادی عملیه که به گیمر های این نسخه میده.

داستان پر فراز و نشیب Assassin's Creed به بازیکنا اجازه این رو میده پا جای پای Edward Kenway که یک دزد دریاییه بزارن که بیشتر وقتش رو در دریاها به سر می‌بره و همچنین آماده به لذت بردن از زندگی و دزد دریایی بودنه. و Assassin's Creed 4 این اجازه را به بازیکنا میده که بفهمن در اون دوره تاریخی چطوری دزدهای دریایی به دریاهای کارائیب فرمانروایی میکردن.

Assassin's Creed 4 بهترین بخش‌های Assassin's Creed و بسیاری دیگه رو باهم ترکیب می‌کنه، و بعد به بازیکن اجازه می‌ده که در دنیایی که خلق کردن،سرگرم بشن. و زمانی که وقت برای کشتن تمپلارها می‌رسه، شما ازش لذت میبرید، چرا که شما در حالی که دریاهای کارائیب رو گشته و میشه گفت تبدیل به شخصیتی "دریا دیده" شدین!

نظرات
پربازدیدترین خبرها