بهترین بازی‌های Play Station که دیگه انحصاری این کنسول نیستن

به نظر میاد بالاخره سونی دست از لجبازی کشیده و سعی میکنه برای فروش بیشتر بهترین انحصاری خودش رو راهی پلتفرم های دیگه کنه.

شناسه خبر: ۳۸۲۱۳۰
بهترین بازی‌های Play Station که دیگه انحصاری این کنسول نیستن

راهنماتو- چند سال پیش حتی به فکرمونم خطور نمیکرد که شاید یک روز بتونیم نسخه رسمی بعضی از بازی انحصاری Play Station رو روی پلتفرم های دیگه بازی کنیم. بازیهایی که میدونستیم برای بازیشون حتما یکی از کنسول های سونی که روشون اون بازی مورد علاقمون عرضه شده بود میخریدیم؛ اما به نظر طی چندسال اخیر اتفاقات جالبی در این زمینه افتاده.

به گزارش راهنماتو، با موفقیت‌ عرضه هایی مثل Horizon Zero Dawn، جیم رایان، رئیس و مدیرعامل Sony Interactive Entertainment، قول داد که این ناشر بزرگ بازی های بیشتری از لیست بازی های انحصاری خودش رو روی PC منتشر کنه.

حالا کدوم بازی‌های PlayStation رو میتونیم روی PC بازی کنیم؟

لیست بازی‌های PlayStation که الان میتونیم روی PC بازی کنیم لیست بلندبالایی نیست ولی میتونیم امیدوار باشیم که با گذشت زمان کم‌کم به تعداد بازی های محبوب Play Station روی PC اضافه بشه. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به بهترین بازی های انحصاری PS که روی PC عرضه شدن بندازیم.

Horizon Zero Dawn

best-ps-exclusives-on-pc

تاریخ عرضه روی پلتفرم کامپیوتر: 7 آگوست 2020

Horizon Zero Dawn اولین بازی انحصاری بزرگ PS4ئه که تونست روی PC عرضه بشه. این بازی یک بازی نقش‌آفرینی اکشن جهان‌بازه که داستان شخصیتی به اسم آلوی رو دنبال می‌کنه، که خودش باز بخضی از یک قبیله در دنیاییه که در اون حیوانات توسط ربات‌ها جایگزین شدن. این بازی نه تنها از لحاظ بصری خیلی چشمگیره، بلکه یک داستان گیرای خوب داره و در حین گیمپلی شما رو به استفاده از تاکتیک‌های مختلف در هنگام شکار حیوانات مکانیکی با اندازه‌های مختلف تشویق می‌کنه.

Days Gone

best-ps-exclusives-on-pc

تاریخ عرضه روی پلتفرم کامپیوتر: 18 می 2021

Days Gone داستان یک عضو کلاب موتورسواری به اسم دیکنه. که به عنوان یک چایزه بگیر در دنیایی که توسط زامبی‌ها تحت کنترل قرار گرفته سعی میکنه زنده بمونه و امرار معاش کنه .او در داستان این بازی با افراد مختلفی رودررو میشه و در جاهایی هم حتی افارادی که انتظار نداره ببینه در حقش لطف های زیادی میکنن. اون در ضمن با موتوری که در اختیار داره میتونه به نقاط مختلف مپ بازی سفر کنه و منابع موردنظرشو جمع کنه.

God of War

best-ps-exclusives-on-pc

تاریخ عرضه روی پلتفرم کامپیوتر: 14 ژانویه 2022

God of War سال 2018 میشه گفت سعی داشت از ذات خشن بازی های قبلی فاصله بگیره و به جاش با داستانی بی نهایت گیرا و جذاب مخاطبش رو در طی بازی همراه خودش کنه، همچنین در این بازی کریتوس نقش پدری نسبتا خشک رو داره که همراه پسرش دست به سفری حماسی میزنن. البته این به نوعی دلیل نمیشه که بازی دیگه عاری از هرگونه خشونت باشه ولی همچنان هیولاهایی هستن که ریشه در اساطیر نورس دارن و در راهتون سبز میشن. ریسکی که استودیو سازنده این بازی یعنی Santa Monica Studio انجام داد و در جواب تونست یکی از بهترین داستان های تاریخ گیمینگ رو در اختیار طرفداراش قرار بده.

Marvel's Spider-Man Remastered و Miles Morales

best-ps-exclusives-on-pc

تاریخ عرضه روی پلتفرم کامپیوتر: 12 آگوست و 19 نوامبر 2022

اگرچه اول سونی خیلی اصرار داشت که بازی های Marvel's Spider-Man Remastered و Marvel's Spider-Man: Miles Morales فقط روی کنسول های PlayStation به صورت انحصاری عرضه میشن، ولی به نظر تصمیمشون عوض شد چرا که جفت این بازی‌ها الان روی PC قابل بازی هستن. اولی در 12 آگوست 2022 منتشر شد و دومی در 18 نوامبر 2022 عرضه شدش. هر دو به طور کامل بهشون پشتیبانی از موس و کیبورد بهشون اضافه شده و تنظیمان گرافیکی کاملی از جمله Ray Tracing هم به این بازی اومده.

Uncharted: Legacy of Thieves Collection

best-ps-exclusives-on-pc

تاریخ عرضه روی پلتفرم کامپیوتر: 19 اکتبر 2022

Uncharted: Legacy of Thieves Collection شامل دوتا از بهترین بازی های این سری هستش که روی PC عرضه شدن. این مجموعه شامل هم Uncharted 4: A Thief's End و هم Uncharted: The Lost Legacy هست که در اوایل سال 2022 بر روی PS5 عرضه شدن. مسئولیت پورت نسخه PC بر عهده استودیو Iron Galaxy بوده که تونستن به نحو احسن این بازی رو به PC بیارن. میشه گفت پایان داستان نیتن دریک و اسپین‌آفی که از این سری عرضه شد نسخه شروع خوبی برای خیلی ها که این سری رو قبلا امتحان نکردن باشه ولی خب باید یادمون باشه این نزدیک‌ترین حالتیه که تونستیم بازی های Uncharted رو روی PC امتحان کنیم.

The Last of Us Part 1 Remake

best-ps-exclusives-on-pc

تاریخ عرضه روی پلتفرم کامپیوتر: 28 مارس 2023

ریمیک بازی The Last of Us Part 1 اول در سپتامبر 2022 روی PS5 عرضه شد و بعد هم مشخص شد که این بازی روی PC هم قراره بیاد. استودیوی Naughty Dog این بازی رو بهترین راه برای تجربه نسخه اول این بازی می دونه. همچنین این بازی از لحاظ گرافیکی تونسته پیشرفت های چیمگیری داشته باشه و هوش مصنوعی موجو در بازی هم دستخوش تغییرات مثبتی شده. این اولین باره که این سری تونسته رو PC عرضه بشه. بازی‌ای که برای مدت زیادی تبدیل به فیس بازی های انحصاری سونی شده بود.

Ratchet & Clank: Rift Apart

best-ps-exclusives-on-pc

تاریخ عرضه روی پلتفرم کامپیوتر: 26 ژوئیه 2023

Ratchet & Clank: Rift Apart بالاخره از انحصار PS5 تونست خارج بشه و روی PC هم عرضه شد. این بازی به بازیکنا اجازه میده که همراه دوشخصیت محبوب این سری درگیر ماجراجویی های بینن بعدیشون بشن که همچنین دو شخصیت جدید رو هم به نام‌های Rivet و Kit رو به این سری معرفی میکنه. نسخه PC این عنوان توسط Nixxes Software پورت شده و دارای ویژگی‌هایی مانند سایه‌ و بازتاب‌های ray-trace شدس، همچنین در کنارش پشتیبانی از مانیتورهای فوق‌عریض رو داره و میتونه از از NVIDIA DLSS 3، AMD FSR 2، Intel XeSS پشتیبانی کنه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها