چرا نباید Play Station ۵ خودتون رو جیلبریک کنین

آیا در آخر جیلبریک کردن کنسول PS۵ ارزششو داره؟ در این مقاله تلاش به جواب این سوال داریم

شناسه خبر: ۳۸۲۵۰۸
چرا نباید Play Station 5 خودتون رو جیلبریک کنین

راهنماتو- بیاین در مورد یک موضوع خیلی داغ و مهم صحبت کنیم: "جیلبریک" کردن پلی‌استیشن 5. این موضوع با اینکه میتونه برای خیلی‌ها جذاب باشه، ولی باید بدونیم که چند تا دلیل مهمی هست که نباید پلی‌استیشن 5 خودمون رو جیلبریک کنیم. بزارین بهتون توضیح بدم.

به گزارش راهنماتو، تو این دوره زمونه‌ برای خیلی از گیمرهای ایرانی سخته که بخوان بازی کنن چه برسه به اینکه بتونن کنسول مورد علاقه خودشون رو بگیرن. حالا اوناییم که میتونن این کنسولهای جدید رو بخرن که نوش جونشون ولی خب کسایی که میخوان PS5 بخرن یا یکی دارن؛ برای کمتر شدن هزینه های کنسولشونم که شده بالاخره قصد جیلبریک کردن کنسولشونو میگیرن ولی واقعا اینکار ارزششو داره؟با راهنماتو همراه باشین تا باهم به جواب این سوال برسیم.

نمی‌تونید پلی‌استیشن 5 و بازی‌هاتون رو آپدیت کنین

برای اینکه پلی‌استیشن 5 خودمون رو جیلبریک کنیم، باید نسخه‌ی خاصی از نرم‌افزارش رو داشته باشیم یا از نسخه‌ی نرم‌افزار قدیمی‌تری استفاده کنیم. پس اگر می‌خواید کنسولمون رو جیلبریک کنین، باید قید آپدیت کردن و آپدیت‌های جدید پلی‌استیشن 5 رو بزنیم. این به این معنیه که از تمام بهبودهایی که با آپدیت های جدید شامل سیستم عامل دستگاه و حتی سخت‌افزارش میشه، مثل بهبود عملکرد، رفع باگها و اضافه کردن ویژگی‌های جدید، محروم میشیم.

ps5-jailbreak

تازشم برای اینکه بتونین به شبکه‌ی PlayStation Network وصل بشین و دسترسی به فروشگاه دیجیتال پلی‌استیشن داشته باشین، باید آخرین نسخه‌ی نرم‌افزار کنسول رو داشته باشین. ولی کنسولی که جیلبریک شده باشه، نسخه‌ی نرم‌افزار قدیمی‌تری داره و نمی‌تونه به شبکه‌ی PlayStation Network وصل بشه. به علاوه، نمی‌تونید بازی‌های دیجیتال بخرید یا بازی‌هایی که قبلاً خریدین رو دانلود کنید. حتی در بعضی مواقع، نمی‌تونید بازی‌هایی که از روی دیسک بازی می‌کنید رو نصب کنید اگر نیاز به نسخه‌ی جدیدتری از فریمور داشته باشن.

دیگه نمی‌تونید آنلاین با دوستان بازی کنین

یکی دیگه از مشکلات جیلبریک کردن پلی‌استیشن 5 اینه که نمی‌تونید بازی های آنلاین رو با دوستاتون یا کلا هرکس دیگه‌ای بازی کنین. به عنوان مثال، بعضی بازی‌ها حالت چندنفره آنلاین دارند و اگر پلی‌استیشن 5 جیلبریک شده باشه، نمی‌تونید اون‌ها رو با دوستانتون آنلاین بازی کنید. همچنین، از ویژگی‌های اشتراکی پلی‌استیشن 5 مثل PS5 Share Play و PS5 Share Screen هم نمی‌تونید استفاده کنید.

ps5-jailbreak

خطر بن شدن اکانت و کنسولتون در کنارش

پلی‌استیشن 5 شما حتی در حالت جیلبریک شده همچنان به اینترنت وصل میشه، ولی بهتره که به عنوان احتیاط از اتصال به اینترنت خودداری کنید (یا اصلاً کنسول رو جیلبریک نکنید). چون در حالت آنلاین همچنان داده‌ها به سرورهای سونی ارسال میشه، احتمالاً شرکت هم میتونه متوجه بشه که چه بلایی سر نرم‌افزار کنسولش آوردین. و با توجه به اینکه کاری که کردین کاملا برخلاف برنامه‌های شرکته، سونی حق داره حساب PSN شما رو به طور دائمی بن کنه.

در صورتی که حساب شما به PSN دسترسی نداشته باشه، نمی‌تونید بازی‌های دیجیتالی که خریدین، و همچنین به خدمات و اشتراک‌هایی که بابتشون پول پرداخت کردین، دسترسی داشته باشین. بدتر از همه اینه که پولی که شما روی اکانتتون خرج کردین رو بهتون برنمیگردونن و میشه گفت برای همیشه سوخته. وقتی هم که این اتفاق بیفته دیگه باید یک حساب PSN جدید بسازید و همه چیز رو از اول شروع کنید.

در بعضی موارد، سونی ممکنه اصلا کنسول پلی‌استیشن 5 شما رو بن کنه. این به این معنیه که درسته اکانتتون اوکیه و بن نشده ولی شما یا هیچ کس دیگه‌ای نمی‌تونه روی PSN در اون PS5 وارد بشه.

ممکنه پلی‌استیشن 5 خودتون رو "بریک" کنین

وقتی پلی‌استیشن 5 خودتون رو جیلبریک می‌کنین، باید بدونید دقیقا چه کاری انجام می‌دید، چون هر اشتباهی می‌تونه کنسولتون رو به طور دائمی "بریک" کنه. این به این معنیه که کنسول بیشتر به جای بازی تبدیل به ظرفای کریستالی میشه که تو بوفه خونه‌ها خاک میخورن و حتی وقتی مهمون هم میاد ازشون استفاده‌ای نمیشه البته حالا میشه ازش به عنوان یک نگه‌دارنده در لاکچری، یا یک پایه میز سوپرلوکس هم ازشون استفاده کرد. تنها راه برای رفع مشکل اینه که یک کنسول پلی‌استیشن 5 جدید بخرین.

ps5-jailbreak

گارانتی دستگاتون بلافاصله باطل میشه

هرچند که جیلبریک کردن پلی‌استیشن 4 یا پلی‌استیشن 5 به شکل قانونی غیرممکن نیست، ولی خب به هر حال با توافق گارانتی شما با سونی در تضاده و اوناهم این مسئله رو خیلی روشن بیان کردن که هرگونه دستکاری غیراصولی گارانتی دستگاه رو باطل میکنه. این به این دلیله که شما دستگاه رو باز کرده و تغییراتی توش ایجاد کردید که سونی اجازشو نداده. پس اگر کنسولتون به طور اتفاقی "بریک" بشه، سونی به هیچ وجه نمی‌تونه اون رو تعمیر یا تعویض کنه، حتی اگر هنوز هم تحت گارانتی باشه.

خلاصه اینکه، اگرمی‌خواید پلی‌استیشن 5 خودتون رو جیلبریک کنید، باید بدونید که با خطراتی همراهه. به عبارت دیگه، سونی می‌تونه حساب PSN شما رو ببنده یا پلی‌استیشن 5 شما رو مسدود کنه، ممکنه کنسول رو بریک کنید، و همچنین گارانتی شما باطل میشه. همچنین باید به خودتون سوال کنید که آیا ارزش داره بازی‌های کرکی و دستگاری دستگاتون رو بهای آنلاین بازی‌کردن بی‌دغدغه کنین!؟ اگر از من بپرسین که جوابم 100% منفیه چون ریسک این کار واقعا ارزششو نداره.

نظرات
پربازدیدترین خبرها