نمیتونین حدس بزنین Valve چقدر درآمد از کیس‌های Counter-Strike داشته

Valve آمار جدیدی رو از باز کردن کیس‌ها توی Counter-Strike ۲ در سال ۲۰۲۳ اعلام کرده که رقمش کاری میکنه سرتون سوت بکشه.

شناسه خبر: ۳۹۳۷۴۲
نمیتونین حدس بزنین Valve چقدر درآمد از کیس‌های Counter-Strike داشته

راهنماتو- شاید باورتون نباشه ولی یه زمانی بازی شوتر Valve یا همون Counter-Strke: Global Offensive مثل الان پلیرهای میلیونی و توجه جهانی نداشت. بیشترین تعداد پلیری که این بازی داشت نهایتا 25هزار نفر بودن، این قضیه ادامه داشت تا وقتی که Valve توی سال 2013 تصمیم به عرضه Arms Deal Update رو برای این بازی کرد. این آپدیت همون آپدیتیه که پای هر چی اسکین و کیس هستش رو به این بازی باز کردش. حالا با گذشت 10سال از اون موقع، این بازی تونسته میلیونی پلیر داشته باشه و حتی میلیونی‌تر هم توی توییچ ویو بخوره. به نظر میاد هم Valve خیلی "فروتنانه" از آمار و ارقامی که از فروش کیس‌ها به دست آورده پرده برداشته.

به گزارش راهنماتو، Valve گفته طی آمار جدیدش توی چند روزی که از سال جدید میلادی میگذره گفته که یک میلیارد دلار از باز کردن کیس‌ها توی Counter-Strike 2 در سال 2023 درآورده. گفته میشه به خاطر همین هم هستش که از زمان عرضه CS2 تو سپتامبر 2023، همیشه این توی صدر جدول بازی‌های Steam بوده و به عنوان محبوب‌ترین بازی از موقع انتشارش تا الان بوده.

valve-made-almost-a-billion-off-cs-cases

این محبوبیت زیاد باعث شده که یه لول جدید از بازیکنا، خالقان، و استریمرها وارد بازی بشن و شانسشونو با خرید و باز کردن کیس‌ها امتحان کنن. با این همه اسکین و کیس که با قیمت‌های هزاران یا حتی میلیون‌ها دلار معامله میشن، اینا به یکی از دلخواه‌ترین اجناس بازی تبدیل شدن.

باز یه قسمت جالب ماجرا اینه که گزارش میشه Valve حدود 980 میلیون دلار از باز کردن کیس‌ها در CS2 درآورده. این اعداد واقعا حیرت‌انگیزه، با بیش از 400 میلیون کیس باز شده و نزدیک به 360 میلیون کلید مصرفی. سایت حتی میگه که قیمت کیس‌ها در سال 2023 یه افزایش قیمتی 178 درصدی رو روهم تجربه کردن، که خودش باز موجب افزایش درآمد شده.

CS2 Case Tracker اظهار کرده که اعلام Counter-Strike 2 در 22 مارس، منجر به افزایش چشم‌گیر تعداد بازشدن‌کیسها شده، تازیه این قضیه توی آوریل به اوج خودش میرسه اونم با 50.3 میلیون کسی بازشده. ایشون هم اضافه کرده: "در 25 آوریل، بیشترین تعداد باز کردن سال گذشته یعنی 2023 ثبت شدش، به طور روزانه 6.6 میلیون کیس."

valve-made-almost-a-billion-off-cs-cases

حالا این اطلاعات از CS2 Case Tracker برآمده از پیگیری تعداد کیس‌های باز شده از اموال بازیکنان هست و البته بهتره یه کوچولو این اعداد رو با یه داشته باشیم و در نظر بگیریم که فاکتورهای دیگه مثل استفاده از تبادل قراردادها یا اموال خصوصی رو هم در نظر نمی‌گیره. اگه اینها هم حساب بشن، ممکنه میزان گزارش شده از درآمد Valve از باز کردن کیس‌ها به بالای یه میلیارد هم دلار برسه.

هر چند اگه این اطلاعات کمی دقیق باشن، امیدواریم بازیکنا امیدی به این داشته باشن که بخشی از این درآمد جدید به خود بازی برگرده، چون بعضیا دیگه مثل من صبرشون تموم شده و امیدوارن این پولی که به پای این بازی میریزن در جهت بهترشدن بازی هم صرف بشه اونم وقتی که از آخرین آپدیت درست و حسابی بازی میشه گفت دوماهی هست که میگذره ولی بازی همچنان مشکلات خودش رو داره.

نظرات
پربازدیدترین خبرها